Označite ime spoja i smjestite ga u odgovarajući stupac.
U sljedećem zadatku razvrstajte kemijske spojeve na anorganske i organske.
ugljikov dioksid
natrijev etanoat
etanol
butan
ugljikov monoksid
natrijev karbonat
propin
Anorganski spoj
Organski spoj
#2 Zadatak
Klikom na padajući izbornik odabire se točan odgovor.
Odabirom točnog broja u padajućem izborniku riješite zadatak. Koliko izomera ima pentan, C5H12?
Organska kemija posebice me privukla jer su njezini temelji postavljeni na vrlo jasnim konceptima. Poznato je na koji se način atomi ugljika mogu povezivati, koji su atomi, uz ugljikove atome, u sastav molekula organskih spojeva, koja je kemijska reakcija tipična za pojedinu skupinu organskih spojeva i slično. U pravilu je u strukturi neke organske molekule dovoljno prepoznati karakteristični strukturni motiv, često je to funkcijska skupina, i odmah možemo imati ideju koja je kemijska promjena moguća. Struktura organskih molekula može biti jednostavna, ali može biti i vrlo složena, uključujući i biomolekule koje grade živi svijet, no temeljni će koncepti vrijediti neovisno o složenosti strukture. Nijedan drugi kemijski element ne pruža toliko mogućnosti kombiniranja u smislu međusobnog povezivanja istovrsnih atoma. Atomi ugljika mogu se povezivati u lance ili prstenove, pri čemu veze između atoma ugljika mogu biti jednostruke, dvostruke ili trostruke. Ako tome dodamo da lanci mogu biti ravni ili razgranati, odnosno ako znamo da se jedan atom ugljika može povezivati s jednim, dvama, trima ili čak četirima drugih atoma ugljika te da je broj atoma ugljika u nekoj molekuli organskog spoja vrlo velik, možemo dati mašti na volju i osmišljavati strukture novih organskih molekula poštujući, naravno, pritom neka pravila. Zato je organskih spojeva vrlo mnogo i svakim se danom otkrivaju novi. Ta spoznaja svakako uvelike pomaže u znanstvenom radu organskog kemičara. Mogućnost primjene postavljenih koncepata na vrlo velikom broju organskih spojeva, u smislu predviđanja fizikalnih svojstava ili pak kemijskih svojstava na temelju prepoznavanja već spomenutog karakterističnoga strukturnog motiva, velika je prednost, ali i prostor za kreativnost. Katkad nas molekule organskih spojeva iznenade i odstupe od naših predviđanja i očekivanja, no tada tražimo nova objašnjenja i rješenja, u čemu je također ljepota posla kako organskog kemičara tako i svakog drugog istraživača. Građa i s njom povezana svojstva organskih spojeva mogu se predvidjeti uporabom posebnih računalnih programa, time se bave računalni kemičari. Kao pojednostavnjeni primjer možemo navesti osmišljavanje strukture molekule nekog organskog spoja s potencijalnim ljekovitim učinkom, osobito ako je poznata meta njegova djelovanja u organizmu. Nakon računalnih predviđanja slijedi laboratorijska sinteza spoja i daljnja ispitivanja prije moguće uporabe, oba su postupka složena i dugotrajna i uz njih uz kemičare, uključeni znanstvenici iz drugih područja. Ovdje također možemo istaknuti i važnost suradnje znanstvenika iz različitih područja djelovanja, bez čega je moderna znanost nezamisliva. U organskoj kemiji postoje spojevi koje nazivamo organometalnim spojevima i oni su primjer nepostojanja čvrste granice između organske i anorganske kemije. U živome svijetu takav su primjer molekule hemoglobina i mioglobina, u čijoj je strukturi prisutno željezo, zatim klorofila, u čijoj je strukturi magnezij, i mnogi drugi. U modernoj organskoj kemiji pripravljaju se različiti organometalni reagensi korisni u sintezi, osobito u kombinaciji s magnezijem, litijem, bakrom, cinkom i drugima metalima. Pokazalo se da, unatoč sličnosti ugljika i silicija za život na Zemlji, ugljik i dalje nema alternativu. Ugljik je i dalje jedan, jedinstven i nezamjenjiv, kao i njegovi spojevi. . Transkript: Organska kemija posebice me privukla jer su njezini temelji postavljeni na vrlo jasnim konceptima. Poznato je na koji se način atomi ugljika mogu povezivati, koji su atomi, uz ugljikove atome, u sastav molekula organskih spojeva, koja je kemijska reakcija tipična za pojedinu skupinu organskih spojeva i slično. U pravilu je u strukturi neke organske molekule dovoljno prepoznati karakteristični strukturni motiv, često je to funkcijska skupina, i odmah možemo imati ideju koja je kemijska promjena moguća. Struktura organskih molekula može biti jednostavna, ali može biti i vrlo složena, uključujući i biomolekule koje grade živi svijet, no temeljni će koncepti vrijediti neovisno o složenosti strukture. Nijedan drugi kemijski element ne pruža toliko mogućnosti kombiniranja u smislu međusobnog povezivanja istovrsnih atoma. Atomi ugljika mogu se povezivati u lance ili prstenove, pri čemu veze između atoma ugljika mogu biti jednostruke, dvostruke ili trostruke. Ako tome dodamo da lanci mogu biti ravni ili razgranati, odnosno ako znamo da se jedan atom ugljika može povezivati s jednim, dvama, trima ili čak četirima drugih atoma ugljika te da je broj atoma ugljika u nekoj molekuli organskog spoja vrlo velik, možemo dati mašti na volju i osmišljavati strukture novih organskih molekula poštujući, naravno, pritom neka pravila. Zato je organskih spojeva vrlo mnogo i svakim se danom otkrivaju novi. Ta spoznaja svakako uvelike pomaže u znanstvenom radu organskog kemičara. Mogućnost primjene postavljenih koncepata na vrlo velikom broju organskih spojeva, u smislu predviđanja fizikalnih svojstava ili pak kemijskih svojstava na temelju prepoznavanja već spomenutog karakterističnoga strukturnog motiva, velika je prednost, ali i prostor za kreativnost. Katkad nas molekule organskih spojeva iznenade i odstupe od naših predviđanja i očekivanja, no tada tražimo nova objašnjenja i rješenja, u čemu je također ljepota posla kako organskog kemičara tako i svakog drugog istraživača. Građa i s njom povezana svojstva organskih spojeva mogu se predvidjeti uporabom posebnih računalnih programa, time se bave računalni kemičari. Kao pojednostavnjeni primjer možemo navesti osmišljavanje strukture molekule nekog organskog spoja s potencijalnim ljekovitim učinkom, osobito ako je poznata meta njegova djelovanja u organizmu. Nakon računalnih predviđanja slijedi laboratorijska sinteza spoja i daljnja ispitivanja prije moguće uporabe, oba su postupka složena i dugotrajna i uz njih uz kemičare, uključeni znanstvenici iz drugih područja. Ovdje također možemo istaknuti i važnost suradnje znanstvenika iz različitih područja djelovanja, bez čega je moderna znanost nezamisliva. U organskoj kemiji postoje spojevi koje nazivamo organometalnim spojevima i oni su primjer nepostojanja čvrste granice između organske i anorganske kemije. U živome svijetu takav su primjer molekule hemoglobina i mioglobina, u čijoj je strukturi prisutno željezo, zatim klorofila, u čijoj je strukturi magnezij, i mnogi drugi. U modernoj organskoj kemiji pripravljaju se različiti organometalni reagensi korisni u sintezi, osobito u kombinaciji s magnezijem, litijem, bakrom, cinkom i drugima metalima. Pokazalo se da, unatoč sličnosti ugljika i silicija za život na Zemlji, ugljik i dalje nema alternativu. Ugljik je i dalje jedan, jedinstven i nezamjenjiv, kao i njegovi spojevi. .
#3 Zadatak
U sljedećem zadatku jednadžbe kemijskih reakcija poredajte prema tekstu. To ćete učiniti tako da kliknete na određenu jednadžbu kemijske reakcije.
Proces nastajanja i rasta oklopa školjaka dosta je složen. Ugljikov dioksid iz zraka otapa se u morskoj vodi, gdje se s pomoću klorofila u algama obavlja fotosinteza. Iz ugljikova dioksida i vode nastaje šećer, a oslobađa se kisik. Morske životinje udišu nastali kisik, potreban za oksidaciju šećera u stanicama. Nastaju ugljikov dioksid i voda. Izdahnuti ugljikov dioksid reagira s vodom i nastaje ugljična kiselina. Ugljična kiselina razgrađuje se u reakciji s vodom na oksonijeve ione i hidrogenkarbonatne ione. Na kraju, hidrogenkarbonatni ioni s kalcijevim ionima iz morske vode daju kalcijev karbonat, a oslobađa se dio ugljikova dioksida.
1.
C6H12O6 + 6 O2 → 6 CO2 + 6 H2O
2.
2 HCO3– + Ca2+ → CaCO3 + H2O + CO2
3.
H2CO3 + H2O → H3O+ + HCO3–
4.
H2O + CO2 → H2CO3
5.
6 CO2 + 6 H2O → C6H12O6 + 6 O2
Procjena znanja
U sljedećem zadatku dopunite rečenice jednim od ponuđenih pojmova.
Čađa je
oblik ugljika. U dijamantu je svaki ugljikov atom povezan s
susjedna ugljikova atoma.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Najpoznatiji fuleren, buckminsterfuleren, ima molekulsku formulu
Označite formulu spoja i smjestit je u odgovarajući stupac.
U sljedećem zadatku razvrstajte kemijske spojeve na anorganske i organske.
CO
2
NaHCO
3
C
2H
5OH
CaCO
3
CH
3COOH
C
2H
2
Anorganski spojevi
Organski spojevi
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Najveći dijamant na svijetu, pronađen u prirodi, imao je 3106 karata. Kolika je bila masa tog dijamanta ako jedan karat odgovara masi od 0,2 g?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Dijamant je odličan vodič električne struje, a grafit je izolator.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Čelik je legura željeza i ugljika. Dobiva se u elektropećima u kojima se rabe grafitne elektrode. Budući da grafit na temperaturi većoj od 3600 °C sublimira, elektrode se troše. Za jednu tonu čelika potrebno je 2,8 kg grafita. Ako je godišnja proizvodnja čelika u svijetu oko 1500 milijuna tona, koliko se tona grafita na godinu potroši u proizvodnji čelika?
U sljedećem zadatku odaberite točan odgovor u padajućem izborniku.
Kojim su vrstama kemijskih veza povezani atomi ugljika u molekuli propena, C3H6?
U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.
Što sve omogućuje golem broj organskih spojeva?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Spojeve s istom molekulskom formulom, a različitim rasporedom atoma nazivamo izomerima.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Zašto je trema, zapravo, dobar znak?
U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite izraz i smjestite ga u odgovarajući stupac.
Razvrstajte pojmove koji se odnose na dobro i loše izrađenu prezentaciju.
Ilustracije i fotografije na prezentaciji nisu važne.
Preporučena veličina pisma za tijelo teksta je 44, glavnu natuknicu 32, a naslov 28.
Početni slajd treba sadržavati naslov predavanja, ime i prezime predavača, mjesto i nadnevak držanja predavanja.
Tip pisma može biti slobodan.
Posljednji slajd treba sadržavati izvore podataka i literaturu te adresu e-pošte govornika.
Dobro je držati se pravila 6 × 6 – na svakom slajdu najviše 6 natuknica s po najviše 6 riječi.
Prezentacija treba sadržavati fotografije, ilustracije i grafikone.
Tip pisma treba biti čitljiv s hrvatskim dijakritičkim znakovima.
Početni slajd treba sadržavati naslov predavanja, fotografiju predavača i njegove osobne podatke (vrijeme i mjesto rođenja, broj mobitela, radno mjesto…).
Nevažno je što će biti na posljednjem slajdu.
Dizajn pozadine treba biti usklađen s temom.
Dobro je držati se pravila 6 × 6 – svaka prezentacija treba imati 6 slajdova s po 6 fotografija.
Dizajn pozadine ne mora biti usklađen s temom.
Preporučena veličina pisma za tijelo teksta je 28, glavnu natuknicu 32, a naslov 44.
DOBRA PREZENTACIJA
LOŠA PREZENTACIJA
U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim izrazima tako da tvrdnje o predavanju budu točne. To ćete učiniti tako da pojmove smjestite na točno mjesto u rečenici.
Kada počnete, govorite polako,, dovoljno glasno da vas svi . Koristite se riječima, a ne nekim stranima kojima i ne znate.u one koji vas slušaju. Trebate i na govorne, a to su, jačina iliglasa,ili brzina govorenja i , odnosno pauza.
intonacija
razgovijetno
čuju
Gledajte
vrednote
izlaganje
intenzitet
tempo
paziti
stanka
značenje
svakodnevnim
U sljedećem zadatku označite točne odgovore.
Što može ublažiti strah od javnoga nastupa? Dva su odgovora točna.
U sljedećem zadatku označite točne odgovore.
U kojim se digitalnim alatima najčešće izrađuje prezentacija? Dva su odgovora točna.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
15. Jedan i jedinstven
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
KEM 1 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje građe elementarnih tvari ugljika i ugljikovih spojeva.
