Učitavanje

3. Komunikacija unutar ekosustava

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
  • uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava

#1 Zadatak

Povežite pojmove.

indiferentan sposobnost provođenja analize, odlika onoga koji je analitičan
apatija složen, zamršen, zapleten
alijenacija neutralan, nezainteresiran, ravnodušan
kompleksan koji je prožet duhovnošću, produhovljen, svet, vjerski, crkveni
hipokrizija otuđenje
fatalan stanje onoga koji je intiman i onoga što je intimno, bliska veza; prisnost
spiritualan istinit, vjerodostojan
autentičan koban, smrtonosan, razoran
intimnost dvoličnost, licemjernost, prijetvornost
analitičnost psihičko je stanje bezvoljnosti, potištenosti, ravnodušnosti


ROMAN

TRADICIONALNI

MODERNI

PROZA U TRAPERICAMA

jednostavnost


čvrsta fabula


događaji se nižu linearno i logično


likovi su stvoreni prema stvarnim osobama i događajima

složenost


defabularizirana radnja rascjepkanost


opisuje se struja svijesti, prati se unutarnja svijest


nove tehnike pripovijedanja (unutarnji monolog)


vrijeme je kratko


problemi smisla svijeta i postojanja, najčešći likovi su umjetnici



glavni junak netipičan, promatrač svijeta oko sebe, pasivan, bez ciljeva


mladi pripovjedač se suprotstavlja svijetu odraslih


ironijski se odnosi prema tradicionalnom društvu i kulturnim vrijednostima


jezik – približava se svakodnevnom spontanom govoru gradske mladeži – žargonu


radnja ne teče kronološki ovisi o subjektivnim proživljavanjima lika, prekida se asocijacijama i monolozima

Koja je adaptacija pomogla čovječjoj ribici da preživi u tamnim špiljama?

 Povezivanje slika i pojmova.

alijenacija
legenda
prilagodba

"Ja sam biće iz legende koje živi u špilji i misli se da sam mlada verzija jedne moćne zvijeri?" 

Odgovor:

Procjena znanja

Povežite sljedeće pojmove s njihovim definicijama:

Čovječja ribica Okruženje s malo ili nimalo svjetlosti, konstantnom temperaturom, visokom vlažnosti i specifičnim ekosustavom
Prilagodba Pojam koji opisuje kako organizmi mijenjaju svoje tijelo i ponašanje kako bi preživjeli u svojim okolišima
Špiljski uvjeti Životinjska vrsta koja se prilagodila životu u tamnim, vlažnim uvjetima pod zemljom, gubeći pigmentaciju i vid

Odaberite koje od sljedećih karakteristika pripadaju kategoriji "Prilagodbe čovječje ribice na špiljske uvjete života":

Koja od sljedećih tvrdnji najbolje opisuje kako se čovječja ribica prilagodila životu u špiljama?

Odaberi točne odgovore.

“Lovac u žitu”, djelo američkog autora J. D.

izvrstan je primjer proze u

. Naš

Holden odličan je primjer

,

 lika tog vremena. Roman je pisan u

 licu i možemo reći da radnja ne teče

nego je često isprekidana Holdenovim

monolozima.

Fabula je popis svih likova u djelu.

Pripovjedač u prvome licu nepouzdani je pripovjedač.

Pripovijetka je najčešće kraća od novele.

Proza je sinonim za poeziju.

3. Komunikacija unutar ekosustava

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
  • uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Dijalog - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, istraživati fizičke pojave, istraživati pojavu i razvoj pisma te obilježja religija u starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
    1. Videolekcija 3.1: Univerzalne mjerne jedinice - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, primjenjivati matematička znanja i vještine
    2. Videolekcija 3.2: Povijest pisma - Ishodi učenja: navesti znanstvenike koji su pridonijeli razvoju i definiranju kemijske simbolike, objasniti nazivlje kemijskih elemenata kroz povijest, objasniti rasprostranjenost kemijskih elemenata u prirodi, objašnjavati razvoj i funkciju pisma i pismenosti na Starom istoku, objašnjavati razvoj i funkciju pisma u grčkom i rimskom svijetu, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
    3. Videolekcija 3.4: Nemogućnost uspostavljanja dijaloga - Ishodi učenja: kvalitativno zaključivati o gibanju tijela na temelju Newtonova zakona gravitacije, istraživati fizičke pojave, istraživati prirodne pojave, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, opisivati tijela u svemiru (zvijezde, planete, galaksije, jata galaksija) i njihova gibanja
    4. Videolekcija 3.5: Rješavanje problema i donošenje odluka - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
    5. Videolekcija 3.6: Intelektualno vlasništvo - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    6. Videolekcija 3.7: Jezik kao sustav znakova - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika