Učitavanje

4. Nečastivi (ne) boravi na Filozofskom fakultetu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću odrediti tehnike prerade djela.
  • U potpunosti ću moći analizirati dramu Nečastivi na Filozofskom fakultetu na odlomcima.
  • U potpunosti ću moći se upoznati s djelom Ive Brešana.
  • U potpunosti ću moći pronaći i objasniti primjere groteske i intertekstualnosti.
  • U potpunosti ću moći komentirati događaje i postupke likova.
  • Moći ću usporediti Brešanove i Goetheove likove.
  • Moći ću odrediti motive iz Brešanovih djela.
  • Moći ću definirati pojam intertekstualnost.
  • Moći ću navesti primjere intertekstualnosti.

Procjena znanja

U što Ivo Brešan prerađuje teme iz klasika svjetske književnosti?

Što je zajedničko glavnim likovima iz Brešanova i Goetheova djela?

Odredite točnost sljedećih tvrdnji. 

Brešanov junak ne snalazi se u društvenom okružju.

Odredite točnost sljedećih tvrdnji.  

Nečastivi je u drami prikazan kao podrugljivac.

Odredite točnost sljedećih tvrdnji. 

Brešan u svojim dramama izruguje primitivne i zaostale sredine.

Što označava pojam intertekstualnost?

Povežite drame s književnim djelima koje Brešan prerađuje.

Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja Platon, Država
Nečastivi na Filozofskom fakultetu Nikolaj Vasiljevič Gogolj, Revizor
Anera Jean Racine, Fedra
Hidrocentrala u Suhom dolu William Shakespeare, Hamlet
Arheološka iskapanja u selu Dilj Johann Wolfgang von Goethe, Faust
Svečana večera u pogrebnom poduzeću Moliere, Tartuffe

4. Nečastivi (ne) boravi na Filozofskom fakultetu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću odrediti tehnike prerade djela.
  • U potpunosti ću moći analizirati dramu Nečastivi na Filozofskom fakultetu na odlomcima.
  • U potpunosti ću moći se upoznati s djelom Ive Brešana.
  • U potpunosti ću moći pronaći i objasniti primjere groteske i intertekstualnosti.
  • U potpunosti ću moći komentirati događaje i postupke likova.
  • Moći ću usporediti Brešanove i Goetheove likove.
  • Moći ću odrediti motive iz Brešanovih djela.
  • Moći ću definirati pojam intertekstualnost.
  • Moći ću navesti primjere intertekstualnosti.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 9: Drama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu., U potpunosti ću moći analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu., U potpunosti ću moći obrazložiti slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuditi utjecaj različitih konteksta na književni tekst.
    1. Videolekcija 9.1: Svi su Glembajevi ubojice i varalice! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj čitanja., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove., Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na sadržajnoj razini., Moći ću interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj razini., U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi na izraznoj i sadržajnoj razini., U potpunosti ću moći interpretirati dramu Gospoda Glembajevi u društvenom, povijesnom i kulturnom kontekstu., U potpunosti ću moći usporediti dramu s drugim djelima prema obradi književne teme i uporabi dramskih tehnika., U potpunosti ću moći razumjeti svrhu i namjeru medijskoga spina.
    2. Videolekcija 9.2: Ćelava pjevačica i dalje se češlja na istu stranu - Ishodi učenja: Moći ću odrediti vrijeme nastanka antidrame., Moći ću analizirati obilježja antidrame., Moći ću odrediti autore antidrame., Moći ću prepoznati sadržajna obilježja drame Ćelava pjevačica., Moći u prepoznati pojmove teatra apsurda i epskoga teatra., U potpunosti ću moći prepoznati antidramu kao vrstu književnog teksta., U potpunosti ću moći prepoznati grotesku i apsurd jezika., U potpunosti ću moći pojasniti problematiku djela povezujući je s poetikom djela i književnopovijesnom epohom., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije.
    3. Videolekcija 9.3: Pjesma Velikom Bratu Ratu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti zbog čega je Majka Hrabrost i njezina djeca najpoznatiji antiratni dramski tekst., U potpunosti ću moći tumačiti izraz da je rat nekome rat, a nekome brat., U potpunosti ću moći razmišljati o uprizorenju drame., U potpunosti ću moći naučiti što je epsko kazalište i po čemu se razlikuje od klasičnog antičkog kazališta., U potpunosti ću moći pročitati pjesme koje Brecht namjerno stavlja u tekst da bi razbio napetost i poslušati primjer uprizorenog songa na kazališnim daskama., Moći ću uočiti pojedinačnu sudbinu likova u antiratnoj drami., Moći ću odrediti povijesni i književni kontekst antiratne drame Majka Hrabrost i njezina djeca., Moći ću uočiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., Moći ću odrediti likove u dramskom antiratnom tekstu., Moći ću analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst.