Učitavanje

2. Brz ko munja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari
  • kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja
  • analizirati postupke koji dovode do emisije fotona
  • opisivati svjetlost kao val
  • objašnjavati fotoelektrični učinak
  • uspoređivati neovisnost i cenzuru medijskih poruka u medijskim tekstovima
  • objašnjavati sadržaj komercijalnih medijskih poruka
  • opisivati društvenu i estetsku vrijednost medijskog teksta
  • kritički procjenjivati različita djelovanja tekstova u javnim, komercijalnim i neprofitnim medijima na oblikovanje vlastitog doživljaja stvarnosti i identiteta
  • analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu

#1 Zadatak

Spojite odgovarajuće pojmove.

Epsko djelo u stihovima manjeg opsega. epska pjesma
Književna vrsta koja obrađuje priče o podrijetlu i nastanku svijeta, čovjeka, ljudskog društva, jezika ili nekih pojedinaca kao kraljeva, heroja i narodnih vođa. roman
Književna vrsta koja za temu uzima život nekog čovjeka čiji životni stav i ponašanje čine uzor. Najčešće su u pitanju životi svetaca. mit
Književna vrsta u kojoj se čudesno i nadnaravno isprepliću sa zbiljskim na takav način da između stvarnog i izmišljenog nema pravih suprotnosti. Likovi su crno-bijeli, započinje s „bilo jednom davno”, pojavljuju se brojevi 3 i 7. novela
Skandinavska priča o nekom događaju iz obiteljskog života. saga
Najdulje epsko djelo pisano prozom. legenda
Epsko djelo u stihu većeg opsega. bajka
Najčešće ima dva lika, jedan događaj i fantastičan završetak. ep

Tko je odredio brzinu svjetlosti uporabom astronomske metode?

Tko je za određivanje brzine svjetlosti uporabio interferenciju?

Upišite prezime znanstvenika na odgovarajuću crtu.

 

 

Tko je za određivanje brzine svjetlosti uporavio nazubljeni kotač?
 

Odaberite jednog od znanstvenika?

Tko je koristio rotirajuće zrcalo za određivanje brzine svjetlosti?

Procjena znanja

Dopunite rečenice povlačenjem pojmova.

Interferencija je pojava u kojoj se, ovisno o razlici optičkih puteva, svjetlosni valovi koji u neku točku dolaze iz dvaju koherentnih izvora mogu  djelomično ili potpuno  .
 
Stimulirana emisija je proces u kojem nadolazeći 
može stimulirati već pobuđeni ili molekulu da emitira drugi foton iste energije, faze i smjera kao i nadolazeći foton. Ako je energija fotona koji stimulira pobuđeni atom jednaka razlici energija i osnovnog stanja, postoji vjerojatnost da uzrokuje prijelaz u osnovno stanje i istodobnu emisiju još jednog  jednake energije.

poništiti.
pobuđenog
atom
fotona
foton
elektrona
pojačati

Poveži pojam s njegovim opisom.

najniže energetsko stanje atoma ili molekule

skup valnih duljina ili frekvencija svjetlosti koje emitiraju atom ili molekula

diskretni paket elektromagnetske energije koji nosi kvant energije

stanje elektrona na višoj energetskoj razini od uobičajenog, stabilnog stanja

Koja jednadžba predstavlja odnos između svjetlosne energije (E), valne duljine (λ) i brzine svjetlosti (c)?

Nadopuni.

Koje su tri karakteristike koje često nalazimo u basnama?
Basne pripadaju u rod
 
.

Nadopuni.

Koje su tri karakteristike koje često nalazimo u basnama?
 
Basne pišu o 
koje predstavljaju ljudske osobine.

Nadopuni.

Koje su tri karakteristike koje često nalazimo u basnama?
 
Basne pripadaju u 
epske oblike, kao i mit.

Što je ep?

2. Brz ko munja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari
  • kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja
  • analizirati postupke koji dovode do emisije fotona
  • opisivati svjetlost kao val
  • objašnjavati fotoelektrični učinak
  • uspoređivati neovisnost i cenzuru medijskih poruka u medijskim tekstovima
  • objašnjavati sadržaj komercijalnih medijskih poruka
  • opisivati društvenu i estetsku vrijednost medijskog teksta
  • kritički procjenjivati različita djelovanja tekstova u javnim, komercijalnim i neprofitnim medijima na oblikovanje vlastitog doživljaja stvarnosti i identiteta
  • analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Energija - Ishodi učenja: slušati tekstove različitih funkcionalnih stilova u skladu s određenom svrhom i iz različitih izvora, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, prosuđivati povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova, računati s kompleksnim brojevima, primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, računati limes niza, vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću, povezivati građu atoma s energijom te s fizikalnim i kemijskim svojstvima tvari, analizirati međudjelovanja tvari s elektromagnetskim zračenjem, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova, analizirati valno - čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, analizirati modele atoma i energetske spektre, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, opisivati i primjenjivati osnovne ideje STR-a, opisivati model nastanka i strukturu svemira, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
    1. Videolekcija 3.1: Energija svemira u nama - Ishodi učenja: objasniti pojavu elektromagnetskih valova, opisati izvore elektromagnetskih valova, opisati svojstva elektromagnetskih valova, objasniti vrste elektromagnetskih valova i primjene, objasniti razliku između elektromagnetskog i mehaničkog vala, objašnjavati nastanak, svojstva i primjeni elektromagnetskih valova, računati s kompleksnim brojevima, interpretirati računske operacije s kompleksnim brojevima u Gaussovoj ravnini, objasniti utjecaj elektromagnetskog zračenja na Zemlju i živi svijet, definirati matematički opis valova, matematički opisati interferenciju valova, objasniti trigonometrijski zapis kompleksnog broja, izvesti formulu za umnožak dvaju kompleksnih brojeva u trigonometrijskom zapisu, odrediti formulu za rezultantni val koji nastaje interferencijom dva vala jednakih frekvencija
    2. Videolekcija 3.3: (O)gibajmo se - Ishodi učenja: opisati fotone i elektrone kao i čestice i valove, opisati ogib svjetlosti, opisati ogib elektrona, opisati značenje Heisenbergovog načela neodređenosti, opisati De Broglievu jednadžbu, riješiti problem Zenonovih paradoksa, analizirati valnu prirodu svjetlosti, analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, računati limes niza, računati limesa na rekurzivno zadanom nizu koristeći omeđenost i monotonost
    3. Videolekcija 3.4: Nedjeljiv - Ishodi učenja: prikazati modelima čestičnu građu tvari, analizirati međudjelovanja tvari s elektromagnetskim zračenjem, istražiti povijest atoma, analizirati Rutherfordov model atoma, analizirati Bohrov model atoma, opisati kvantno-mehanički model atoma, usporediti modele građe atoma, povezati atomske spektre i građu elektronskoga omotača, prikazati elektronsku konfiguraciju atoma i iona, analizirati modele atoma i energetske spektre, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, povezivati građu atoma s energijom te s fizikalnim i kemijskim svojstvima tvari
    4. Videolekcija 3.5: Atoms for peace - Ishodi učenja: procjenjivati pouzdanost, vjerodostojnost, točnost i gledište izvora slušanja s obzirom na svrhu slušanja, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, objašnjavati nuklearnu reakciju, definirati defekt masa, definirati procese nuklearne fisije i fuzije, analizirati razlike između jezgra – projektila i neutron – projektila, analizirati razlike između jezgra – projektila i neutron – projektila, objašnjavati utjecaj korištenja nuklearnog oružja na okončanja Drugoga svjetskog rata, analizirati utjecaj postojanja nuklearnog oružja na politiku odvraćanja u kontekstu Hladnoga rata, objašnjavati značaj nuklearne energije za poboljšanja životnih uvjeta čovječanstva u 20. i 21. st, čitati ulomke manifesta, kritički vrednovati informacije i ideje
    5. Videolekcija 3.6: Sve je relativno - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati i primjenjivati osnovne ideje STR-a, istraživati fizičke pojave, opisivati dilataciju vremena, opisivati kontrakciju duljine, tumačiti načelo ekvivalencije mase i energije, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, tumačiti strukturna obilježja teksta, samostalno i argumentirano kritički procjenjivati tekst prema zadanim odrednicama, uspoređivati informacije i ideje u tekstu s informacijama i idejama u drugim tekstovima, svojim znanjem i iskustvom, procjenjivati svrhu teksta i gledište autora prema zadanim odrednicama: sadržaj, struktura, svrha, namjena, prepoznovati referencije i aluzije na druge tekstove, razlikovati raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom: dokazivanje, zabavljanje