Učitavanje

14. Slično, a različito

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • BIO 1 Naučit ćete opisati osnovna obilježja živih bića.
  • BIO 2 Naučit ćete uspoređivati predstavnike različitih skupina živih bića.
  • BIO 3 Naučit ćete razvrstati organizme u skupine na temelju njihovih sličnih obilježja.
  • BIO 4 Naučit ćete kako odrediti srodnost organizama.
  • MAT 1 Naučit ćete kako klasificirati elemente skupa.
  • MAT 2 Naučit ćete kakve relacije između skupova postoje.
  • MAT 4 Naučit ćete klasificirati mnogokute.
#1 Zadatak

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite pojam i smjestite ga u odgovarajući stupac.


Razvrstajte dijelove prirode na živu i neživu prirodu.

ulična svjetiljka
klupa
cesta
trava
stablo
grm
ŽIVA PRIRODA    
NEŽIVA PRIRODA
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
#2 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih ilustracija.

U zadatku razvrstajte slova ispred mnogokuta. Označite slovo i smjestite ga u odgovarajući stupac.

A)
E)
B)
C)
D)
NIJE MNOGOKUT
KONVEKSAN MNOGOKUT
NEKONVEKSAN MNOGOKUT
#3 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija.
Označite točne odgovore.

Tri su odgovora točna.

Odaberite karakteristike risa i vjeverice po kojima su te dvije vrste slične. 

#4 Zadatak

Među ponuđenim slikama pronađite navedene vrste živog svijeta:

gmaz, ptica, vodozemac, sisavac

Sljedeći zadatak riješite s pomoću  priložene ilustracije. Označite točan odgovor.

Vennovim dijagramom zadani su skupovi. Koji elementi pripadaju presjeku skupova A i B?

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite pojam i smjestite ga u odgovarajući stupac.


Razvrstajte obilježja dupina i tune.

zaštićena vrsta
izbacuje jaja
živi u moru
dobar plivač
koti žive mladunce
sisavac
riba
diše s pomoću škrga
nije zaštićena vrsta
diše s pomoću pluća
SKUP OBILJEŽJA DUPINA
ZAJEDNIČKA OBILJEŽJA – PRESJEK SKUPOVA 
SKUP OBILJEŽJA TUNE

Procjena znanja

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz lijevog stupca i opisa iz desnog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

razmnožavanje Biljka koja je stajala u blizini prozora, počela je zakretati svoju stabljiku prema prozoru.
izmjena tvari Žirafama je ponestajalo hrane na niskim stablima pa su preživjele one koje su imale duže vratove.
stanična građa Čovjek iz udahnutog zraka uzima kisik, a u izdahnuti zrak oslobađa ugljikov dioksid.
prilagodbe Iz sjemenke suncokreta niknula je nova biljka.
podražljivost Živčani je sustav građen od živčanih stanica.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Pročitajte tekst. Odredite koja su obilježja živih bića spomenuta u tekstu. 

Maša je odlučila posijati sjeme suncokreta. Sjeme suncokreta brzo klija, stoga je već za nekoliko dana mogla primijetiti mladu biljku. Uskoro se na vrhu stabljike počeo razvijati cvat koji su počele posjećivati pčele. Maša je uočila da je tijekom dana cvat suncokreta okrenut prema Suncu. Nakon oprašivanja iz cvjetova su se počeli razvijati plodovi sa sjemenkama. Maša je prikupila plodove te sad ima svoje sjemenke za sljedeću godinu.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću ilustracije živog svijeta.

Na ilustraciji su točkama označene skupine organizama. Vrstama su pridruženi brojevi koji se nalaze ispod ilustracije. Brojeve koji se nalaze ispod ilustracije, smjestite na točno mjesto, tj. u skupinu kojoj vrsta pripada.

 

1 – papučica

 

2 – cijanobakterija  

 

3 – puž vinogradnjak 

 

4 – sova    

 

Vrednovanje
1
2
3
4

U sljedećem zadatku pojmove poredajte prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.

1. gmaz
2. eukariot 
3. životinja
4. kralježnjak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću fotografije. Označite točan odgovor.

