x
Učitavanje

6.5 Aktivnosti za samostalno učenje

Što ću naučiti?
Europska unija - Zajedno do fondova EU

Zadatak 1.

Tipkovnica Clevy

Napredak tehnologije poboljšao je kvalitetu osoba s invaliditetom. U jedinici 6.2 Studije slučaja s pozitivnim i negativnim primjerima utjecaja računalne tehnologije na osobni život i društvo opisana su neka od pomagala za lakše korištenje računala.

Pronađi je na internetu i upoznaj se s tipkovnicom Clevy te prouči čemu služi ABC Maestro program. O tome napiši kratak tekst, priloži fotografije te objavi u svome e-portfoliju (OneDrive ili Merlin).

Zadatak 2.

Karneval:

U nekom programu za pisanje (npr. Wordu) napiši tekst o karnevalu na jednom od dvaju jezika koji odabereš (a možeš i na oba). Za specifična slova koristi tipkovničke kratice.

Tekst:

Karneval je razdoblje u kojem se priređuju povorke maškara i kostimirani plesovi. Na kraju se izvodi svečano spaljivanje velike lutke.

Njemački jezik:

In der Karnevalszeit werden die Karnevalsumzüge und Maskenbälle veranstalltet. Am Aschenmittwoch wird die Faschingspuppe verbrannt.

Francuski jezik:

Le carnaval est une période où se déroulent des défilés de carnaval et des danses costumées. A la fin de la cérémonie, une grande poupée est brûlée solennellement.

Napomena: Neka slova, npr. slovo ù, na nekim se tipkovnicama upisuje pomoću kombinacije tipaka Ctrl+Alt (umjesto AltGr).

Zadatak 3.

Digitalni plakat*

Pronađi kolegu s kojim ćeš u paru izraditi plakat s temom Zlonamjerni programi. Prikažite vrste zlonamjernih programa i najčešći način zaraze za svakoga od njih.

Ako želiš isprobati novi program, preporuka je Canva, no možeš raditi u Dokumentu programa Word (Office 365), u Padletu, ili sl.

Canva je program za grafički dizajn, a upute za njegovo korištenje pročitaj na stranicama Carnetovog E-laboratorija.

Napravite izložbu plakata na računalima ili ih otisnite pa zalijepite u učionici.

* Plakat (engl. poster) je slikovno–tekstualna obavijest izložena na javnim mjestima (Hrvatska opća enciklopedija).

Zadatak 4.

Riješi križaljku

Zanimljivost

Escape room ( igra bijega iz sobe ) tematski je zadana misija u kojoj u određenom roku skupina učenika treba riješiti niz neobičnih zadataka, zagonetki, dekodirati kodove i doći do završnog rješenja.

Kutak za znatiželjne

Tipka PrintScreen (PrtScr)

Služi za "slikanje" trenutnog izgleda radne površine (engl. screenshot). Klikom na tipku, slika desktopa kopira se u međuspremnik*.

Koristi se na dva načina:

  1. Klikom na PrintScreen kopira se slika cijele radne površine.
  2. Kombinacijom Alt+PrintScreen kopira se slika aktivnog programa.

Pritiskom na tipku, naizgled se ništa ne događa. Potrebno je otvoriti neki program, na primjer za bojenje (Paint), gdje možemo zalijepiti sliku iz međuspremnika.

Otvori nekoliko prozora pa isprobaj obje mogućnosti tipke PrintScreen.

*međuspremnik je privremena memorija u računalu u koju se pohranjuje sadržaj koji smo kopirali ili izrezali

Kutak za znatiželjne

On-line debata

Uz pomoć nastavnika/nastavnice organizirajte debatu* s temom:

Od uporabe tehnologije imamo, kao društvo, više koristi nego štete!

Debata može biti usmena ili pisana. U ovom slučaju možete koristiti pisanu on-line debatu pomoću programa Create Debate. Sučelje je na engleskom jeziku i za korištenje je potrebno izraditi korisnički račun .

Svrha je debate da učenici koriste jasne argumente te precizno iznose mišljenje strane koju zastupaju.

*Debata je usmena ili pisana komunikacija kojom se prenose argumenti o zadanoj temi. Sastoji se od dva ili više mogućih stajališta o postavljenom pitanju, pri čemu se prije debate stajališta dodijele svakoj skupini kako bi unaprijed pripremila svoje argumente.

Podijelite se u 2 grupe. Svaka grupa zastupa suprotno stajalište. Pripremite se i u programu iznesite barem jedan argument kojim potvrđujete svoje stajalište.

Rad s programom:

Povratak na vrh