Učitavanje

5. Znamo li sve o svemirskim postignućima?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati model nastanka i strukturu svemira
  • samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje
  • povezivati geopolitičke procese u svijetu s razdobljem svemirske utrke
  • analizirati odnose među velesilama u domeni svemirskih programa
  • samostalno i odgovorno upravljati prikupljenim informacijama
  • vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću
  • preispitivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova

#1 Zadatak

Povežite događaj s točnom godinom.

SSSR uspješno lansirao Sputnik 1, prvi satelit u povijesti

u SAD-u osnovana NASA, državna uprava za zrakoplovna i svemirska istraživanja

SAD lansirao prvi komunikacijski satelit

SSSR lansirao Lunu 2 koja postaje prva svemirska letjelica na površini Mjeseca

Ham, američka čimpanza, postala prvi veliki majmun u svemiru koji je preživio slijetanje

Jurij Gagarin postao prvi čovjek u svemiru koji je u Vostoku 1 napravio let oko Zemlje u trajanju od jednog sata i 48 minuta

početak gradnje Berlinskog zida

Kubanska kriza

atentat na američkog predsjednika J. F. Kennedyja

„Prva rezerva” za prvi let u orbitu bio je German
.

Koliko je vremena Gagarin proveo u VOSTOKU 1 tijekom leta u orbitu?

Gagarin je sletio na Zemlju letjelicom VOSTOK 1.

Na karti su brojkama označeni ključni trenuci leta. Povežite slovo i događaj.

Polijetanje

Izlazak iz mraka

Objava vijesti na moskovskom radiju

Ulazak u noć

Slijetanje

Procjena znanja

Poredajte etape pisanja eseja prema redoslijedu aktivnosti.

1. analiza teme (problema)
2. organiziranje informacija
3. iznošenje informacija
4. evaluacija izvora
5. evaluacija informacija
6. pisanje zaključka
7. traženje informacija

Razvrstajte ključne pojmove iz razdoblja hladnoga rata i svemirske utrke koji se odnose na dvije velesile – SAD i SSSR:

NASA – 

 

Lajka – 

 

Vostok 1 – 

 

Apollo 1 – 

 

J. Gagarin – 

 

Luna 2 – 

 

čimpanza Ham – 

 

Kennedy – 

Dopuni rečenice odgovarajućim riječima.

a) Razdoblje trajne napetosti između SAD-a i SSSR-a naziva se 
.
 

b) Ruski astronaut 
  prvi je čovjek koji je 
 godine boravio u svemiru.

Tražite statističke podatke o učenicima koji prestanu pohađati srednju školu kako biste dokazali tezu u radu koji pišete. Koji bi izvor bio najbolji za pronalaženje najnovije statistike?

Što se od sljedećeg NE uzima u obzir pri ocjenjivanju vjerodostojnosti informacija pronađenih u izvoru?

5. Znamo li sve o svemirskim postignućima?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati model nastanka i strukturu svemira
  • samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje
  • povezivati geopolitičke procese u svijetu s razdobljem svemirske utrke
  • analizirati odnose među velesilama u domeni svemirskih programa
  • samostalno i odgovorno upravljati prikupljenim informacijama
  • vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću
  • preispitivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Svemir - Ishodi učenja: opisivati model nastanka i strukturu svemira, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova, analizirati radioaktivne raspade i opisivati učinke ionizirajućeg zračenja na žive organizme, povezati građu atoma s energijom te s fizikalnim i kemijskim svojstvima tvari, analizirati međudjelovanja tvari s elektromagnetskim zračenjem, uočiti zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima, rješavati fizičke probleme, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, opisivati i primjenjivati osnovne ideje specijalne teorije relativnosti, analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, analizirati svojstva funkcija, primjenjivati derivaciju funkcije u problemskim situacijama, povezati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom, kritički razmotriti informacije o materijalima, preispitivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, istraživati fizičke pojave
    1. Videolekcija 1.1: Svemir - Ishodi učenja: razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, opisivati model nastanka i strukturu svemira, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije
    2. Videolekcija 1.2: Istraživanje svemira - Ishodi učenja: analizirati svojstva različitih vrsta zračenja te njihov utjecaj na čovjeka, razlikovati ionizirajuća i neionizirajuća zračenja, analizirati ß— radioaktivni raspad nuklida, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova, opisivati model nastanka i strukturu svemira
    3. Videolekcija 1.3: Teraformiranje planeta - Ishodi učenja: razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova, analizirati radioaktivne raspade i opisivati učinke ionizirajućeg zračenja na žive organizme, opisivati model nastanka i strukturu svemira
    4. Videolekcija 1.4: Nebo (ni)je granica - Ishodi učenja: primjenjivati derivaciju funkcije u problemskim situacijama, Razlikovati vrste materijala., analizirati svojstva funkcija, povezati svojstva materijala s reaktivnošću i uporabom, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, analizirati modele atoma i energetske spektre, analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari
    5. Videolekcija 1.6: Eppur si muove - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, opisivati i primjenjivati osnovne ideje STR-a, slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika