Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
preispivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova
obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
opisivati značenje pojma totalitarizma
analizirati kontekst nastanka i značajke totalitarnih sustava vlasti u Europi između dva svjetska rata
analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst
uspoređivati tekstove hrvatske književnosti s tekstovima svjetske književnosti u književnopovijesnom kontekstu
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Poredajte događaje u kronološkom nizu.
1.
Ekonomska kriza
2.
Moralna kriza
3.
Totalitarizam
4.
Prvi svjetski rat
5.
Otuđenje
6.
Raslojavanje stanovništva
Upari ponuđene kompozicijske dijelove.
1.
UVOD - 1.Na farmi svinja stari Major okuplja životinje na sastanak i priča o svome pobunjeničkom snu, viziji. Major umre, ali svinje Napoleon i Snowball odlučuju pokrenuti životinje na revoluciju protiv pijanog gospodina Jonesa. Svinje preuzimaju vlast i životinje dobivaju prava. Usvajaju „Sedam zapovijedi animalizma", gdje najvažnija progovara o jednakosti među životinjama.
2.
ZAPLET - 2. Životinje počinju čitati i pisati. Hrane ima dovoljno i farma napreduje. Čim su svinje došle do rukovodećih pozicija počinje borba za vlašću. Napoleon pobjeđuje tako što su njegovi psi prognali Snowball s farme. Napoleon unosi promjene u upravljanju, zamjenjuje sastanke svih životinja s komitetom svinja koje će voditi farmu. Započinju Napoleonove paranoje o svrgnuću s vlasti.
3.
VRHUNAC - 3. Napoleon krivi Snowball jer se odvijaju neobični događaji na farmi. Snowball je žrtvovan kao primjer ostalima. Napoleon želi očistiti farmu, optužuje druge životinje za zavjere i napada ih psima.
4.
KRAJ - 5. Životinje više nisu jednake. Svinje hodaju uspravno i piju alkohol. Životinje shvaćaju da nema razlike između svinja i ljudi.
5.
RASPLET - 4. Životinje su se uvjerile da im je bilo bolje s gospodinom Jonesom. Stvari se progresivno pogoršavaju na farmi. Životinje su premorene radom.
Označite na kompozicijskoj liniji točkom gdje se treba nalaziti svaki od navedenih kompozicijskih dijelova. Kliknite na liniju i raslopredite navedene pojmove
UVOD, ZAPLET, VRHUNAC, RASPLET, KRAJ
UVOD
ZAPLET
VRHUNAC
RASPLET
KRAJ
Tko je tko?
Svinja koja prenosi informacije ostalim životinjama
Poduzetna svinja, vrlo vješt u razvoju ideja za razvitak farme
Magarac koji ne vjeruje u promjene
Najveći radnik na farmi, vječiti idealist, konj
Pjesnik kojeg angažira vođa za promoviranje ideologije
Vođa revolucije, željan vlasti, vrlo lukav i egoističan, kasnije paranoičan, nemilosrdan
O kome je uopće riječ u djelu? Upari likove u dijelu (Svinje) i povijesne ličnosti.
Napoleon
Vječeslav Molotov
Snowball
Lenjin
Squealer
Josif Staljin
Minimus
Maksim Gorki
Stari Major
Lav Trocki
O kome je uopće riječ u djelu? Upari likove u dijelu (Ljude) i povijesne ličnosti.
gospodin Jones
Adolf Hitler
gospodin Frederick
George Bernard Shaw
gospodin Pilkington
Winston Churchill
gospodin Whymper
Nikola II., ruski car
Procjena znanja
U kojim je velikim državama došlo do nastanka totalitarnih sustava u razdoblju od 1917. do 1939. godine?
Pojam totalitarizam nastao je u Italiji 20-ih godina.
Autorica djela „Izvori totalitarizma” je Hannah Arendt.
Totalitarni sustav dopušta postojanje političke oporbe.
U totalitarnim sustavima postoji samo jedna službena ideologija.
Jedan od uzroka pojave totalitarnih sustava prema H. Arendt je i otuđenost pojedinca.
Poveži nazive ideologija i države.
Fašizam
Staljinizam
Nacionalsocijalizam
Juche
„Životinjska farma" književno je djelo Georgea Orwella.
"Životinjska farma" je alegorijski roman.
Glavni motiv knjige "Životinjska farma" je kritika totalitarnih režima.
Glavni lik u knjizi "Životinjska farma" je Napoleon, svinja.
"Životinjska farma" je autobiografska knjiga Georgea Orwella.
Koja je tvrdnja, a odnosi se na Orwellovo djelo „Životinjska farma”, neistinita?
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
7. Put prema (ne)slobodi
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
preispivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova
obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
opisivati značenje pojma totalitarizma
analizirati kontekst nastanka i značajke totalitarnih sustava vlasti u Europi između dva svjetska rata
analizirati književni tekst s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst
uspoređivati tekstove hrvatske književnosti s tekstovima svjetske književnosti u književnopovijesnom kontekstu
Tema 2: Preobrazba - Ishodi učenja: analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, objašnjavati životne procese na molekularnoj razini, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst, kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, argumentirano računati vjerojatnost, preispitivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, kritički razmatrati informacije o materijalima, povezivati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom, raspravljati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, analizirati svojstva funkcija, istraživati svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst
Videolekcija 2.1: Metamorfoza - Ishodi učenja: opisati proces metamorfoze, objašnjavati životne procese na molekularnoj razini, analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, objasniti spolno-vezano nasljeđivanje na primjeru vinske mušice, interpretirati svjetski književni tekst na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne vrste, izdvajati pojedinosti koje na čitatelja ostavljaju dojam, analizirati na razini povijesnog, društvenog i kulturnog konteksta
Videolekcija 2.2: Svijet kao privid - Ishodi učenja: kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, objašnjavati sadržaj komercijalnih medijskih poruka - opisivati društvenu i estetsku vrijednost medijske poruke, argumentirano računati vjerojatnost, obrazlagati slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđivati utjecaj različitih konteksta na književni tekst, analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu
Videolekcija 2.3: Moja, naša preobraženja - Ishodi učenja: analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu, preispivati proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova, analizirati političke promjene u Europi nakon Prvoga svjetskog rata, opisivati preobrazbu europskih carstava u demokratska i republička uređenja, tumačiti reprezentativnost Šimićeve ekspresionističke poezije, ponavljati znanja o književnopovijesnom kontekstu – ekspresionizam, interpretirati Šimićevu pjesmu „Pjesnici” i „Moja preobraženja” s obzirom na temu i žanr, s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
Videolekcija 2.4: Novi materijali - Ishodi učenja: kritički razmatrati informacije o materijalima, povezati svojstva materijala i njihovu uporabu, analizirati utjecaj materijala na čovjeka i okoliš, kritički razmatrati informacije o materijalima, povezivati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom, razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati, objašnjavati proces leksičkoga posuđivanja, tumačiti vrste leksičkoga posuđivanja, prepoznavati vrste posuđenica i njihov položaj u hrvatskome standardnom jeziku prema leksičkoj normi, služiti se rječnicima ograničenoga leksičkog sloja pri razvijanju rječnika i jezične kulture
Videolekcija 2.5: Preslikavanje - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati svojstva funkcija, tumačiti strukturna obilježja teksta, samostalno i argumentirano kritički procjenjivati tekst prema zadanim odrednicama, prepoznavati referencije i aluzije na druge tekstove
Videolekcija 2.6: Simetrija - Ishodi učenja: analizirati prostorni razmještaj atoma i atomskih skupina u molekuli, razlikovati (R) i (S)-enantiomere, usporediti biološko djelovanje (R) i (S)-enantiomera, analizirati svojstva funkcija, istraživati svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta