Učitavanje

17. Magnetska privlačnost

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete što su magneti i kako se njima koristimo u svakodnevnom životu.
  • FIZ 2 Naučit ćete o feromagnetičnim materijalima poput željeza, nikla i kobalta te kako ti materijali reagiraju na magnetsko polje i koja su njihova svojstva.
  • FIZ 3 Naučit ćete kako se životinje poput ptica i riba koriste magnetskim poljem za navigaciju.
  • FIZ 4 Naučit ćete više o magnetskim silnicama.
  • FIZ 5 Naučit ćete da električna struja oko vodiča kojim prolazi stvara magnetsko polje.
  • HJ 1 Naučit ćete uočiti i opisati osnovne zakonitosti dramskoga roda.
  • HJ 2 Prepoznat ćete osobitosti dramskog teksta uočavajući petodijelnu strukturu: izlaganje, zaplet, vrhunac, rasplet i završetak.
  • HJ 3 Analizirat ćete simboliku i teme u Romeu i Juliji i način na koji se Shakespeare koristi tim elementima kako bi komunicirao s publikom.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Pet je točnih odgovora.

Koji su elementi drame?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U drami je uvod početak radnje. 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Zaplet nastaje kada tragični lik drame odustaje od svoje sudbine.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Vrhunac je trenutak prije nego što se razriješi radnja.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Preokret je kada se u radnji dogodi nešto očekivano.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Rasplet označava kraj drame.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kada nastaje vrhunac u drami?

U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.

Rasporedite sljedeće elemente drame od početka do kraja, kako se pojavljuju u redoslijedu događaja:

1. vrhunac
2. preokret
3. rasplet
4. zaplet
5. uvod

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Drama je oblik književnosti namijenjen izvedbi na sceni.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U dramskom rodu priču nam iznosi neki vanjski pripovjedač.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Didaskalije se pišu samo kako bi se uputilo glumce o kretanju likova.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koje vrste konflikata nalazimo u ”Romeu i Juliji”?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja je svrha didaskalija u dramskom rodu?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Likovi u drami otkrivaju se kroz postupke, dijaloge i interakcije s drugim likovima.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koje su neke od ključnih tema u ”Romeu i Juliji”?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U ”Romeu i Juliji” mač simbolizira ljubav.

PLACEHOLDER ZA ONE KOJI ŽELE ZNATI VIŠE

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja je glavna razlika između drame i drugih književnih rodova?

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Koji se elementi drame upotrebljavaju za razvoj likova u ”Romeu i Juliji” ?

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite riječ i smjestite je u odgovarajući stupac.

Razvrstajte sljedeće teme u one koje su prisutne i one koje nisu prisutne u ”Romeu i Juliji”.

mržnja
avantura
ljubav
rat
sudbina
osveta
Teme prisutne u Romeu i Juliji
Teme koje nisu prisutne u Romeu i Juliji

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

dijalog govor samo jednog lika
monolog trenutak najveće napetosti
vanjski konflikt razgovor dvaju ili više likova
unutarnji konflikt borba između likova, obitelji Montecchi i Capuleti
simbol otrova razvijanje sukoba i radnje
simbol mača simbol nasilja i borbe
zaplet borba unutar likova, Romea i Julije
vrhunac kraj priče
rasplet smrtonosne posljedice zabranjene ljubavi

U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim riječima. To ćete učiniti tako da pojmove smjestite na točno mjesto u rečenicama.

Dramski  je borba između dvaju suprotstavljenih načela u drami, može biti unutarnji ili vanjski.
Didaskalije su upute koje pisac daje glumcima o kretanju likova, gestama, izrazima lica, tijeku radnje i drugim elementima. Napisane su u
 i otisnute su slovima.
Drama, uključujući Romea i Juliju, obično slijedi klasičnu petodijelnu strukturu koja uključuje
, zaplet, vrhunac, preokret i .
U Romeu i Juliji neke su od ključnih tema
, sudbina, mladost, smrt i obitelj.

uvod
rasplet
zagradama
ljubav , mržnja
sukob
kosim

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Je li sljedeća tvrdnja točna?

U sljedećem zadatku odaberite točan odgovor.

Za svaki magnet vrijedi da:

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Za silnice magnetskog polja vrijedi da:

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog grafičkog priloga.

Na crtežu su bijelim poljima označeni polovi magneta. Odaberite slovo ispod crteža i smjestite ga u odgovarajući prostor na slici.

FIZ1
N
N
S
S
N
N
S
S

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. Dva su odgovora točna.

Koje se životinje koriste magnetskim poljima za navigaciju?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kada kroz zavojnicu ne teče struja, elektromagnet pokazuje magnetsko djelovanje.

