Učitavanje

3. Teraformiranje planeta

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati
  • objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova
  • analizirati radioaktivne raspade i opisivati učinke ionizirajućeg zračenja na žive organizme
  • opisivati model nastanka i strukturu svemira

#1 Zadatak

Uvrštavanje odgovora

biblijski frazemi

frazemi u kojima su dio glavne sastavnice odjevni predmeti

nacionalni frazemi

frazemi antičkog podrijetla

frazemi iz književnih djela

Postupak kojim se nastoji postići da neki planet postane nalik na Zemlju naziva se terestracija.

Riječ teraformiranje prvi se puta pojavila u djelu
.

Teraformiranje planeta najvjerojatnije bi trajalo:

Primarni cilj teraformiranja nije:

O teraformiranju Venere pisao je Carl Sagan.

#3 Zadatak

Povlačenjem razvrstajte „marsovske” uvjete u skupini povoljnih i nepovoljnih.

podnošljive temperature oko ekvatora
svemirsko zračenje
relativna blizina Zemlje
nemogućnost disanja
solarni vjetrovi
led na površini i voda ispod površine tla
pješčane oluje
postojanje (tanke) atmosfere
nemogućnost boravka vani bez zaštitnog odijela
povoljna vrijednost ubrzanja slobodnog pada
Povoljni uvjeti
Nepovoljni uvjeti

Procjena znanja

Što od dolje navedenih izraza nije frazem?

Dopunite rečenice povlačenjem riječi

a) Niz  kojima se želi postići da neki planet postane zajednički se naziva

Frazem opisujemo kao ustaljenu
najmanje  riječi koje se u pismu i govoru kao cjelina.

Teraformiranjem se na nekom planetu mijenjaju one karakteristike planeta koje se mogu značajno promijeniti, kao što su: sastav
planeta, , veličina i dodavanje ili širenje  na cijelom planetu.

ostvaruju
dviju
sličan Zemlji
postupaka
teraformiranje
atmosfere
temperatura
hidrosfere
vezu
biosfere

Poredajte etape teraformiranja Marsa ispravnim redoslijedom:

1. zagrijavanje površine južnog pola
2. dopremanje životinja
3. širenje biosfere
4. oslobađanje ugljikovog(IV) oksida iz regalita
5. otapanje leda
6. uspostavljanje magnetosfere
7. unošenje primitivnih biljnih organizama

Odaberite odgovor:

Frazem se sastoji od najmanje dviju punoznačnih riječi.


Veza između članova može se mijenjati. 


Riječi u frazemu dolaze uvijek u istome poretku.


Nijedna punoznačnica ne gubi svoje leksičko značenje.

Odaberite točnu riječ i dovršite rečenice. Objasnite frazeme:

Pasti s Marsa znači

.

Trojanski konj znači 

.

Ahilova peta znači

.

Sizifov posao znači



Imati asa u rukavu znači imati

.

3. Teraformiranje planeta

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati
  • objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova
  • analizirati radioaktivne raspade i opisivati učinke ionizirajućeg zračenja na žive organizme
  • opisivati model nastanka i strukturu svemira
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Svemir - Ishodi učenja: opisivati model nastanka i strukturu svemira, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova, analizirati radioaktivne raspade i opisivati učinke ionizirajućeg zračenja na žive organizme, povezati građu atoma s energijom te s fizikalnim i kemijskim svojstvima tvari, analizirati međudjelovanja tvari s elektromagnetskim zračenjem, uočiti zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima, rješavati fizičke probleme, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, opisivati i primjenjivati osnovne ideje specijalne teorije relativnosti, analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, analizirati svojstva funkcija, primjenjivati derivaciju funkcije u problemskim situacijama, povezati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom, kritički razmotriti informacije o materijalima, preispitivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, istraživati fizičke pojave
    1. Videolekcija 1.1: Svemir - Ishodi učenja: razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, opisivati model nastanka i strukturu svemira, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije
    2. Videolekcija 1.2: Istraživanje svemira - Ishodi učenja: analizirati svojstva različitih vrsta zračenja te njihov utjecaj na čovjeka, razlikovati ionizirajuća i neionizirajuća zračenja, analizirati ß— radioaktivni raspad nuklida, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova, opisivati model nastanka i strukturu svemira
    3. Videolekcija 1.4: Nebo (ni)je granica - Ishodi učenja: primjenjivati derivaciju funkcije u problemskim situacijama, Razlikovati vrste materijala., analizirati svojstva funkcija, povezati svojstva materijala s reaktivnošću i uporabom, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, analizirati modele atoma i energetske spektre, analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari
    4. Videolekcija 1.5: Znamo li sve o svemirskim postignućima? - Ishodi učenja: opisivati model nastanka i strukturu svemira, samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje, povezivati geopolitičke procese u svijetu s razdobljem svemirske utrke, analizirati odnose među velesilama u domeni svemirskih programa, samostalno i odgovorno upravljati prikupljenim informacijama, vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću, preispitivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova
    5. Videolekcija 1.6: Eppur si muove - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, opisivati i primjenjivati osnovne ideje STR-a, slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika