Učitavanje

1. Svi su Glembajevi ubojice i varalice!

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj čitanja.
  • U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove.
  • Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na sadržajnoj razini.
  • Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj razini.
  • U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj i sadržajnoj razini.
  • U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi u društvenom, povijesnom i kulturnom kontekstu.
  • U potpunosti ću moći usporediti dramu s drugim djelima prema obradi književne teme i uporabi dramskih tehnika.
  • U potpunosti ću moći razumjeti svrhu i namjeru medijskoga spina.

Procjena znanja

Koji su likovi bili ljubavnici barunice Castelli-Glembay? (Više je točnih odgovora.)

Poredajte točnim redoslijedom dramske događaje u strukturi drame.

1.  sukob Ignjata i Leonea Glembaya
2. salonska rasprava o slučaju Rupert-Canjeg
3. sukob Charlotte Castelli-Glembay i Leonea Glembaya
4. sukob Alojzija Silberbrandta i Leonea Glembaya
5. odlazak gostiju sa svečane obljetnice banke Glembay

Odredite točnost tvrdnje. 

Miroslav Krleža dramom Gospoda Glembajevi daje realističnu panoramu događaja svojstvenih zagrebačkom visokom društvu s početka 20. stoljeća.

Odredite točnost tvrdnje. 

Glembajevi su primjer moralnoga i materijalnoga propadanja odnarođenoga hrvatskog plemstva.

Odredite točnost tvrdnje. 

Likovi radnice Rupertice i krojačice Fanike Canjeg upućuju na klasne i staleške razlike u hrvatskome društvu prije Prvoga svjetskog rata.

Koji su dramatičari bili uzor Miroslavu Krležu u stvaranju glembajevskog ciklusa? (Više je točnih odgovora.)

S kojom namjerom Glembajevi žele plasirati svoju protuizjavu u novine?

1. Svi su Glembajevi ubojice i varalice!

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj čitanja.
  • U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove.
  • Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na sadržajnoj razini.
  • Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj razini.
  • U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj i sadržajnoj razini.
  • U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi u društvenom, povijesnom i kulturnom kontekstu.
  • U potpunosti ću moći usporediti dramu s drugim djelima prema obradi književne teme i uporabi dramskih tehnika.
  • U potpunosti ću moći razumjeti svrhu i namjeru medijskoga spina.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 9: Drama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu., U potpunosti ću moći analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu., U potpunosti ću moći obrazložiti slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuditi utjecaj različitih konteksta na književni tekst.
    1. Videolekcija 9.2: Ćelava pjevačica i dalje se češlja na istu stranu - Ishodi učenja: Moći ću odrediti vrijeme nastanka antidrame., Moći ću analizirati obilježja antidrame., Moći ću odrediti autore antidrame., Moći ću prepoznati sadržajna obilježja drame Ćelava pjevačica., Moći u prepoznati pojmove teatra apsurda i epskoga teatra., U potpunosti ću moći prepoznati antidramu kao vrstu književnog teksta., U potpunosti ću moći prepoznati grotesku i apsurd jezika., U potpunosti ću moći pojasniti problematiku djela povezujući je s poetikom djela i književnopovijesnom epohom., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije.
    2. Videolekcija 9.3: Pjesma Velikom Bratu Ratu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti zbog čega je Majka Hrabrost i njezina djeca najpoznatiji antiratni dramski tekst., U potpunosti ću moći tumačiti izraz da je rat nekome rat, a nekome brat., U potpunosti ću moći razmišljati o uprizorenju drame., U potpunosti ću moći naučiti što je epsko kazalište i po čemu se razlikuje od klasičnog antičkog kazališta., U potpunosti ću moći pročitati pjesme koje Brecht namjerno stavlja u tekst da bi razbio napetost i poslušati primjer uprizorenog songa na kazališnim daskama., Moći ću uočiti pojedinačnu sudbinu likova u antiratnoj drami., Moći ću odrediti povijesni i književni kontekst antiratne drame Majka Hrabrost i njezina djeca., Moći ću uočiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., Moći ću odrediti likove u dramskom antiratnom tekstu., Moći ću analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst.
    3. Videolekcija 9.4: Nečastivi (ne) boravi na Filozofskom fakultetu - Ishodi učenja: Moći ću odrediti tehnike prerade djela., U potpunosti ću moći analizirati dramu Nečastivi na Filozofskom fakultetu na odlomcima., U potpunosti ću moći se upoznati s djelom Ive Brešana., U potpunosti ću moći pronaći i objasniti primjere groteske i intertekstualnosti., U potpunosti ću moći komentirati događaje i postupke likova., Moći ću usporediti Brešanove i Goetheove likove., Moći ću odrediti motive iz Brešanovih djela., Moći ću definirati pojam intertekstualnost., Moći ću navesti primjere intertekstualnosti.