Učitavanje

3. Pjesma Velikom Bratu Ratu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći uočiti zbog čega je Majka Hrabrost i njezina djeca najpoznatiji antiratni dramski tekst.
  • U potpunosti ću moći tumačiti izraz da je rat nekome rat, a nekome brat.
  • U potpunosti ću moći razmišljati o uprizorenju drame.
  • U potpunosti ću moći naučiti što je epsko kazalište i po čemu se razlikuje od klasičnog antičkog kazališta.
  • U potpunosti ću moći pročitati pjesme koje Brecht namjerno stavlja u tekst da bi razbio napetost i poslušati primjer uprizorenog songa na kazališnim daskama.
  • Moći ću uočiti pojedinačnu sudbinu likova u antiratnoj drami.
  • Moći ću odrediti povijesni i književni kontekst antiratne drame Majka Hrabrost i njezina djeca.
  • Moći ću uočiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje.
  • Moći ću odrediti likove u dramskom antiratnom tekstu.
  • Moći ću analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst.

Dopunite usporedbu kojom je vrbovnik opisao osobu koju je pokušao opiti i koja mu je pobjegla od vrbovanja u vojsku?

… točno, zbrisao je, kao 

 pod nokat…

Dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

U rečenici: 
Nema ti tu muške riječi, nema ni poštenja ni vjere, ni čuvstva časti. Izgubio sam ja tu, naredniče, povjerenje u čovještvo. 
možemo uočiti vrbovnikovu

.

Procjena znanja

Označite je li tvrdnja točna ili netočna.

Rat u drami nije prikazan kroz sukobljavanje protestanata i katolika, nego kroz sudbinu Anne Fierling, poznatije kao Majka Courage.

Označite je li tvrdnja točna ili netočna. 

Majka Courage u ratu ne pokušava zaraditi.

Označite je li tvrdnja točna ili netočna. 

Vrbovnik i narednik traže nove mlade muške snage za rat.

Spojite pojam i objašnjenje.

V – efekt
(Verfremdungseffekt)
vjersko-politički oružani sukob vodećih europskih sila i njihovih saveznika, združenih u vojno-političke koalicije, u razdoblju 1618. – 1648.
epsko kazalište novi tip drame i kazališta kakav odstupa od aristotelovskih mjerila jedinstva vremena i radnje, nastojeći povezati određene bitne elemente epike i drame te dramsku strukturu prilagoditi dobu znanosti
songovi rimovane pjesme koje olakšavaju dramsku napetost
Tridesetogodišnji rat učinak začudnosti, tehnika kojoj je svrha navesti gledatelja na istraživalački, kritički stav prema prikazanom događaju

Pročitajte zadani dio drame pa označite točne odgovor. 

VRBOVNIK: Naredniče, u toj osobi ćutim nepokoran duh. A u logoru mi trebamo stege.

MAJKA COURAGE: A ja sam mislila kobasica.

NAREDNIK: Ime.

MAJKA COURAGE: Anna Fierling.

NAREDNIK: Svi se dakle zovete Fierling?

MAJKA COURAGE: Kako to? Ja se zovem Fierlig. Oni ne.

NAREDNIK: Mislim sve su to tvoja djeca?

MAJKA COURAGE: Jesu, ali moraju li se zato sva zvati jednako? Pokaže na starijeg sina: Ovaj se na primjer zove Eilif Nojocki, zašto, zato jer je njegov otac uvijek tvrdio da se zove Kojocki ili Mojocki. Mali ga se još uvijek dobro sjeća, samo taj koga se sjeća bio je jedan drugi, neki Francuz šiljaste brade. Od oca je međutim naslijedio inteligenciju; on je naime seljaku znao skinuti hlače s guzice a da to ovaj i ne primijeti. I tako svatko od nas ima svoje ime.

NAREDNIK: Što, svatko drugo?

MAJKA COURAGE: Pravite se kao da to nikad niste znali.

NAREDNIK: Onda je ovaj tu Kinez. Pokaže na mlađega.

MAJKA COURAGE: Slabo pogađate. Švicarac.

NAREDNIK: Nakon Francuza?

MAJKA COURAGE: Ma nakon kakvog Francuza? Ne znam ja ni za kakvog Francuza. Ne brkajte sve sa svime, inače ćemo stajati tu sve do večere. Švicarac je; ali se zove Fejos, ime koje nema nikakve veze s njegovim ocem. On se zvao posve drugačije i bio je graditelj utvrda, samo se propio

Švicarski Sir ozaren kima glavom, a zabavlja se i nijema Kattrin.

 

U kojim se rečenicama može iščitati najjači dojam o karakteru Majke Courage?

Izbacite uljeza među likovima.

Pročitajte tekst (s internetskih stranica Kazališta Marina Držića). 
https://kmd.hr/predstave/majka-hrabrost/ 
Dopunite potom rečenice odgovorom iz padajućeg izbornika. 
U koprodukciji kazališta Marina Držića i HNK u Varaždinu, na našoj sceni zaigrat će jedna od najznamenitijih drama njemačke književnosti 20. stoljeća. Radnja drame zbiva se tijekom dvanaest godina (1624. – 1636.) Tridesetogodišnjeg rata, za dugog i iscrpljujućeg sukoba katolika i protestanata, koji se odvijao diljem Sjeverne i Srednje Europe. Glavni je lik Majka Courage, majka i ratna opskrbnica, žena koja živi od vlastitog rada kako bi prehranila sebe i svoje troje već odrasle djece. Međutim, rat joj, jedno za drugim, oduzima sve troje djece – najstarijeg sina Eiliffa, mladog nasilnika koji pogiba u nepoznatoj bici, mlađega sina Švicarski sir (u izvorniku: Ementaler), poslušnog mladića, vjernog i odanog svojoj vojsci, koji također nestaje u ratnom vihoru i nijemu kćer Kattrin, koja svojom plemenitom intervencijom spašava cijeli jedan grad i pogiba kao neznana junakinja.

Majka Courage jedna je od najznamenitijih drama 

 književnosti. 
Radnja drame zbiva se tijekom dvanaest godina (1624. – 1636.) 

 rata, za dugog i iscrpljujućeg sukoba 

 i protestanata. 
Nijema kći 

 svojom plemenitom intervencijom spašava cijeli jedan grad i pogiba kao neznana junakinja.

3. Pjesma Velikom Bratu Ratu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći uočiti zbog čega je Majka Hrabrost i njezina djeca najpoznatiji antiratni dramski tekst.
  • U potpunosti ću moći tumačiti izraz da je rat nekome rat, a nekome brat.
  • U potpunosti ću moći razmišljati o uprizorenju drame.
  • U potpunosti ću moći naučiti što je epsko kazalište i po čemu se razlikuje od klasičnog antičkog kazališta.
  • U potpunosti ću moći pročitati pjesme koje Brecht namjerno stavlja u tekst da bi razbio napetost i poslušati primjer uprizorenog songa na kazališnim daskama.
  • Moći ću uočiti pojedinačnu sudbinu likova u antiratnoj drami.
  • Moći ću odrediti povijesni i književni kontekst antiratne drame Majka Hrabrost i njezina djeca.
  • Moći ću uočiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje.
  • Moći ću odrediti likove u dramskom antiratnom tekstu.
  • Moći ću analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 9: Drama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu., U potpunosti ću moći analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu., U potpunosti ću moći obrazložiti slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuditi utjecaj različitih konteksta na književni tekst.
    1. Videolekcija 9.1: Svi su Glembajevi ubojice i varalice! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj čitanja., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove., Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na sadržajnoj razini., Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj razini., U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj i sadržajnoj razini., U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi u društvenom, povijesnom i kulturnom kontekstu., U potpunosti ću moći usporediti dramu s drugim djelima prema obradi književne teme i uporabi dramskih tehnika., U potpunosti ću moći razumjeti svrhu i namjeru medijskoga spina.
    2. Videolekcija 9.2: Ćelava pjevačica i dalje se češlja na istu stranu - Ishodi učenja: Moći ću odrediti vrijeme nastanka antidrame., Moći ću analizirati obilježja antidrame., Moći ću odrediti autore antidrame., Moći ću prepoznati sadržajna obilježja drame Ćelava pjevačica., Moći u prepoznati pojmove teatra apsurda i epskoga teatra., U potpunosti ću moći prepoznati antidramu kao vrstu književnog teksta., U potpunosti ću moći prepoznati grotesku i apsurd jezika., U potpunosti ću moći pojasniti problematiku djela povezujući je s poetikom djela i književnopovijesnom epohom., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije.
    3. Videolekcija 9.4: Nečastivi (ne) boravi na Filozofskom fakultetu - Ishodi učenja: Moći ću odrediti tehnike prerade djela., U potpunosti ću moći analizirati dramu Nečastivi na Filozofskom fakultetu na odlomcima., U potpunosti ću moći se upoznati s djelom Ive Brešana., U potpunosti ću moći pronaći i objasniti primjere groteske i intertekstualnosti., U potpunosti ću moći komentirati događaje i postupke likova., Moći ću usporediti Brešanove i Goetheove likove., Moći ću odrediti motive iz Brešanovih djela., Moći ću definirati pojam intertekstualnost., Moći ću navesti primjere intertekstualnosti.