17. Magnetska privlačnost

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete što su magneti i kako se njima koristimo u svakodnevnom životu.
  • FIZ 2 Naučit ćete o feromagnetičnim materijalima poput željeza, nikla i kobalta te kako ti materijali reagiraju na magnetsko polje i koja su njihova svojstva.
  • FIZ 3 Naučit ćete kako se životinje poput ptica i riba koriste magnetskim poljem za navigaciju.
  • FIZ 4 Naučit ćete više o magnetskim silnicama.
  • FIZ 5 Naučit ćete da električna struja oko vodiča kojim prolazi stvara magnetsko polje.
  • HJ 1 Naučit ćete uočiti i opisati osnovne zakonitosti dramskoga roda.
  • HJ 2 Prepoznat ćete osobitosti dramskog teksta uočavajući petodijelnu strukturu: izlaganje, zaplet, vrhunac, rasplet i završetak.
  • HJ 3 Analizirat ćete simboliku i teme u Romeu i Juliji i način na koji se Shakespeare koristi tim elementima kako bi komunicirao s publikom.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Najbolji spoj - Ishodi učenja: KEM OŠ D.8.2. Primjenjuje matematička znanja i vještine., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.4. Povezuje različite načine razmnožavanja organizama s nasljeđivanjem roditeljskih osobina i evolucijom., OŠ HJ A.8.6. Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima., MAT OŠ D.8.1. Primjenjuje Pitagorin poučak., MAT OŠ C.8. Primjenjuje kompoziciju preslikavanja u ravnini (izborni ishod)., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost., BIO OŠ B.8.4. Povezuje različite načine razmnožavanja organizama s nasljeđivanjem roditeljskih osobina i evolucijom., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi., OŠ GK B.8.3. Učenik sviranjem i/ ili pokretom izvodi umjetničku, tradicijsku, popularnu ili vlastitu glazbu. Sudjeluje u aktivnostima glazbenog stvaralaštva., OŠ GK B.8.1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK B.8.1. Učenik interpretira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., FIZ OŠ B.8.1. Povezuje razdvajanja električnog naboja s električnom strujom i naponom., FIZ OŠ A.8.4. Objašnjava električni otpor vodiča., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ D.8.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima., MAT OŠ B.8.1. Računa s algebarskim izrazima u R., MAT OŠ B.8.2. Primjenjuje razmjer., MAT OŠ B.8.4. Rješava i primjenjuje sustav dviju linearnih jednadžbi s dvjema nepoznanicama., FIZ OŠ D.8.3. Analizira električnu struju i napon te primjenjuje koncepte rada i snage., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ D.8.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., KEM OŠ D.8.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima., OŠ HJ A.8.4. Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu., MAT OŠ B.8.2. Primjenjuje razmjer., MAT OŠ C.8.3. Primjenjuje Talesov poučak., OŠ HJ A.8.6. Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima., FIZ OŠ D.8.2. Analizira učinke električne struje i magnetizam., OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenog ačitanjem književnih tekstova., OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti., FIZ OŠ B.8.1. Povezuje razdvajanja električnog naboja s električnom strujom i naponom., FIZ OŠ D.8.2. Analizira učinke električne struje i magnetizam., OŠ HJ A.8.6. Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima., OŠ HJ A.8.3. Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi., OŠ GK A.8.3. Učenik slušno i vizualno prepoznaje, razlikuje, opisuje i uspoređuje glazbeno-scenske i vokalno-instrumentalne vrste., FIZ OŠ D.8.3. Analizira električnu struju i napon te primjenjuje koncepte rada i snage., OŠ LK C.8.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem analizira utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te daje prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja., OŠ HJ A.8.6. Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima., OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja., OŠ GK C.8.1. Opisuje spajanje različitih vrsta glazbe (crossover)., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK B.8.2. Učenik uspoređuje i vrednuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari.
    1. Videolekcija 3.1: (Ne)raskidiva veza - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati molekulu DNA i njezinu građu., BIO 2 Naučit ćete povezati DNA molekulu, gen i kromosom., BIO 3 Naučit ćete objasniti stalnost broja kromosoma., BIO 4 Naučit ćete objasniti što su mutacije i kako nastaju., HJ 1 Naučit ćete prepoznati frazeme kao ustaljene izraze prenesenoga značenja., HJ 2 Naučit ćete objasniti značenje frazema., HJ 3 Naučit ćete prepoznati obilježja frazema.
    2. Videolekcija 3.2: Ljubav je u zraku - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete primjenjivati Pitagorin poučak., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati kompoziciju preslikavanja u ravnini (izborni ishod)., LK 1 Naučit ćete prepoznati i razlikovati likovne tehnike mozaika i vitraja., LK 2 Naučit ćete koji je proces nastanka likovnog rada te na koji se način dijelovi spajaju u cjelinu., LK 3 Naučit ćete što je optička ravnoteža te ćete ju uočiti na primjerima iz neposredne stvarnosti., LK 4 Naučit ćete prepoznati i razlikovati pojmove zrcaljenja, translacije i rotacije u likovnim i primjerima iz vaše okoline., GK 1 Naučit ćete obilježja romantičke glazbe.
    3. Videolekcija 3.3: Vodi li, ne vodi li - Ishodi učenja: KEM 4 Naučit ćete opisati svojstva ionskih spojeva., FIZ 1 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za električnu struju i njihove jedinice., FIZ 2 Naučit ćete izračunati električni otpor s pomoću drugih električnih veličina., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati električne vodiče od izolatora., KEM 1 Naučit ćete što su ioni, kako nastaju te kako ih označujemo., KEM 2 Naučit ćete opisati građu ionskih spojeva te moći objasniti što je formulska jedinka., KEM 3 Naučit ćete imenovati ionske spojeve., KEM 5 Naučit ćete objasniti što su elektroliti.
    4. Videolekcija 3.4: Serija i paralela - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete dijelove strujnog kruga., FIZ 2 Naučit ćete svojstva serijskog i paralelnog spoja trošila., FIZ 3 Naučit ćete na koji se način ampermetar spaja u strujni krug., FIZ 4 Naučit ćete na koji se način voltmetar spaja u strujni krug., FIZ 5 Naučit ćete objasniti grananje struje u paralelnom spoju trošila., FIZ 6 Naučit ćete objasniti obilježja struje u serijskom spoju trošila., FIZ 7 Naučit ćete odrediti napon u serijskom spoju trošila., FIZ 8 Naučit ćete odrediti napon u paralelnom spoju trošila., MAT 1 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u R., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati razmjer., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati sustav dviju linearnih jednadžbi s dvjema nepoznanicama.
    5. Videolekcija 3.5: Jedan i jedinstven - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje građe elementarnih tvari ugljika i ugljikovih spojeva., KEM 2 Naučit ćete opisati svojstva i uporabu elementarnih tvari ugljika., KEM 3 Naučit ćete objasniti postojanje velikog broja organskih spojeva u odnosu prema broju anorganskih spojeva ugljika., KEM 4 Naučit ćete što objasniti su izomeri., HJ 1 Naučit ćete izraditi prezentaciju., HJ 2 Naučit ćete pravila izvođenja izlaganja s prezentacijom., HJ 3 Naučit ćete kako s pomoću vježbi smanjiti tremu., HJ 4 Naučit ćete razgovijetno govoriti primjenjujući govorne vrednote.
    6. Videolekcija 3.6: Sinonimi u ravnini - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete primjenjivati razmjer., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati Talesov poučak., HJ 1 Prepoznat ćete i spajati riječi prema sličnom i suprotnom značenju., HJ 2 Imenovat ćete i razlikovati sinonime i antonime., HJ 3 Razlikovat ćete istoznačnice i bliskoznačnice.
    7. Videolekcija 3.8: Tajna dobre frizure - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za električnu energiju i snagu te njihove jedinice., FIZ 2 Naučit ćete kako razlikovati zagrijavanje i hlađenje s pomoću električne energije., HJ 1 Naučit ćete osnovne elemente pisanja sažetka te kako tekst oblikovati u sažetak., HJ 2 Naučit ćete kako tumačiti grafički prikaz.
    8. Videolekcija 3.9: Kreativni studio - Ishodi učenja: LK 1 Naučit ćete što je animirani film i koje su razlike između različitih postupaka animacije., LK 2 Naučit ćete razlikovati materijale u animiranju., LK 3 Naučit ćete prepoznati i razlikovati filmski kadar, plan i format., LK 4 Naučit ćete razlikovati računalnu animaciju od klasične animacije., GK 1 Naučit ćete obilježja različitih glazbeno-scenskih vrsta., GK 2 Naučit ćete razlikovati glazbeno-scenske vrste., GK 3 Naučit ćete auditivno prepoznati konkretne primjere glazbeno-scenskih brojeva.
    9. Videolekcija 3.10: Daj mi ime - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti kako se stvara te primjenjuje kemijsko nazivlje i simbolika za opisivanje sastava tvari na primjeru kemijskih elemenata., Naučit ćete opisati i prepoznati novotvorenice te objasniti razloge njihova nastajanja., Naučit ćete definirati jezično posuđivanje te razlikovati vrste posuđenica u hrvatskome jeziku.