Učitavanje

2. Povijest pisma

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • navesti znanstvenike koji su pridonijeli razvoju i definiranju kemijske simbolike
  • objasniti nazivlje kemijskih elemenata kroz povijest
  • objasniti rasprostranjenost kemijskih elemenata u prirodi
  • objašnjavati razvoj i funkciju pisma i pismenosti na Starom istoku
  • objašnjavati razvoj i funkciju pisma u grčkom i rimskom svijetu
  • povezivati građu tvari s njihovim svojstvima
  • primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
  • analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari

#1 Zadatak

Alfabet označuje isto što i:

Interaktivni video. Transkript: .

Procjena znanja

Koje je prvo grčko pismo?

Nadopunite:

Danas najrasprostranjenije pismo je
, a ona je nastala prijenosom tehnologije pisanja u antici od
 pisma preko grčkog i etruščanskog alfabeta. 

Pridružite pojmove, odnosno uparite kemijske elemente s njihovim karakteristikama.

Na pri sobnoj temperaturi u tekućem stanju, tamnocrvene boje
Br reaktivan, mekan, alkalijski metal, niske elektronegativnosti
Se mononuklidni je kemijski element, u jezgri ima 15 protona
P otrovni element, ali ga u manjim količinama unosimo u organizam, nalazi se u 16. skupini
Cr u 3D podljusci ima 5 elektrona, esencijalni mikromineral

Energija ionizacija povećava se  unutar iste periode s lijeva na desno zbog
  pozitivnog naboja jezgre. Međutim, u PSE-u se javljaju određene iznimke od pravila. Na dijagramu je prikazana ovisnost prve energije ionizacije o protonskom broju atoma. Posljedično veće prve energije ionizacije dušika u odnosu na kisik, rezultat je
  pravila.

Glina je važni sastavni dio tla, a čini ju više skupina silikata – najveći razred minerala. Jedan od njih je zelena galica. Zagrijavanjem 0,49 mola zelene galice FeSO4 x XH2O ispari sva voda. Pritom se masa zelene galice smanji za 61,81 g. Budući da je množina proporcionalna brojnosti jedinki, formulska jedinka galice sadrži:

2. Povijest pisma

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • navesti znanstvenike koji su pridonijeli razvoju i definiranju kemijske simbolike
  • objasniti nazivlje kemijskih elemenata kroz povijest
  • objasniti rasprostranjenost kemijskih elemenata u prirodi
  • objašnjavati razvoj i funkciju pisma i pismenosti na Starom istoku
  • objašnjavati razvoj i funkciju pisma u grčkom i rimskom svijetu
  • povezivati građu tvari s njihovim svojstvima
  • primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
  • analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Dijalog - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, istraživati fizičke pojave, istraživati pojavu i razvoj pisma te obilježja religija u starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, povezivati građu tvari s njihovim svojstvima, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika, primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
    1. Videolekcija 3.1: Univerzalne mjerne jedinice - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, primjenjivati matematička znanja i vještine
    2. Videolekcija 3.3: Komunikacija unutar ekosustava - Ishodi učenja: razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    3. Videolekcija 3.4: Nemogućnost uspostavljanja dijaloga - Ishodi učenja: kvalitativno zaključivati o gibanju tijela na temelju Newtonova zakona gravitacije, istraživati fizičke pojave, istraživati prirodne pojave, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, rješavati fizičke probleme, opisivati zakon gravitacije i analizira gibanje Zemlje i nebeskih tijela, opisivati tijela u svemiru (zvijezde, planete, galaksije, jata galaksija) i njihova gibanja
    4. Videolekcija 3.5: Rješavanje problema i donošenje odluka - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja te opisivati razvoj znanstvene misli tijekom povijesti, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
    5. Videolekcija 3.6: Intelektualno vlasništvo - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    6. Videolekcija 3.7: Jezik kao sustav znakova - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, analizirati značenjske odnose među riječima pomoću rječnika