Učitavanje

7. Put prema (ne)slobodi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • preispivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova
  • obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
  • opisivati značenje pojma totalitarizma
  • analizirati kontekst nastanka i značajke totalitarnih sustava vlasti u Europi između dva svjetska rata
  • analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst
  • uspoređivati tekstove hrvatske književnosti s tekstovima svjetske književnosti u književnopovijesnom kontekstu

#1 Zadatak

Poredajte događaje u kronološkom nizu.

1. Ekonomska kriza
2. Moralna kriza
3. Totalitarizam
4. Prvi svjetski rat
5. Otuđenje
6. Raslojavanje stanovništva

Upari ponuđene kompozicijske dijelove.

1. UVOD - 1. Na farmi svinja stari Major okuplja životinje na sastanak i priča o svome pobunjeničkom snu, viziji. Major umre, ali svinje Napoleon i Snowball odlučuju pokrenuti životinje na revoluciju protiv pijanog gospodina Jonesa. Svinje preuzimaju vlast i životinje dobivaju prava. Usvajaju „Sedam zapovijedi animalizma", gdje najvažnija progovara o jednakosti među životinjama.
2. ZAPLET - 2. Životinje počinju čitati i pisati. Hrane ima dovoljno i farma napreduje. Čim su svinje došle do rukovodećih pozicija počinje borba za vlašću. Napoleon pobjeđuje tako što su njegovi psi prognali Snowball s farme. Napoleon unosi promjene u upravljanju, zamjenjuje sastanke svih životinja s komitetom svinja koje će voditi farmu. Započinju Napoleonove paranoje o svrgnuću s vlasti.
3. VRHUNAC - 3. Napoleon krivi Snowball jer se odvijaju neobični događaji na farmi. Snowball je žrtvovan kao primjer ostalima. Napoleon želi očistiti farmu, optužuje druge životinje za zavjere i napada ih psima.
4. KRAJ - 5. Životinje više nisu jednake. Svinje hodaju uspravno i piju alkohol. Životinje shvaćaju da nema razlike između svinja i ljudi.
5. RASPLET - 4. Životinje su se uvjerile da im je bilo bolje s gospodinom Jonesom. Stvari se progresivno pogoršavaju na farmi. Životinje su premorene radom.

Označite na kompozicijskoj liniji točkom gdje se treba nalaziti svaki od navedenih kompozicijskih dijelova. Kliknite na liniju i raslopredite navedene pojmove 

UVOD, ZAPLET, VRHUNAC, RASPLET, KRAJ 

Linija
UVOD
ZAPLET
VRHUNAC
RASPLET
KRAJ

Tko je tko?

Svinja koja prenosi informacije ostalim životinjama

Poduzetna svinja, vrlo vješt u razvoju ideja za razvitak farme

Magarac koji ne vjeruje u promjene

Najveći radnik na farmi, vječiti idealist, konj

Pjesnik kojeg angažira vođa za promoviranje ideologije

Vođa revolucije, željan vlasti, vrlo lukav i egoističan, kasnije paranoičan, nemilosrdan

O kome je uopće riječ u djelu? Upari likove u dijelu (Svinje) i povijesne ličnosti.

Napoleon Vječeslav Molotov
Snowball Lenjin
Squealer Josif Staljin
Minimus Maksim Gorki
Stari Major Lav Trocki

O kome je uopće riječ u djelu? Upari likove u dijelu (Ljude) i povijesne ličnosti.

gospodin Jones Adolf Hitler
gospodin Frederick George Bernard Shaw
gospodin Pilkington Winston Churchill
gospodin Whymper Nikola II., ruski car

Procjena znanja

U kojim je velikim državama došlo do nastanka totalitarnih sustava u razdoblju od 1917. do 1939. godine?

Pojam totalitarizam nastao je u Italiji 20-ih godina.

Autorica djela „Izvori totalitarizma” je Hannah Arendt.

Totalitarni sustav dopušta postojanje političke oporbe.

U totalitarnim sustavima postoji samo jedna službena ideologija.

Jedan od uzroka pojave totalitarnih sustava prema H. Arendt je i otuđenost pojedinca.

Poveži nazive ideologija i države.

Fašizam

Staljinizam

Nacionalsocijalizam

Juche

 „Životinjska farma" književno je djelo Georgea Orwella.

"Životinjska farma" je alegorijski roman.

Glavni motiv knjige "Životinjska farma" je kritika totalitarnih režima.

Glavni lik u knjizi "Životinjska farma" je Napoleon, svinja.

"Životinjska farma" je autobiografska knjiga Georgea Orwella.

Koja je tvrdnja, a odnosi se na Orwellovo djelo „Životinjska farma”, neistinita?

7. Put prema (ne)slobodi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • preispivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova
  • obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
  • opisivati značenje pojma totalitarizma
  • analizirati kontekst nastanka i značajke totalitarnih sustava vlasti u Europi između dva svjetska rata
  • analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst
  • uspoređivati tekstove hrvatske književnosti s tekstovima svjetske književnosti u književnopovijesnom kontekstu
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Preobrazba - Ishodi učenja: analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, objašnjavati životne procese na molekularnoj razini, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst, kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, argumentirano računati vjerojatnost, preispitivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, kritički razmatrati informacije o materijalima, povezivati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom, raspravljati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, analizirati svojstva funkcija, istraživati svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
    1. Videolekcija 2.1: Metamorfoza - Ishodi učenja: opisati proces metamorfoze, objašnjavati životne procese na molekularnoj razini, analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, objasniti spolno-vezano nasljeđivanje na primjeru vinske mušice, interpretirati svjetski književni tekst na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne vrste, izdvajati pojedinosti koje na čitatelja ostavljaju dojam, analizirati na razini povijesnog, društvenog i kulturnog konteksta
    2. Videolekcija 2.2: Svijet kao privid - Ishodi učenja: kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, objašnjavati sadržaj komercijalnih medijskih poruka - opisivati društvenu i estetsku vrijednost medijske poruke, argumentirano računati vjerojatnost, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst, analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu
    3. Videolekcija 2.3: Moja, naša preobraženja - Ishodi učenja: analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, preispivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, analizirati političke promjene u Europi nakon Prvoga svjetskog rata, opisivati preobrazbu europskih carstava u demokratska i republička uređenja, tumačiti reprezentativnost Šimićeve ekspresionističke poezije, ponavljati znanja o književnopovijesnom kontekstu – ekspresionizam, interpretirati Šimićevu pjesmu „Pjesnici” i „Moja preobraženja” s obzirom na temu i žanr, s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
    4. Videolekcija 2.4: Novi materijali - Ishodi učenja: kritički razmatrati informacije o materijalima, povezati svojstva materijala i njihovu uporabu, analizirati utjecaj materijala na čovjeka i okoliš, kritički razmatrati informacije o materijalima, povezivati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, objašnjavati proces leksičkoga posuđivanja, tumačiti vrste leksičkoga posuđivanja, prepoznavati vrste posuđenica i njihov položaj u hrvatskome standardnom jeziku prema leksičkoj normi, služiti se rječnicima ograničenoga leksičkog sloja pri razvijanju rječnika i jezične kulture
    5. Videolekcija 2.5: Preslikavanje - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati svojstva funkcija, tumačiti strukturna obilježja teksta, samostalno i argumentirano kritički procjenjivati tekst prema zadanim odrednicama, prepoznavati referencije i aluzije na druge tekstove
    6. Videolekcija 2.6: Simetrija - Ishodi učenja: analizirati prostorni razmještaj atoma i atomskih skupina u molekuli, razlikovati (R) i (S)-enantiomere, usporediti biološko djelovanje (R) i (S)-enantiomera, analizirati svojstva funkcija, istraživati svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta