Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
opisati fotone i elektrone kao i čestice i valove
opisati ogib svjetlosti
opisati ogib elektrona
opisati značenje Heisenbergovog načela neodređenosti
opisati De Broglievu jednadžbu
riješiti problem Zenonovih paradoksa
analizirati valnu prirodu svjetlosti
analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari
primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red
računati limes niza
računati limesa na rekurzivno zadanom nizu koristeći omeđenost i monotonost
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Spojite red s njegovom sumom.
s
s
s
s
Procjena znanja
Koja od sljedećih tvrdnji najbolje opisuje ogib svjetlosti?
Koji od sljedećih čimbenika utječe na intenzitet ogiba opaženog u svjetlosnom valu?
Koja je od navedenih pojava primjer ogiba svjetlosti?
Dopuni rečenice unosom riječi koje nedostaju.
priroda elektrona igra ključnu ulogu u njihovoj sposobnosti ogiba. De Broglieova jednadžba povezuje valnu duljinu (λ) elektrona s njegovom
.
U elektronskim mikroskopima do ogiba obično dolazi zbog interakcije elektrona s
rešetkom.
Povlačenjem razvrstajte osobitosti elektrona i fotona u tablicu.
imaju valnu duljinu koja ovisi o njihovoj frekvenciji i brzini svjetlosti
s različitim materijalima imaju različite razine međudjelovanja
subatomske čestice s masom i nabojem
snažno međudjeluju s materijom
imaju de Broglievu valnu duljinu
fundamentalne čestice bez mase koje prenose energiju
ogibna slika ovisi o difrakcijskom materijalu
ogibnom slikom upravlja valna priroda svjetlosti
Elektroni
Fotoni
Sada se Ahilej utrkuje sa zecom. Nakon utrke s kornjačom, Ahilej se utrkuje sa zecom, koji trči 5 metara u sekundi i koji ima 50 metara prednosti na početku. Nakon koliko će sekundi Ahilej prestići zeca?
sekundi.
Odredite limes niza (ako postoji).
Neka je niz zadan rekurzivno s
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
3. (O)gibajmo se
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
opisati fotone i elektrone kao i čestice i valove
opisati ogib svjetlosti
opisati ogib elektrona
opisati značenje Heisenbergovog načela neodređenosti
opisati De Broglievu jednadžbu
riješiti problem Zenonovih paradoksa
analizirati valnu prirodu svjetlosti
analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari
primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red
računati limes niza
računati limesa na rekurzivno zadanom nizu koristeći omeđenost i monotonost
Tema 3: Energija - Ishodi učenja: slušati tekstove različitih funkcionalnih stilova u skladu s određenom svrhom i iz različitih izvora, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, prosuđivati povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova, računati s kompleksnim brojevima, primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, računati limes niza, vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću, povezivati građu atoma s energijom te s fizikalnim i kemijskim svojstvima tvari, analizirati međudjelovanja tvari s elektromagnetskim zračenjem, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova, analizirati valno - čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, analizirati modele atoma i energetske spektre, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, opisivati i primjenjivati osnovne ideje STR-a, opisivati model nastanka i strukturu svemira, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
Videolekcija 3.1: Energija svemira u nama - Ishodi učenja: objasniti pojavu elektromagnetskih valova, opisati izvore elektromagnetskih valova, opisati svojstva elektromagnetskih valova, objasniti vrste elektromagnetskih valova i primjene, objasniti razliku između elektromagnetskog i mehaničkog vala, objašnjavati nastanak, svojstva i primjeni elektromagnetskih valova, računati s kompleksnim brojevima, interpretirati računske operacije s kompleksnim brojevima u Gaussovoj ravnini, objasniti utjecaj elektromagnetskog zračenja na Zemlju i živi svijet, definirati matematički opis valova, matematički opisati interferenciju valova, objasniti trigonometrijski zapis kompleksnog broja, izvesti formulu za umnožak dvaju kompleksnih brojeva u trigonometrijskom zapisu, odrediti formulu za rezultantni val koji nastaje interferencijom dva vala jednakih frekvencija
Videolekcija 3.2: Brz ko munja - Ishodi učenja: analizirati valno-čestičnu prirodu svjetlosti i tvari, kritički procjenjivati utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja, analizirati postupke koji dovode do emisije fotona, opisivati svjetlost kao val, objašnjavati fotoelektrični učinak, uspoređivati neovisnost i cenzuru medijskih poruka u medijskim tekstovima, objašnjavati sadržaj komercijalnih medijskih poruka, opisivati društvenu i estetsku vrijednost medijskog teksta, kritički procjenjivati različita djelovanja tekstova u javnim, komercijalnim i neprofitnim medijima na oblikovanje vlastitog doživljaja stvarnosti i identiteta, analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu
Videolekcija 3.4: Nedjeljiv - Ishodi učenja: prikazati modelima čestičnu građu tvari, analizirati međudjelovanja tvari s elektromagnetskim zračenjem, istražiti povijest atoma, analizirati Rutherfordov model atoma, analizirati Bohrov model atoma, opisati kvantno-mehanički model atoma, usporediti modele građe atoma, povezati atomske spektre i građu elektronskoga omotača, prikazati elektronsku konfiguraciju atoma i iona, analizirati modele atoma i energetske spektre, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, povezivati građu atoma s energijom te s fizikalnim i kemijskim svojstvima tvari
Videolekcija 3.5: Atoms for peace - Ishodi učenja: procjenjivati pouzdanost, vjerodostojnost, točnost i gledište izvora slušanja s obzirom na svrhu slušanja, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, vrednovati razvoj tehnologije i izume koji su promijenili život čovjeka u 20. i 21. stoljeću, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, objašnjavati model atomske jezgre i nuklearne reakcije, objašnjavati nuklearnu reakciju, definirati defekt masa, definirati procese nuklearne fisije i fuzije, analizirati razlike između jezgra – projektila i neutron – projektila, analizirati razlike između jezgra – projektila i neutron – projektila, objašnjavati utjecaj korištenja nuklearnog oružja na okončanja Drugoga svjetskog rata, analizirati utjecaj postojanja nuklearnog oružja na politiku odvraćanja u kontekstu Hladnoga rata, objašnjavati značaj nuklearne energije za poboljšanja životnih uvjeta čovječanstva u 20. i 21. st, čitati ulomke manifesta, kritički vrednovati informacije i ideje
Videolekcija 3.6: Sve je relativno - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, opisivati i primjenjivati osnovne ideje STR-a, istraživati fizičke pojave, opisivati dilataciju vremena, opisivati kontrakciju duljine, tumačiti načelo ekvivalencije mase i energije, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, tumačiti strukturna obilježja teksta, samostalno i argumentirano kritički procjenjivati tekst prema zadanim odrednicama, uspoređivati informacije i ideje u tekstu s informacijama i idejama u drugim tekstovima, svojim znanjem i iskustvom, procjenjivati svrhu teksta i gledište autora prema zadanim odrednicama: sadržaj, struktura, svrha, namjena, prepoznovati referencije i aluzije na druge tekstove, razlikovati raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom: dokazivanje, zabavljanje