Učitavanje

6. Rajčica, paradajz, pomidor

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika
  • objašnjavati razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika
  • uspoređivati promjenu složenosti različitih organizacijskih razina biosfere te primjenjivati načela klasifikacije živoga svijeta
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem

#1 Zadatak

Uparite sljedeće pojmove s latinskim nazivima:

Solanum lycopersicum

Olea europaea

Sus scofra

Bos taurus

Koja od sljedećih izjava najbolje opisuje povezanost između narodnih imena vrsta i znanstvenih naziva? 

Regionalni nazivi hrane mogu odražavati biološku raznolikost određenog područja. 

Regionalni nazivi hrane nemaju nikakvu vezu s 
raznolikošću.

Procjena znanja

Izbaci uljeza.

Obilježja hrvatskog standardnog jezika su: autonomnost, samostalnost, normiranost, polifunkcionalnost, stabilnost u prostoru, elastičnost u vremenu.  

Obilježja hrvatskog standardnog jezika su: autonomnost, samostalnost, normiranost, polifunkcionalnost, stabilnost u prostoru, elastičnost u vremenu.

Odredi u kakvu su odnosu zadane riječi unutar rečenice.

Na zemljovidu je brzo pronašao rijeku Po. 
Kartu je pokazao vozaču.

Odredi u kakvu su odnosu zadane riječi unutar rečenice.

Njihovo je vjenčanje bila poprilično emotivna prigoda.
Bio je osjećajan dječak pa su ostala djeca voljela provoditi vrijeme s njim.

Odredi u kakvu su odnosu zadane riječi unutar rečenice.

Vaza je na dodir bila glatke površine.
Svojim hrapavim glasom često je zbunjivala susjede.

Odredi u kakvu su odnosu zadane riječi unutar rečenice.

Najskuplja glazbala na svijetu su Stradivariusove violine.
Najstariju poznatu flautu možemo smjestiti trideset i pet tisuća godina unazad.
Zvuk trube čuo se nadaleko.
Saksofon je u 19. stoljeću izumio belgijski izumitelj Adolphe Sax.
i

Dijalektalna raznolikost nije povezana s biološkom raznolikošću.

Regionalni nazivi hrane mogu pružiti uvid u povezanost biološke i dijalektalne raznolikosti.

Dopunite sljedeći tekst koristeći vlastite riječi:
je ključni predator i nezamjenjiv dio biološke raznolikosti u Hrvatskoj, s populacijom koja je najveća u planinskim područjima kao što su Velebit i
Ovaj impresivni stanovnik naših šuma igra važnu ulogu u održavanju ravnoteže
kontrolirajući populaciju herbivora. No,
se u Hrvatskoj suočavaju s brojnim izazovima, uključujući gubitak staništa zbog urbanizacije, ilegalni lov, i sukobe s farmerima koji pokušavaju zaštititi svoju stoku. Potrebni su stalni napori na zaštiti
i njihovih staništa, kao i edukacija javnosti o važnosti ovih životinja za zdravlje naših
.

6. Rajčica, paradajz, pomidor

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika
  • objašnjavati razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika
  • uspoređivati promjenu složenosti različitih organizacijskih razina biosfere te primjenjivati načela klasifikacije živoga svijeta
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Hrana i utjecaj hrane - Ishodi učenja: primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, analizirati pravocrtna gibanja, uspoređivati promjenu složenosti različitih organizacijskih razina biosfere te primjenjivati načela klasifikacije živoga svijeta, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, Analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, Uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, analizirati fizikalne i kemijske promjene, primjenjivati matematička znanja i vještine, uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, objašnjavati razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku
    1. Videolekcija 4.1: Energija za sportaše: Hrana kao gorivo - Ishodi učenja: primjenjivati zakon očuvanja energije, istraživati fizičke pojave, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, primjenjivati linearne nejednadžbe, rješavati fizičke probleme
    2. Videolekcija 4.2: Fermentacija: Kako mikrobi oblikuju naše okuse - Ishodi učenja: uspoređivati promjenu složenosti različitih organizacijskih razina biosfere te primjenjivati načela klasifikacije živoga svijet, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, analizirati fizikalne i kemijske promjene, uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima, primjenjivati matematička znanja i vještine
    3. Videolekcija 4.3: Hrana i otisak - Ishodi učenja: primjenjivati matematička znanja i vještine, uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima, primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
    4. Videolekcija 4.4: Od polja do tanjura: Putovanje zalogaja - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života
    5. Videolekcija 4.5: Povijest u zalogaju: Hrana kroz vremena - Ishodi učenja: objašnjavati da je poljoprivreda glavna privredna grana u antici, objašnjavati da su antička Grčka i Rim mediteranske civilizacije i da je mediteranska ekologija njihov primarni kontekst, objašnjavati zašto je država subvencionirala osnovne prehrambene namirnice u gradu Rimu u razdoblju kasne Republike i Carstva, objašnjavati razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku
    6. Videolekcija 4.7: Kuhinja kao laboratorij - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, primjenjivati matematička znanja i vještine, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti
    7. Videolekcija 4.8: Koliko i što jedemo? - Ishodi učenja: primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, istraživati fizičke pojave