KEM 2 Naučit ćete opisati svojstva i uporabu elementarnih tvari ugljika.
KEM 3 Naučit ćete objasniti postojanje velikog broja organskih spojeva u odnosu prema broju anorganskih spojeva ugljika.
KEM 4 Naučit ćete što objasniti su izomeri.
HJ 1 Naučit ćete izraditi prezentaciju.
HJ 2 Naučit ćete pravila izvođenja izlaganja s prezentacijom.
HJ 3 Naučit ćete kako s pomoću vježbi smanjiti tremu.
Tema 3: Najbolji spoj - Ishodi učenja: KEM OŠ D.8.2. Primjenjuje matematička znanja i vještine., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.4. Povezuje različite načine razmnožavanja organizama s nasljeđivanjem roditeljskih osobina i evolucijom., OŠ HJ A.8.6. Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima., MAT OŠ D.8.1. Primjenjuje Pitagorin poučak., MAT OŠ C.8. Primjenjuje kompoziciju preslikavanja u ravnini (izborni ishod)., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost., BIO OŠ B.8.4. Povezuje različite načine razmnožavanja organizama s nasljeđivanjem roditeljskih osobina i evolucijom., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi., OŠ GK B.8.3. Učenik sviranjem i/ ili pokretom izvodi umjetničku, tradicijsku, popularnu ili vlastitu glazbu. Sudjeluje u aktivnostima glazbenog stvaralaštva., OŠ GK B.8.1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK B.8.1. Učenik interpretira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., FIZ OŠ B.8.1. Povezuje razdvajanja električnog naboja s električnom strujom i naponom., FIZ OŠ A.8.4. Objašnjava električni otpor vodiča., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ D.8.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima., MAT OŠ B.8.1. Računa s algebarskim izrazima u R., MAT OŠ B.8.2. Primjenjuje razmjer., MAT OŠ B.8.4. Rješava i primjenjuje sustav dviju linearnih jednadžbi s dvjema nepoznanicama., FIZ OŠ D.8.3. Analizira električnu struju i napon te primjenjuje koncepte rada i snage., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ D.8.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., KEM OŠ D.8.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima., OŠ HJ A.8.4. Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu., MAT OŠ B.8.2. Primjenjuje razmjer., MAT OŠ C.8.3. Primjenjuje Talesov poučak., OŠ HJ A.8.6. Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima., FIZ OŠ D.8.2. Analizira učinke električne struje i magnetizam., OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenog ačitanjem književnih tekstova., OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti., FIZ OŠ B.8.1. Povezuje razdvajanja električnog naboja s električnom strujom i naponom., FIZ OŠ D.8.2. Analizira učinke električne struje i magnetizam., OŠ HJ A.8.6. Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima., OŠ HJ A.8.3. Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi., OŠ GK A.8.3. Učenik slušno i vizualno prepoznaje, razlikuje, opisuje i uspoređuje glazbeno-scenske i vokalno-instrumentalne vrste., FIZ OŠ D.8.3. Analizira električnu struju i napon te primjenjuje koncepte rada i snage., OŠ LK C.8.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem analizira utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te daje prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja., OŠ HJ A.8.6. Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima., OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja., OŠ GK C.8.1. Opisuje spajanje različitih vrsta glazbe (crossover)., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK B.8.2. Učenik uspoređuje i vrednuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari.
Videolekcija 3.1: (Ne)raskidiva veza - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati molekulu DNA i njezinu građu., BIO 2 Naučit ćete povezati DNA molekulu, gen i kromosom., BIO 3 Naučit ćete objasniti stalnost broja kromosoma., BIO 4 Naučit ćete objasniti što su mutacije i kako nastaju., HJ 1 Naučit ćete prepoznati frazeme kao ustaljene izraze prenesenoga značenja., HJ 2 Naučit ćete objasniti značenje frazema., HJ 3 Naučit ćete prepoznati obilježja frazema.
Videolekcija 3.2: Ljubav je u zraku - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete primjenjivati Pitagorin poučak., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati kompoziciju preslikavanja u ravnini (izborni ishod)., LK 1 Naučit ćete prepoznati i razlikovati likovne tehnike mozaika i vitraja., LK 2 Naučit ćete koji je proces nastanka likovnog rada te na koji se način dijelovi spajaju u cjelinu., LK 3 Naučit ćete što je optička ravnoteža te ćete ju uočiti na primjerima iz neposredne stvarnosti., LK 4 Naučit ćete prepoznati i razlikovati pojmove zrcaljenja, translacije i rotacije u likovnim i primjerima iz vaše okoline., GK 1 Naučit ćete obilježja romantičke glazbe.
Videolekcija 3.3: Vodi li, ne vodi li - Ishodi učenja: KEM 4 Naučit ćete opisati svojstva ionskih spojeva., FIZ 1 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za električnu struju i njihove jedinice., FIZ 2 Naučit ćete izračunati električni otpor s pomoću drugih električnih veličina., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati električne vodiče od izolatora., KEM 1 Naučit ćete što su ioni, kako nastaju te kako ih označujemo., KEM 2 Naučit ćete opisati građu ionskih spojeva te moći objasniti što je formulska jedinka., KEM 3 Naučit ćete imenovati ionske spojeve., KEM 5 Naučit ćete objasniti što su elektroliti.
Videolekcija 3.4: Serija i paralela - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete dijelove strujnog kruga., FIZ 2 Naučit ćete svojstva serijskog i paralelnog spoja trošila., FIZ 3 Naučit ćete na koji se način ampermetar spaja u strujni krug., FIZ 4 Naučit ćete na koji se način voltmetar spaja u strujni krug., FIZ 5 Naučit ćete objasniti grananje struje u paralelnom spoju trošila., FIZ 6 Naučit ćete objasniti obilježja struje u serijskom spoju trošila., FIZ 7 Naučit ćete odrediti napon u serijskom spoju trošila., FIZ 8 Naučit ćete odrediti napon u paralelnom spoju trošila., MAT 1 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u R., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati razmjer., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati sustav dviju linearnih jednadžbi s dvjema nepoznanicama.
Videolekcija 3.6: Sinonimi u ravnini - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete primjenjivati razmjer., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati Talesov poučak., HJ 1 Prepoznat ćete i spajati riječi prema sličnom i suprotnom značenju., HJ 2 Imenovat ćete i razlikovati sinonime i antonime., HJ 3 Razlikovat ćete istoznačnice i bliskoznačnice.
Videolekcija 3.7: Magnetska privlačnost - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete što su magneti i kako se njima koristimo u svakodnevnom životu., FIZ 2 Naučit ćete o feromagnetičnim materijalima poput željeza, nikla i kobalta te kako ti materijali reagiraju na magnetsko polje i koja su njihova svojstva., FIZ 3 Naučit ćete kako se životinje poput ptica i riba koriste magnetskim poljem za navigaciju., FIZ 4 Naučit ćete više o magnetskim silnicama., FIZ 5 Naučit ćete da električna struja oko vodiča kojim prolazi stvara magnetsko polje., HJ 1 Naučit ćete uočiti i opisati osnovne zakonitosti dramskoga roda., HJ 2 Prepoznat ćete osobitosti dramskog teksta uočavajući petodijelnu strukturu: izlaganje, zaplet, vrhunac, rasplet i završetak., HJ 3 Analizirat ćete simboliku i teme u Romeu i Juliji i način na koji se Shakespeare koristi tim elementima kako bi komunicirao s publikom.
Videolekcija 3.8: Tajna dobre frizure - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za električnu energiju i snagu te njihove jedinice., FIZ 2 Naučit ćete kako razlikovati zagrijavanje i hlađenje s pomoću električne energije., HJ 1 Naučit ćete osnovne elemente pisanja sažetka te kako tekst oblikovati u sažetak., HJ 2 Naučit ćete kako tumačiti grafički prikaz.
Videolekcija 3.9: Kreativni studio - Ishodi učenja: LK 1 Naučit ćete što je animirani film i koje su razlike između različitih postupaka animacije., LK 2 Naučit ćete razlikovati materijale u animiranju., LK 3 Naučit ćete prepoznati i razlikovati filmski kadar, plan i format., LK 4 Naučit ćete razlikovati računalnu animaciju od klasične animacije., GK 1 Naučit ćete obilježja različitih glazbeno-scenskih vrsta., GK 2 Naučit ćete razlikovati glazbeno-scenske vrste., GK 3 Naučit ćete auditivno prepoznati konkretne primjere glazbeno-scenskih brojeva.
Videolekcija 3.10: Daj mi ime - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti kako se stvara te primjenjuje kemijsko nazivlje i simbolika za opisivanje sastava tvari na primjeru kemijskih elemenata., Naučit ćete opisati i prepoznati novotvorenice te objasniti razloge njihova nastajanja., Naučit ćete definirati jezično posuđivanje te razlikovati vrste posuđenica u hrvatskome jeziku.