Učitavanje

2. Ćelava pjevačica i dalje se češlja na istu stranu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću odrediti vrijeme nastanka antidrame.
  • Moći ću analizirati obilježja antidrame.
  • Moći ću odrediti autore antidrame.
  • Moći ću prepoznati sadržajna obilježja drame Ćelava pjevačica.
  • Moći u prepoznati pojmove teatra apsurda i epskoga teatra.
  • U potpunosti ću moći prepoznati antidramu kao vrstu književnog teksta.
  • U potpunosti ću moći prepoznati grotesku i apsurd jezika.
  • U potpunosti ću moći pojasniti problematiku djela povezujući je s poetikom djela i književnopovijesnom epohom.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije.
#1 Zadatak

Koji je lik prikazan na ilustraciji?

Sizif, sin Eolov, najlukaviji od svih smrtnika, sagradio je krasan grad Korint na uskoj prevlaci između dva kopna te je prvi vladao njime. Kad je Zeus odveo Eginu, prokazao ga je Sizif iz koristoljublja ocu otete djevojke, riječnom bogu Azopu, zatraživši od njega da mu za uzvrat učini da na korintskoj tvrđavi poteče izvor. Azop doista izbije iz stijene glasovito vrelo Pirenu. Zeus odluči da kazni prokazaoca pa pošalje k njemu Smrt (Tanata). Ali Sizif je okuje čvrstim lancima, tako da nitko nije mogao umrijeti na zemlji dok nije došao snažni ratni bog Ares i oslobodio Smrt, koja odmah povede Sizifa u podzemni svijet. Ali ovaj je naredio svojoj ženi da ne prinese posmrtnu žrtvu za njega. Zbog toga su se Had i Perzefona ljutili, a Sizif ih je uspio nagovoriti te su ga pustili natrag na gornji svijet da opomene nemarnu ženu. Izmakavši tako iz carstva sjena Sizif nije više ni mislio vratiti se onamo, nego je dalje uživao na svijetu. Dok je sjedio za obilnim stolom veseleći se uspjeloj prijevari, dođe iznenada Smrt i odvuče ga neumoljivo u podzemni svijet. Tamo ga dostiže vječna kazna: morao je gurati teški mramorni kamen iz ravnice na uzvisinu upirući se rukama i nogama. Kad je već mislio da ga je dogurao do vrha, teret bi se okrenuo i pakosni bi se kamen ponovno skotrljao u dubinu. Stoga je mučeni zločinac morao uvijek iznova gurati stijenu uzbrdo da mu je hladan znoj tekao po tijelu.

(Camus, A. 1998. Mit o Sizifu. Matica hrvatska: Zagreb.) 

Tko je bio Sizif?

Tko je poveo Sizifa u podzemni svijet?

Što je bila Sizifova kazna?

#3 Zadatak

Svakom književniku pridružite naziv njegova djela.

Albert Camus Ćelava pjevačica
Eugène Ionesco U očekivanju Godota
Samuel Beckett Stranac i Mit o Sizifu
Franz Kafka Mučnina
Jean Paule Sartre Proces

Procjena znanja

Odredite točnost tvrdnje. 

Teatar apsurda drugi je naziv za epski teatar.

Odredite točnost tvrdnje. 

Antidrama nastaje sredinom 20. stoljeća.

Izbacite uljeza među obilježjima antidrame. 

Antidrama

Dopunite tvrdnju točnim odgovorima iz padajućeg izbornika.

Antidrame pisali su 

 i 

.

Koja su sadržajna obilježja drame Ćelava pjevačica?

2. Ćelava pjevačica i dalje se češlja na istu stranu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću odrediti vrijeme nastanka antidrame.
  • Moći ću analizirati obilježja antidrame.
  • Moći ću odrediti autore antidrame.
  • Moći ću prepoznati sadržajna obilježja drame Ćelava pjevačica.
  • Moći u prepoznati pojmove teatra apsurda i epskoga teatra.
  • U potpunosti ću moći prepoznati antidramu kao vrstu književnog teksta.
  • U potpunosti ću moći prepoznati grotesku i apsurd jezika.
  • U potpunosti ću moći pojasniti problematiku djela povezujući je s poetikom djela i književnopovijesnom epohom.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 9: Drama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu., U potpunosti ću moći analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu., U potpunosti ću moći obrazložiti slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuditi utjecaj različitih konteksta na književni tekst.
    1. Videolekcija 9.1: Svi su Glembajevi ubojice i varalice! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj čitanja., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove., Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na sadržajnoj razini., Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj razini., U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj i sadržajnoj razini., U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi u društvenom, povijesnom i kulturnom kontekstu., U potpunosti ću moći usporediti dramu s drugim djelima prema obradi književne teme i uporabi dramskih tehnika., U potpunosti ću moći razumjeti svrhu i namjeru medijskoga spina.
    2. Videolekcija 9.3: Pjesma Velikom Bratu Ratu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti zbog čega je Majka Hrabrost i njezina djeca najpoznatiji antiratni dramski tekst., U potpunosti ću moći tumačiti izraz da je rat nekome rat, a nekome brat., U potpunosti ću moći razmišljati o uprizorenju drame., U potpunosti ću moći naučiti što je epsko kazalište i po čemu se razlikuje od klasičnog antičkog kazališta., U potpunosti ću moći pročitati pjesme koje Brecht namjerno stavlja u tekst da bi razbio napetost i poslušati primjer uprizorenog songa na kazališnim daskama., Moći ću uočiti pojedinačnu sudbinu likova u antiratnoj drami., Moći ću odrediti povijesni i književni kontekst antiratne drame Majka Hrabrost i njezina djeca., Moći ću uočiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., Moći ću odrediti likove u dramskom antiratnom tekstu., Moći ću analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst.
    3. Videolekcija 9.4: Nečastivi (ne) boravi na Filozofskom fakultetu - Ishodi učenja: Moći ću odrediti tehnike prerade djela., U potpunosti ću moći analizirati dramu Nečastivi na Filozofskom fakultetu na odlomcima., U potpunosti ću moći se upoznati s djelom Ive Brešana., U potpunosti ću moći pronaći i objasniti primjere groteske i intertekstualnosti., U potpunosti ću moći komentirati događaje i postupke likova., Moći ću usporediti Brešanove i Goetheove likove., Moći ću odrediti motive iz Brešanovih djela., Moći ću definirati pojam intertekstualnost., Moći ću navesti primjere intertekstualnosti.