Učitavanje

6. Intelektualno vlasništvo

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku
  • razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
  • pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja

#1 Zadatak

Što se od navedenog može posjedovati prema pojmu intelektualnog vlasništva?

#2 Zadatak

 “Srdžbu, boginjo, pjevaj Ahileja, Peleju sina“ (Il. 1.1) i „O junaku mi kazuj, o Muzo, o prometnom onom“ (Od. 1.1) početni su stihovi vama poznatih epova Ilijade i Odiseje, koji stoje na početku europskoga književnog stvaralaštva i do danas se smatraju klasicima svjetske književnosti. Ta dva stiha sažeto oslikavaju ranu grčku misao o autorstvu književnih djela. Tko se prema njima smatra pravim autorom tih dvaju epova? 

S pomoću Zakona o autorskom pravu i drugim srodnim pravima koji možete pronaći na https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2021_10_111_1941.html, odgovorite na ova pitanja.

Autorsko djelo je
 intelektualna tvorevina iz književnog, znanstvenog ili
područja koja ima individualni karakter, bez obzira na način i oblik izražavanja, vrstu,
 ili namjenu, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.

Što je to djelo siroče?

 

Ukoliko autorovi potomoci nisu naslijedili njegova autorska prava, 70 godina nakon smrti autora, autorska prava nestaju.

 

Procjena znanja

Riječ plagijator dolazi od latinske riječi koja označuje
, a prvi ju je u prenesenom značenju kradljivca tuđeg književnog stvaralaštva upotrijebio pjesnik

Prevladavajući stav u antici je bio da znanje dolazi od:

 Izbacite uljeza.

Odakle je potekao prvi moderni pravni oblik zaštite autorskih prava?

Međunarodnu oznaku © nazivamo copyright.

Osobe koje nelegalno preuzimaju i dijele sadržaj nazivamo piratima.

Sav je sadržaj na internetu besplatan.

6. Intelektualno vlasništvo

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku
  • razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
  • pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Dijalog - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, istraživati fizičke pojave, istraživati pojavu i razvoj pisma te obilježja religija u starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
    1. Videolekcija 3.1: Univerzalne mjerne jedinice - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, primjenjivati matematička znanja i vještine
    2. Videolekcija 3.2: Povijest pisma - Ishodi učenja: navesti znanstvenike koji su pridonijeli razvoju i definiranju kemijske simbolike, objasniti nazivlje kemijskih elemenata kroz povijest, objasniti rasprostranjenost kemijskih elemenata u prirodi, objašnjavati razvoj i funkciju pisma i pismenosti na Starom istoku, objašnjavati razvoj i funkciju pisma u grčkom i rimskom svijetu, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
    3. Videolekcija 3.3: Komunikacija unutar ekosustava - Ishodi učenja: razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    4. Videolekcija 3.4: Nemogućnost uspostavljanja dijaloga - Ishodi učenja: kvalitativno zaključivati o gibanju tijela na temelju Newtonova zakona gravitacije, istraživati fizičke pojave, istraživati prirodne pojave, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, opisivati tijela u svemiru (zvijezde, planete, galaksije, jata galaksija) i njihova gibanja
    5. Videolekcija 3.5: Rješavanje problema i donošenje odluka - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
    6. Videolekcija 3.7: Jezik kao sustav znakova - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika