Učitavanje

4. Nemogućnost uspostavljanja dijaloga

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • kvalitativno zaključivati o gibanju tijela na temelju Newtonova zakona gravitacije
  • istraživati fizičke pojave
  • istraživati prirodne pojave
  • razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
  • prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu
  • rješavati fizičke probleme
  • opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela
  • opisivati tijela u svemiru (zvijezde, planete, galaksije, jata galaksija) i njihova gibanja

#1 Zadatak

Učenici moraju spojiti znanstvenike i njihove ideje.

Arhimed izmjenična struja
Galileo Galilei elektromagnetska indukcija
Michael Faraday pasterizacija
Marie Skłodowska-Curie prijenosni rendgen
Louis Pasteur zakon gravitacije
Sir Isaac Newton teorija relativnosti
Albert Einstein unaprijeđen teleskop
Nikola Tesla zakon poluge

Koje je nebesko tijelo odgovorno za pojavu plime i oseke na Zemlji?

Odgovor:

Koja se sila javlja između Mjeseca i Zemlje?

Odgovor:

Tragedija je nastala u 10. stoljeću nove ere.

Doslovni prijevod bio bi “jarčeva pjesma”.

Najpoznatiji su grčki tragičari Katul i Plaut.

Procjena znanja

Ako se osoba koja sjedi na klupi u parkiću pokraj vas pomakne na dvostruko veću udaljenost, gravitacijska sila između vas će se:

Satelit se giba oko Zemlje po kružnoj orbiti na visini od 500 km iznad Zemljine površine. Masa Zemlje je  5 , 97 · 10 24 kg, a njen radijus približno 6371 km. Satelit ima masu 1000 kg. Gravitacijska sila koja djeluje na satelit na toj visini je:

  • gravitacijska sila koja djeluje na satelit na toj visini je:

Nećemo moći odrediti masu planeta ako imamo brzinu kruženja i udaljenost satelita od središta planeta.

Odaberi točne odgovore.

Grčka tragedija razvila se u 5. stoljeću

 Krista. Razvila se iz svečanosti u čast bogu

. S vremenom su se uveli drugi i treći

, razvili su se dijalozi i

. Važan nam je i osjećaj

koji doživimo nakon gledanja jedne tragedije.

Što saznajemo iz ovih stihova?

  1. Antigona:

 Oj zemlje tebanske očinski grade

 I roda nam bozi, 

Ah vode me i ne odolijevam više!

 Oh, gledajte mene, glavari Tebe,

 Kćer kraljevsku, koja sama još ostah, - 

Što l' trpim a od kakvijeh ljudi, 

Jer svetu dužnost izvrših!

Što saznajemo iz ovih stihova?

  1. Ismena 

Ao meni! Promislide, sestro, kako nam, 

Preminu otac omražen i neslavan! 

A treće, brata dva u jedan sebe dan 

Pogubiše; jadnici svojom rukom si 

Smrt jednu jedan drugom oni zadaše. 

Sad nas dvije same ostasmo, i najgora 

Gle smrt nas čeka, ako protiv zakona 

Mi pogazimo volju il' vlast kraljevsku.

4. Nemogućnost uspostavljanja dijaloga

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • kvalitativno zaključivati o gibanju tijela na temelju Newtonova zakona gravitacije
  • istraživati fizičke pojave
  • istraživati prirodne pojave
  • razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
  • prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu
  • rješavati fizičke probleme
  • opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela
  • opisivati tijela u svemiru (zvijezde, planete, galaksije, jata galaksija) i njihova gibanja
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Dijalog - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, istraživati fizičke pojave, istraživati pojavu i razvoj pisma te obilježja religija u starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
    1. Videolekcija 3.1: Univerzalne mjerne jedinice - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, primjenjivati matematička znanja i vještine
    2. Videolekcija 3.2: Povijest pisma - Ishodi učenja: navesti znanstvenike koji su pridonijeli razvoju i definiranju kemijske simbolike, objasniti nazivlje kemijskih elemenata kroz povijest, objasniti rasprostranjenost kemijskih elemenata u prirodi, objašnjavati razvoj i funkciju pisma i pismenosti na Starom istoku, objašnjavati razvoj i funkciju pisma u grčkom i rimskom svijetu, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
    3. Videolekcija 3.3: Komunikacija unutar ekosustava - Ishodi učenja: razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    4. Videolekcija 3.5: Rješavanje problema i donošenje odluka - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
    5. Videolekcija 3.6: Intelektualno vlasništvo - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    6. Videolekcija 3.7: Jezik kao sustav znakova - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika