Učitavanje

1. Univerzalne mjerne jedinice

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • rješavati fizičke probleme
  • primjenjivati matematička znanja i vještine

#1 Zadatak

Učenici moraju povezati  pojmove iz lijevog stupca s pojmovima iz desnog.

cd 0,001 L
1 mL količina tvari
30 s 0,002 kg
2 g 0,5 min
mol 20 m s - 1
10 g c m 3 gustoća tvari
72 k m h tlak
2 Pa jakost svjetlosti

#2 Zadatak

Kupili ste usisavač snage 1,5 kW.  U pola sata rada vaš usisavač će potrošiti 2 , 7 · 10 6 J   = 0 , 75   k W h

#3 Zadatak

Pretvorite (pripaziti na zaokruživanje; odgovor mora biti u znanstvenom zapisu).

  • 356 mg u kilograme.
 
Odgovor: 
kg
 
  • 2 m 3 u mililitre. Odgovor:
mL
 
  • 25 ms u minute. Odgovor:
min

Učenici trebaju napisati odgovor (jedna riječ) na crtu, a prva slova svakog odgovora daju konačno rješenje zagonetke. Pitanja su sljedeća: 

  • oznaka koja se koristi za vrijednost 10 15 :

Kako se zove oznaka za dužinu koja spaja središte kružnice s bilo kojom točkom na kružnici?

Prvo slovo kemijskog elementa atomskog broja 63 je F.

Prvo slovo kemijskog elementa atomskog broja 63 je E.

Oznaka koja se koristi za silu je:
.

Kemijska oznaka za element atomskog broja 53 je:

.

Prvo slovo u nazivu temeljne prirodne znanosti koja proučava svojstva tvari, njihov sastav, ali i njihovu unutarnju strukturu, kao i izmjenu energije do koje dolazi prilikom fizikalnih i kemijskih promjena tvari:
.

Prvo slovo u nazivu osnovne mjerne jedinice za vrijeme:
.

Procjena znanja

Biciklist vozi pola sata brzinom od 20 m/s, koliki je put prešao? Rješenje iskažite u kilometrima. 
km

20 · 10 - 7 m

Masa neke molekule iznosi , 62 · 1 - 25  kg. Njena relativna molekulska masa je 158 g.

Treba pisati 158 bez mjerne jedinice.

U posudi volumena 750 mL nalazi se klor pri temperaturi 20 ℃ i tlaku od 115 kPa. Izračunajte množinu molekula klora.

Odgovor:

Masa tijela koje se giba 500 g, a njegova kinetička energija 550 J. Brzina toga tijela je:

1. Univerzalne mjerne jedinice

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • rješavati fizičke probleme
  • primjenjivati matematička znanja i vještine
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Dijalog - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, istraživati fizičke pojave, istraživati pojavu i razvoj pisma te obilježja religija u starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
    1. Videolekcija 3.2: Povijest pisma - Ishodi učenja: navesti znanstvenike koji su pridonijeli razvoju i definiranju kemijske simbolike, objasniti nazivlje kemijskih elemenata kroz povijest, objasniti rasprostranjenost kemijskih elemenata u prirodi, objašnjavati razvoj i funkciju pisma i pismenosti na Starom istoku, objašnjavati razvoj i funkciju pisma u grčkom i rimskom svijetu, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
    2. Videolekcija 3.3: Komunikacija unutar ekosustava - Ishodi učenja: razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    3. Videolekcija 3.4: Nemogućnost uspostavljanja dijaloga - Ishodi učenja: kvalitativno zaključivati o gibanju tijela na temelju Newtonova zakona gravitacije, istraživati fizičke pojave, istraživati prirodne pojave, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, opisivati tijela u svemiru (zvijezde, planete, galaksije, jata galaksija) i njihova gibanja
    4. Videolekcija 3.5: Rješavanje problema i donošenje odluka - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
    5. Videolekcija 3.6: Intelektualno vlasništvo - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    6. Videolekcija 3.7: Jezik kao sustav znakova - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika