Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
primjenjivati zakon očuvanja energije
istraživati fizičke pojave
primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
primjenjivati linearne nejednadžbe
rješavati fizičke probleme
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Pokušajte prepoznati o kojoj se vrsti energije radi.
Pokušaj prepoznati o kojoj se vrsti energije radi.
Pokušajte prepoznati o kojoj se vrsti energije radi.
Pokušajte prepoznati o kojoj se vrsti energije radi.
Pokušajte prepoznati o kojoj se vrsti energije radi.
i
#2 Zadatak
namirnica (100g)
kJ
kcal
mlijeko (0,9% masti)
167
jabuka
52
puding od čokolade
560
piletina (bijelo meso bez kostiju)
144
pastrva
470
pomfrit
270
mrkva
146
mlijeko (0,9% masti)
kcal jabuka
kJ puding od čokolade
kcal
piletina (bijelo meso bez kostiju)
kJ
pastrva
kcal
pomfrit
kJ
mrkva
kcal
Što je glavni izvor energije za intenzivne aktivnosti?
Što gradi i obnavlja mišićna tkiva?
Što gradi i obnavlja mišićna tkiva?
Za sportaša, ali i za svaku sobu bitan je i svakodnevni unos vode.
Intervju - 1.4.1.. Transkript: .
Procjena znanja
Mehanička energija tijela je očuvana. To znači da ako se kinetička energija tijela povećava, potencijalna mu se energija smanjuje.
Tijelo mase 200 dag se nalazi na visini od 10 m iznad površine Zemlje. Kolika je ukupna energija toga tijela?
Planinar mase 85 kg penje se na Mont Blanc visine 4810 m. odredite sljedeće: a) Koliku je energiju utrošio savladavajući gravitacijsku silu? b) Koliko čokoladica energetske vrijednosti 350 kcal po komadu mora pojesti da bi savladao taj uspon?
a) odgovor:
b) odgovor:
Od koje mase 60% iznosi 450g?
Od koje mase 60 % iznosi 450 g?
Kiselo vrhnje sadrži 12 % mliječne masti. U 150 grama kiseloga vrhnja ima
g mliječne masti.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
1. Energija za sportaše: Hrana kao gorivo
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
primjenjivati zakon očuvanja energije
istraživati fizičke pojave
primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
Tema 4: Hrana i utjecaj hrane - Ishodi učenja: primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, analizirati pravocrtna gibanja, uspoređivati promjenu složenosti različitih organizacijskih razina biosfere te primjenjivati načela klasifikacije živoga svijeta, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, Analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, Uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, analizirati fizikalne i kemijske promjene, primjenjivati matematička znanja i vještine, uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, objašnjavati razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku
Videolekcija 4.2: Fermentacija: Kako mikrobi oblikuju naše okuse - Ishodi učenja: uspoređivati promjenu složenosti različitih organizacijskih razina biosfere te primjenjivati načela klasifikacije živoga svijet, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, analizirati fizikalne i kemijske promjene, uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima, primjenjivati matematička znanja i vještine
Videolekcija 4.3: Hrana i otisak - Ishodi učenja: primjenjivati matematička znanja i vještine, uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima, primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
Videolekcija 4.4: Od polja do tanjura: Putovanje zalogaja - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života
Videolekcija 4.5: Povijest u zalogaju: Hrana kroz vremena - Ishodi učenja: objašnjavati da je poljoprivreda glavna privredna grana u antici, objašnjavati da su antička Grčka i Rim mediteranske civilizacije i da je mediteranska ekologija njihov primarni kontekst, objašnjavati zašto je država subvencionirala osnovne prehrambene namirnice u gradu Rimu u razdoblju kasne Republike i Carstva, objašnjavati razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku
Videolekcija 4.6: Rajčica, paradajz, pomidor - Ishodi učenja: analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, objašnjavati razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika, uspoređivati promjenu složenosti različitih organizacijskih razina biosfere te primjenjivati načela klasifikacije živoga svijeta, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
Videolekcija 4.7: Kuhinja kao laboratorij - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, primjenjivati matematička znanja i vještine, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti
Videolekcija 4.8: Koliko i što jedemo? - Ishodi učenja: primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, istraživati fizičke pojave