Učitavanje

2. Svijet kao privid

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja
  • objašnjavati sadržaj komercijalnih medijskih poruka - opisivati društvenu i estetsku vrijednost medijske poruke
  • argumentirano računati vjerojatnost
  • obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
  • analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu

#1 Zadatak

Reklamnom sloganu pridružite odgovarajuće stilsko izražajno sredstvo. 

Tu me cijene, tu kupujem

Tu me cijene, tu kupujem

Najbolje za najbolje.

Najbolje je najbolje.

Najbolje za najbolje!

Više od čistoće!

Više cvijeća, manje smeća.

Želite li zategnutu glatku kožu bez bora?

I ovce i novce.

Nemoj biti crna ovca

Postoji samo jedna banka

moja banka

Pozitivne uloge medija:

  • Informiranje: Mediji pružaju informacije o svemu, što pomaže javnosti da ostane obrazovana i informirana.
  • Obrazovanje: Mediji mogu biti sjajni izvori obrazovnih sadržaja.
  • Raznolikost glasova: Mediji mogu pružiti platformu za raznolikost glasova i perspektiva, što pomaže u razumijevanju različitih društvenih pitanja.
  • Promicanje demokratskih vrijednosti: Mediji mogu podržati transparentnost, odgovornost i slobodu govora, što čini osnovu demokracije.
  • Mobilizacija: Mediji imaju moć mobilizirati ljude i potaknuti ih na akciju u vezi s različitim društvenim pitanjima.
  • Zabava: Mediji pružaju mogućnost zabave i odmora kroz razne sadržaje.
  • Ekonomski učinci: Mediji mogu pomoći u rastu ekonomije kroz promociju robnih marki i tvrtki, što dovodi do stvaranja novih radnih mjesta i većeg ekonomskog rasta.

Negativne uloge medija:

  • Senzacionalizam – Skloni su iskorištavaju negativnih vijesti i događaja kako bi privukli pažnju gledatelja ili čitatelja.
  • Stigmatizacija – Mediji mogu potaknuti stigmatizaciju određenih skupina, što može dovesti do diskriminacije i sukoba.
  • Prekomjerno izvještavanje – Mediji su često skloni prekomjernom izvještavanju o događajima, posebno o negativnim, što može uzrokovati osjećaj anksioznosti.
  • Utjecaj na javno mišljenje – Mediji imaju moć utjecati na mišljenje javnosti i time narušiti objektivnost i pravednost.
  • Manipulacija informacijama – Mediji mogu manipulirati informacijama kako bi promicali svoje interese ili ideologiju.
  • Utjecaj na kvalitetu života – Mediji mogu imati negativan utjecaj na kvalitetu života ljudi kada se reklame ili poruke koje promiču konzumerizam i materijalizam eksponiraju više od poruka koje se odnose na zdravlje i dobrobit ljudi.
  • Smanjenje kritičkog razmišljanja – Mediji često nude jednostrani pogled na događaje i teme, što može dovesti do smanjenja kritičkog razmišljanja.

Izračunajte:

Kolika je vjerojatnost da je gospođa Marilyn osvojila automobil ako je promijenila svoju odluku odabira vrata?

„Ako želimo da gospođa Marilyn promjenom svoje odluke osvoji automobil, ona bi prvo trebala odabrati kozu. Vjerojatnost da je gospođa Marilyn prilikom prvog odabira odabrala kozu je dvije trećine što znači da ako ona promijeni svoju odluku, vjerojatnost da osvoji automobil je dvije trećine."

Izračunajte:

Kolika je vjerojatnost da je gospođa Marilyn osvojila automobil ako je ostala kod svoje odluke odabira vrata?

„Kako je vjerojatnost da je gospođa Marilyn prilikom prvog odabira odabrala automobil jedna trećina, to znači da, ako ona ostane kod svoje odluke, vjerojatnost da osvoji automobil je jedna trećina."

Pogledajte shematski prikaz Merilyna odabira vrata i odaberite točan odgovor.

 

Ako je Merilyn odabrala vrata iza kojih se krije automobil i ostala kod svoje odluke nakon što joj je voditelj otkrio jedna vrata iza kojih se nalazi koza, tada je Merilyn osvojila
.

Ako je Merilyn odabrala vrata iza kojih se krije automobil i promijenila svoju odluku nakon što joj je voditelj otkrio jedna vrata iza kojih se nalazi koza, tada je Merilyn osvojila kozu.

Odaberite točnu tvrdnju.

Prikaz vjerojatnosnog problema. Transkript: .

Procjena znanja

Paradoks je

Razvrstaj u tablicu pozitivne i negativne strane medija

 

Informiranje, smanjenje kritičkog razmišljanja, stigmatizacija, zabava, obrazovanje, mobilizacija, senzacionalizam , manipulacija informacijama , utjecaj na kvalitetu života, promicanje demokratskih vrijednosti

Stigmatizacija
Obrazovanje
Informiranje
Promicanje demokratskih vrijednosti
Zabava
Smanjenje kritičkog razmišljanja
Senzacionalizam
Manipulacija informacijama
Mobilizacija
Utjecaj na kvalitetu života
POZITIVNE STRANE 
NEGATIVNE STRANE

Zamislite da se nalazite ispred 100 vrata. Iza jednih vrata nalazi se automobil, a iza 99 vrata nalaze se koze. Trebate odabrati jedna vrata. Izračunajte kolika je vjerojatnost da ćete odabrati vrata iza kojih se nalazi automobil?

Zamislite da se nalazite ispred 100 vrata. Iza jednih vrata nalazi se automobil, a iza 99 vrata nalaze se koze. Trebate odabrati jedna vrata. Izračunajte kolika je vjerojatnost da ćete odabrati vrata iza kojih se nalazi koza?

Zamislite da se nalazite ispred 100 vrata. Iza jednih vrata nalazi se automobil, a iza 99 vrata nalaze se koze. Trebate odabrati jedna vrata. Nakon što ste odabrali jedna vrata, voditelj vam otvori 98 vrata iza kojih se nalaze koze i nudi vam mogućnost promjene vaše odluke. Izračunajte:

a) Kolika je vjerojatnost da ćete osvojiti automobil ako promijenite svoju odluku odabira vrata?
 

Zamislite da se nalazite ispred 100 vrata. Iza jednih vrata nalazi se automobil, a iza 99 vrata nalaze se koze. Trebate odabrati jedna vrata. Nakon što ste odabrali jedna vrata, voditelj vam otvori 98 vrata iza kojih se nalaze koze i nudi vam mogućnost promjene vaše odluke. Izračunajte:

b) Kolika je vjerojatnost da ćete osvojiti automobil ako ostanete kod svoje odluke odabira vrata?

2. Svijet kao privid

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja
  • objašnjavati sadržaj komercijalnih medijskih poruka - opisivati društvenu i estetsku vrijednost medijske poruke
  • argumentirano računati vjerojatnost
  • obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
  • analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Preobrazba - Ishodi učenja: analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, objašnjavati životne procese na molekularnoj razini, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst, kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, argumentirano računati vjerojatnost, preispitivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, kritički razmatrati informacije o materijalima, povezivati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom, raspravljati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, analizirati svojstva funkcija, istraživati svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
    1. Videolekcija 2.1: Metamorfoza - Ishodi učenja: opisati proces metamorfoze, objašnjavati životne procese na molekularnoj razini, analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, objasniti spolno-vezano nasljeđivanje na primjeru vinske mušice, interpretirati svjetski književni tekst na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne vrste, izdvajati pojedinosti koje na čitatelja ostavljaju dojam, analizirati na razini povijesnog, društvenog i kulturnog konteksta
    2. Videolekcija 2.3: Moja, naša preobraženja - Ishodi učenja: analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, preispivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, analizirati političke promjene u Europi nakon Prvoga svjetskog rata, opisivati preobrazbu europskih carstava u demokratska i republička uređenja, tumačiti reprezentativnost Šimićeve ekspresionističke poezije, ponavljati znanja o književnopovijesnom kontekstu – ekspresionizam, interpretirati Šimićevu pjesmu „Pjesnici” i „Moja preobraženja” s obzirom na temu i žanr, s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
    3. Videolekcija 2.4: Novi materijali - Ishodi učenja: kritički razmatrati informacije o materijalima, povezati svojstva materijala i njihovu uporabu, analizirati utjecaj materijala na čovjeka i okoliš, kritički razmatrati informacije o materijalima, povezivati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, objašnjavati proces leksičkoga posuđivanja, tumačiti vrste leksičkoga posuđivanja, prepoznavati vrste posuđenica i njihov položaj u hrvatskome standardnom jeziku prema leksičkoj normi, služiti se rječnicima ograničenoga leksičkog sloja pri razvijanju rječnika i jezične kulture
    4. Videolekcija 2.5: Preslikavanje - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati svojstva funkcija, tumačiti strukturna obilježja teksta, samostalno i argumentirano kritički procjenjivati tekst prema zadanim odrednicama, prepoznavati referencije i aluzije na druge tekstove
    5. Videolekcija 2.6: Simetrija - Ishodi učenja: analizirati prostorni razmještaj atoma i atomskih skupina u molekuli, razlikovati (R) i (S)-enantiomere, usporediti biološko djelovanje (R) i (S)-enantiomera, analizirati svojstva funkcija, istraživati svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta
    6. Videolekcija 2.7: Put prema (ne)slobodi - Ishodi učenja: preispivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst, opisivati značenje pojma totalitarizma, analizirati kontekst nastanka i značajke totalitarnih sustava vlasti u Europi između dva svjetska rata, analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst, uspoređivati tekstove hrvatske književnosti s tekstovima svjetske književnosti u književnopovijesnom kontekstu