Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
objasniti pojavu elektromagnetskih valova
opisati izvore elektromagnetskih valova
opisati svojstva elektromagnetskih valova
objasniti vrste elektromagnetskih valova i primjene
objasniti razliku između elektromagnetskog i mehaničkog vala
objašnjavati nastanak, svojstva i primjeni elektromagnetskih valova
računati s kompleksnim brojevima
interpretirati računske operacije s kompleksnim brojevima u Gaussovoj ravnini
objasniti utjecaj elektromagnetskog zračenja na Zemlju i živi svijet
definirati matematički opis valova
matematički opisati interferenciju valova
objasniti trigonometrijski zapis kompleksnog broja
izvesti formulu za umnožak dvaju kompleksnih brojeva u trigonometrijskom zapisu
odrediti formulu za rezultantni val koji nastaje interferencijom dva vala jednakih frekvencija
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Koristite približnu vrijednost brzine svjetlosti. Rezultat upišite kao cijeli broj.
Kolika je jakost električnog polja elektromagnetskog vala, ako je magnetsko polje jačine 0,125 T, a valovi se šire brzinom svjetlosti? B = 0,125 T E = c・B E =
V/m
U kojem slučaju neće nastati elektromagnetski val?
Koji od fizikalnih zakona nije izravno naveden u Maxwellovim jednadžbama?
Pravilom
ruke moguće je prikazati dogovoreni smjer električne struje, silnica električnog i magnetskog polja.
Iznos brzine svjetlosti jednak je umnošku magnetskog i električnog polja.
Procjena znanja
Dopunite rečenice dovlačenjem pojmova.
Gaussov zakon za električna polja govori da je ukupnikroz zatvorenu površinu proporcionalan ukupnom naboju unutar te površine. Gaussov zakon za magnetska polja kaže da je ukupnikroz zatvorenu površinu uvijek jednak nuli. Ampere – Maxwellov zakon povezujes gustoćom električne struje i brzinom promjene .
magnetsko polje
magnetski tok
električnog toka
električni tok
Poveži metodu određivanja brzine svjetlosti s njenim istraživačem.
četiri jednadžbe koje opisuju ponašanje elektromagnetskih valova
Heinrich Hertz
dokaz postojanja elektromagnetskih valova
Michael Faraday
pretpostavka postojanja silnica magnetskog i električnog polja
James Clerk Maxwell
povezanost magnetskog polja (B) s gustoćom električne struje (j) i brzinom promjene električnog toka
Ampere - Maxwell
Koji se elektromagnetski val obično koristi u komunikacijskim sustavima kao što su mobilni telefoni?
Spojite kompleksni broj s njegovim trigonometrijskim zapisom:
5i
-4
Za koje ψ i 𝜑 je zbroj sin(2πt+ψ) + sin(2πt+𝜑) jednak nuli?
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
1. Energija svemira u nama
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
objasniti pojavu elektromagnetskih valova
opisati izvore elektromagnetskih valova
opisati svojstva elektromagnetskih valova
objasniti vrste elektromagnetskih valova i primjene
objasniti razliku između elektromagnetskog i mehaničkog vala
objašnjavati nastanak, svojstva i primjeni elektromagnetskih valova
računati s kompleksnim brojevima
interpretirati računske operacije s kompleksnim brojevima u Gaussovoj ravnini
objasniti utjecaj elektromagnetskog zračenja na Zemlju i živi svijet
definirati matematički opis valova
matematički opisati interferenciju valova
objasniti trigonometrijski zapis kompleksnog broja
izvesti formulu za umnožak dvaju kompleksnih brojeva u trigonometrijskom zapisu
odrediti formulu za rezultantni val koji nastaje interferencijom dva vala jednakih frekvencija
Tema 3: Energija - Ishodi učenja: slušati tekstove različitih funkcionalnih stilova u skladu s određenom svrhom i iz različitih izvora, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, prosuđivati povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova, računati s kompleksnim brojevima, primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, računati limes niza, vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću, povezivati građu atoma s energijom te s fizikalnim i kemijskim svojstvima tvari, analizirati međudjelovanja tvari s elektromagnetskim zračenjem, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova, analizirati valno - čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, analizirati modele atoma i energetske spektre, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, opisivati i primjenjivati osnovne ideje STR-a, opisivati model nastanka i strukturu svemira, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
Videolekcija 3.2: Brz ko munja - Ishodi učenja: analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, analizirati postupke koji dovode do emisije fotona, opisivati svjetlost kao val, objašnjavati fotoelektrični učinak, uspoređivati neovisnost i cenzuru medijskih poruka u medijskim tekstovima, objašnjavati sadržaj komercijalnih medijskih poruka, opisivati društvenu i estetsku vrijednost medijskog teksta, kritički procjenjivati različita djelovanja tekstova u javnim, komercijalnim i neprofitnim medijima na oblikovanje vlastitog doživljaja stvarnosti i identiteta, analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu
Videolekcija 3.3: (O)gibajmo se - Ishodi učenja: opisati fotone i elektrone kao i čestice i valove, opisati ogib svjetlosti, opisati ogib elektrona, opisati značenje Heisenbergovog načela neodređenosti, opisati De Broglievu jednadžbu, riješiti problem Zenonovih paradoksa, analizirati valnu prirodu svjetlosti, analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, računati limes niza, računati limesa na rekurzivno zadanom nizu koristeći omeđenost i monotonost
Videolekcija 3.4: Nedjeljiv - Ishodi učenja: prikazati modelima čestičnu građu tvari, analizirati međudjelovanja tvari s elektromagnetskim zračenjem, istražiti povijest atoma, analizirati Rutherfordov model atoma, analizirati Bohrov model atoma, opisati kvantno-mehanički model atoma, usporediti modele građe atoma, povezati atomske spektre i građu elektronskoga omotača, prikazati elektronsku konfiguraciju atoma i iona, analizirati modele atoma i energetske spektre, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, povezivati građu atoma s energijom te s fizikalnim i kemijskim svojstvima tvari
Videolekcija 3.5: Atoms for peace - Ishodi učenja: procjenjivati pouzdanost, vjerodostojnost, točnost i gledište izvora slušanja s obzirom na svrhu slušanja, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, objašnjavati nuklearnu reakciju, definirati defekt masa, definirati procese nuklearne fisije i fuzije, analizirati razlike između jezgra – projektila i neutron – projektila, analizirati razlike između jezgra – projektila i neutron – projektila, objašnjavati utjecaj korištenja nuklearnog oružja na okončanja Drugoga svjetskog rata, analizirati utjecaj postojanja nuklearnog oružja na politiku odvraćanja u kontekstu Hladnoga rata, objašnjavati značaj nuklearne energije za poboljšanja životnih uvjeta čovječanstva u 20. i 21. st, čitati ulomke manifesta, kritički vrednovati informacije i ideje
Videolekcija 3.6: Sve je relativno - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati i primjenjivati osnovne ideje STR-a, istraživati fizičke pojave, opisivati dilataciju vremena, opisivati kontrakciju duljine, tumačiti načelo ekvivalencije mase i energije, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, tumačiti strukturna obilježja teksta, samostalno i argumentirano kritički procjenjivati tekst prema zadanim odrednicama, uspoređivati informacije i ideje u tekstu s informacijama i idejama u drugim tekstovima, svojim znanjem i iskustvom, procjenjivati svrhu teksta i gledište autora prema zadanim odrednicama: sadržaj, struktura, svrha, namjena, prepoznovati referencije i aluzije na druge tekstove, razlikovati raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom: dokazivanje, zabavljanje