Ove dvije ptice izgledaju potpuno drukčije. Kako ćete sa sigurnošću odrediti pripadaju li one jednoj ili dvjema vrstama?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija.
Označite točne odgovore. Četiri su odgovora točna.

Odaberite karakteristike šarana i orade po kojima su te dvije vrste slične.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Označite obilježja mnogokuta na slici.

Sljedeći zadatak riješite uparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca.

To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

TROKUT  Mnogokut koji ima pet stranica.
ŠESTEROKUT  Mnogokut koji ima tri vrha.
PETEROKUT Mnogokut koji ima šest stranica.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

2 je element skupa N.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

-6 je element skupa N.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

-4.5 je element skupa N

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

7/8 je element skupa Q.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

sqrt(9) je element skupa Q.

U sljedećem zadatku odgovorite na pitanja odabirom pojmova u padajućem izborniku.

Skup N je

skupa Q.

skupova {1, 4, 6, 10} i {2, - 6, 0.5} je prazan skup.
Ako je A = {1, 3, 5, 7} i B = {2, 4, 6, 8}, onda je A ∪ B

skupa N.
 

svih pozitivnih i negativnih prirodnih brojeva te nule čini skup Z.

14. Slično, a različito

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • BIO 1 Naučit ćete opisati osnovna obilježja živih bića.
  • BIO 2 Naučit ćete uspoređivati predstavnike različitih skupina živih bića.
  • BIO 3 Naučit ćete razvrstati organizme u skupine na temelju njihovih sličnih obilježja.
  • BIO 4 Naučit ćete kako odrediti srodnost organizama.
  • MAT 1 Naučit ćete kako klasificirati elemente skupa.
  • MAT 2 Naučit ćete kakve relacije između skupova postoje.
  • MAT 4 Naučit ćete klasificirati mnogokute.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Sve je u redu - Ishodi učenja: BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., MAT OŠ C.7.1. Crta i konstruira mnogokute i koristi se njima pri stvaranju složenijih geometrijskih motiva., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ D.7.3. Odabire strategije za računanje opsega i površine mnogokuta., FIZ OŠ A.7.7. Objašnjava agregacijska stanja i svojstva tvari na temelju njihove čestične građe., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., OŠ HJ A.7.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjujeznanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima., OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi., OŠ GK A.7.4. Učenik temeljem slušanja glazbe, razlikuje vokalnu, instrumentalnu i vokalno-instrumentalnu glazbu te različite izvođačke sastave., OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ HJ A.7.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjujeznanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice naoglednim i čestim primjerima., BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ D.7.2. Primjenjuje matematička znanja i vještine., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK B.7.2. Učenik opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi., OŠ GK A.7.5. Učenik temeljem slušanja glazbe, opisuje sonatni oblik., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst natemelju čitateljskoga iskustva i usporedbe sdrugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književnitekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ B.7.4. Analizira uvjete ravnoteže tijela i zakonitost poluge., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.7.2. Učenik opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., OŠ LK C.7.2. Učenik raspravlja o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe sdrugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti., MAT OŠ D.7.4. Računa i primjenjuje opseg i površinu kruga i njegovih dijelova., OŠ HJ A.7.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o o glasovnim promjenama na oglednim i čestim primjerima.
    1. Videolekcija 4.2: Različito, a slično - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete odrediti položaj elementa u periodnom sustavu elemenata., KEM 2 Naučit ćete povezati ime kemijskog elementa s njegovim simbolom., KEM 3 Naučit ćete razlikovati izotope elementa na temelju oznake izotopa., KEM 4 Naučit ćete odrediti koji kemijski element pripada metalima, nemetalima i polumetalima., FIZ 1 Naučit ćete opisati model atoma., FIZ 2 Naučit ćete opisati građu jezgre., FIZ 3 Naučit ćete opisati građu protona., FIZ 4 Naučit ćete opisati građu neutrona., FIZ 5 Naučit ćete što su kvarkovi., HJ 1 Naučit ćete razlikovati stilski neobilježen i obilježen red riječi u rečenici., HJ 2 Moći ćete rečenicu preoblikovati iz stilski obilježenog u stilski neobilježeni red riječi i obrnuto.
    2. Videolekcija 4.3: … i slično! - Ishodi učenja: LK1 Naučit ćete istražiti, usporediti i razlikovati pojmove iz područja grafičkog dizajna i promišljati o vlastitim idejama, iskustvima, doživljajima i stajalištima o toj temi., LK 2Naučit ćete prepoznati osnovna načela grafičkog dizajna, posebno tipografije., LK 3 Naučit ćete analizirati utjecaj vizualnih komunikacija na vlastiti život kroz umjetnička djela iz područja grafičkog dizajna te ga povezati sa stečenim znanjem i iskustvima iz svakodnevnog života., GK 1 Naučit ćete prepoznati gudački kvartet kao izvođački sastav., GK 2 Naučit ćete obilježja glazbene vrste gudačkog kvarteta i koncerta., GK 3 Naučit ćete razlikovati izvođače glazbenoga djela.
    3. Videolekcija 4.4: Od dijela do cjeline - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete razlikovati riječi s obzirom na njihovu vrstu i službu u rečenici., HJ 2 Naučit ćete imenovati rečenične dijelove., HJ 3 Naučit ćete prepoznati službu riječi u rečenici., BIO 1 Naučit ćete prepoznati i imenovati dijelove biljne stanice., BIO 2 Naučit ćete povezati dijelove biljne stanice s njihovim ulogama i dijelovima tvorničkog pogona., BIO 3 Naučit ćete razlikovati elemente ustroja živog svijeta od najmanjeg do najvećeg dijela., KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM 2 Naučit ćete opisati građu atoma., KEM 3 Naučit ćete odrediti atomski (protonski) i maseni (nukleonski) broj., KEM 4 Naučit ćete objasniti razliku između kemijskog elementa i kemijskog spoja.
    4. Videolekcija 4.5: Kompozicija - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete prepoznati strukturu književnoga teksta prema žanrovskoj pripadnosti., HJ 2 Naučit ćete kritički razmotriti književne tekstove., HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o književnoteorijskim pojmovima., LK 1 Naučit ćete što je analogna, a što digitalna fotografija., LK 2 Naučit ćete što je kompozicijsko „pravilo trećina“., LK 3 Istražit ćete umjetničku fotografiju kao cjelinu i povezanost postupaka, likovnog jezika, odnosa forme i sadržaja kroz temu, motiv, ideju i poruku., GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja sonatnoga oblika., GK 2 Naučit ćete razlikovati ekspoziciju, provedbu i reprizu., GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere sonatnoga oblika na konkretnim skladbama., GK 4 Naučit ćete imenovati skladatelje iz razdoblja klasicizma koji su skladali u sonatnim oblicima.
    5. Videolekcija 4.6: Ravnoteža oko nas - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete više o uvjetima stabilnosti tijela., FIZ 2 Naučit ćete odrediti položaj težišta različitih tijela., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati vrste ravnoteže tijela., FIZ 4 Naučit ćete primjenjivati zakonitost poluge., MAT 1 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
    6. Videolekcija 4.7: Simetrija, asimetrija - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete objasniti što znači pojam kompozicije u likovnim umjetnostima, glazbi i književnosti., HJ 2 Naučit ćete opisati i prepoznati redoslijed radnje odnosno fabule u epskome tekstu., HJ 3 Naučit ćete definirati simetričnost i asimetričnost u lirskome tekstu., LK 2 Naučit ćete prepoznati statičnu i dinamičnu ravnotežu u umjetničkom djelu., LK 3 Naučit ćete razlikovati i usporediti umjetnička djela te ih povezati sa stečenim znanjima iz drugih predmeta i iskustvima iz svakodnevnoga života., LK 1 Naučit ćete prepoznati vrste kompozicije te odrediti što je simetrična, a što asimetrična kompozicija.
    7. Videolekcija 4.8: Kružne promjene - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete računati i primjenjivati opseg i površinu kruga., HJ 1 Naučit ćete imenovati, opisati i razlikovati glasovne promjene. Svoje ćete znanje utvrditi na oglednim i čestim primjerima riječi u kojima su provedene glasovne promjene.