Učitavanje

5. Rješavanje problema i donošenje odluka

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
  • primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti
  • raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima

#1 Zadatak

Odredite rješenje sustava jednadžbi:

x-y+2 = 0

-2x+2y-3 = 0

Napomena: Ako sustav ima jedinstveno rješenje, zapišite ga u obliku uređenoga para.

Ako sustav nema rješenja, zapišite: “sustav nema rješenja”.

 
Odgovor:

Graf pokazuje broj insekata uhvaćenih u različitim mjesecima godine.

U koja je dva uzastopna mjeseca razlika u broju ulovljenih kukaca najveća?

Proučite stupčasti dijagram koji pokazuje broj učenika koji sudjeluju u različitim izvannastavnim aktivnostima u dvije gimnazije: Gimnaziji A i Gimnaziji B.
 
 

Koja izvannastavna aktivnost je jednako popularna u objema gimnazijama?

Proučite donji tortni dijagram koji prikazuje omjer korisnika TikToka prema dobi.

Tortni dijagram prikazuje dva segmenta: korisnici mlađi od 25 godina i korisnici stariji od 25 godina.

Na temelju ovih podataka, je li istina da je TikTok popularniji kod korisnika starijih od 25 godina?

Intervju - 1.3.5.. Transkript: .

Procjena znanja

Ako sustav dviju jednadžbi s dvjema nepoznanicama nema rješenja, to znači da jednadžbe sustava predstavljaju jednadžbe pravaca koji se podudaraju.

Odredite rješenje sustava jednadžbi:

3x-6y+12 = 0

-x+2y-4=0

Napomena: Ako sustav ima jedinstveno rješenje, zapišite ga u obliku uređenoga para.

Ako sustav nema rješenja, zapišite: „sustav nema rješenja”.

Ako je sustav neodređen, zapišite „sustav je neodređen”.

 

Odgovor:

U kojem koraku znanstvenog istraživanja koristimo matematičke jednadžbe i grafičke prikaze za interpretaciju rezultata?

Dopunjavanje odgovora upisivanjem riječi, formula ili simbola koji nedostaju.

 je metoda u znanstvenom istraživanju koja omogućuje istraživačima da interpretiraju rezultate pomoću vizualnih alata.

Grupirajte sljedeće korake znanstvenog istraživanja prema tome odnose li se na "Osnovna načela i metodologija znanstvenoga istraživanja" ili "Etička pitanja u biološkim istraživanjima":

Odlučivanje o korištenju životinja u istraživanju
Korištenje rezultata istraživanja za razvoj novog lijeka
Postavljanje hipoteze
Prikupljanje podataka
Analiza podataka
Osnovna načela i metodologija znanstvenoga istraživanja
Etička pitanja u biološkim istraživanjima

5. Rješavanje problema i donošenje odluka

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
  • primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti
  • raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Dijalog - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, istraživati fizičke pojave, istraživati pojavu i razvoj pisma te obilježja religija u starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
    1. Videolekcija 3.1: Univerzalne mjerne jedinice - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, primjenjivati matematička znanja i vještine
    2. Videolekcija 3.2: Povijest pisma - Ishodi učenja: navesti znanstvenike koji su pridonijeli razvoju i definiranju kemijske simbolike, objasniti nazivlje kemijskih elemenata kroz povijest, objasniti rasprostranjenost kemijskih elemenata u prirodi, objašnjavati razvoj i funkciju pisma i pismenosti na Starom istoku, objašnjavati razvoj i funkciju pisma u grčkom i rimskom svijetu, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
    3. Videolekcija 3.3: Komunikacija unutar ekosustava - Ishodi učenja: razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    4. Videolekcija 3.4: Nemogućnost uspostavljanja dijaloga - Ishodi učenja: kvalitativno zaključivati o gibanju tijela na temelju Newtonova zakona gravitacije, istraživati fizičke pojave, istraživati prirodne pojave, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, opisivati tijela u svemiru (zvijezde, planete, galaksije, jata galaksija) i njihova gibanja
    5. Videolekcija 3.6: Intelektualno vlasništvo - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    6. Videolekcija 3.7: Jezik kao sustav znakova - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika