Učitavanje

2. Koga vraga cmizdriš zamusana mužača?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja kerempuhovskoga humora.
  • U potpunosti ću moći opisati lik Petrice Kerempuha u povijesnom, kulturnom i književnopovijesnom kontekstu.
  • U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati balade Sanoborska i Baba cmizdri pod galgami.
  • U potpunosti ću moći objasniti strukturu pjesničke zbirke Balade Petrice Kerempuha Miroslava Krleže.
  • U potpunosti ću moći objasniti sadržajne, stilske i jezične uzore Balada Petrice Kerempuha.
  • U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj književnoga teksta.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas potaknule na razmišljanje.
  • U potpunosti ću moći usporediti svoj doživljaj Balada s drugim čitateljima.
Kazališna predstava. Transkript: .

Procjena znanja

Koja obilježja kerempuhovskoga humora prepoznajte u tekstu? Moguće je više odgovora.

Žirafa Žira Puba jaši,

Biškupu Jopec starku praši,

trumbentaši, grabancijaši,

Želva na perecu jaši.

Dovlekli su se komendrijaši,

peklena larfa babe plaši.

larfa – krinka, maska, obrazina

Izbacite uljeza među literarnim prethodnicima Petrice Kerempuha.

Koja je tvrdnja točna?

Glavni leksemi u strukturi zbirke jesu krv, galge i hahar.

Kakav je svijet prikazan u sljedećim stihovima?

Zablejala se želva v jajce,

zakukuriknul mali pajcek,

Lešnak je skočil kak fačuk,

na Gradu je zapeval čuk.

2. Koga vraga cmizdriš zamusana mužača?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja kerempuhovskoga humora.
  • U potpunosti ću moći opisati lik Petrice Kerempuha u povijesnom, kulturnom i književnopovijesnom kontekstu.
  • U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati balade Sanoborska i Baba cmizdri pod galgami.
  • U potpunosti ću moći objasniti strukturu pjesničke zbirke Balade Petrice Kerempuha Miroslava Krleže.
  • U potpunosti ću moći objasniti sadržajne, stilske i jezične uzore Balada Petrice Kerempuha.
  • U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj književnoga teksta.
  • U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas potaknule na razmišljanje.
  • U potpunosti ću moći usporediti svoj doživljaj Balada s drugim čitateljima.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu., U potpunosti ću moći obrazložiti slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuditi utjecaj različitih konteksta na književni tekst.
    1. Videolekcija 6.1: Mene jedu bakterije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći tumačiti sadržajna i izrazna obilježja Šimićevih pjesama., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja ekspresionizma u tekstu., U potpunosti ću moći usporediti svoju interpretaciju s interpretacijama drugih čitatelja., Moći ću prepoznati značenje pojma ekspresija.
    2. Videolekcija 6.3: Ja tjeram krdo riječi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati pjesme iz triju zbirka pjesama., U potpunosti ću moći odrediti obilježja pjesništva Vesne Parun., U potpunosti ću moći navesti svoje mišljenje o pjesmama., Moći ću odrediti tematiku pjesništva V. Parun., U potpunosti ću se moći upoznati s biografijom Vesne Parun.
    3. Videolekcija 6.4: Vera, zašto šutiš? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati pjesme Slavka Mihalića s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći doznati tko su krugovaši, razlogovci i koja su obilježja druge moderne u hrvatskoj književnosti., U potpunosti ću moći uspoređivati svoju interpretaciju sa znanstvenom interpretacijom pjesme Približavanje oluje., U potpunosti ću moći u maštovitom interaktivnom zadatku kreirati svoju pjesmu u blackout poezija formi, a potom je usporediti s originalnom pjesmom Približavanje oluje., Moći ću izdvojiti pojedinosti koje su vam se dojmile i potaknule na razmišljanje., Moći ću primijeniti književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste., U potpunosti ću moći tumačiti egzistencijalistički doživljaj svijeta.
    4. Videolekcija 6.5: Niš ni bilo među nama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći uočit obilježja ludizma u poeziji., U potpunosti ću moći uočiti obilježja poezije visoke i niske mimetičnosti., U potpunosti ću moći analizirati elemente razgovornog stila., U potpunosti ću moći povezivati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., Moći ću prepoznati obilježja Slamnigove poetike., U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Slamnigove pjesme na sadržajnoj i izraznoj razini., Moći ću prepoznati tematska, stilska i žanrovska obilježja teksta.