Digitalni obrazovni sadržaj za 6. razred osnovne škole za nastavni predmet Likovna kultura
Ana Vivoda, Kristina Antolić, Ana-Marija Smoljanec (1. dio)
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija.
U potpunosti ću moći interpretirati u likovnom ili vizualnom radu kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Slika, pokret, zvuk i riječ - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 1.1: Kazališni prostor - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti se tehničkim i izražajnim mogućnostima tehnologija u vlastitom izražavanju., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Djelomično ću moći opisivati stvaralački proces, opisivati i uspoređivati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavate koristeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Videolekcija 1.2: Kazališni kostim – asocijativnost boje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti se s tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija u vlastitom izražavanju., Djelomično ću moći opisivati stvaralački proces, opisivati i uspoređivati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavate koristeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Videolekcija 1.3: Dolazi cirkus – plakat - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Djelomično ću moći koristiti se tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija u vlastitom izražavanju., Djelomično ću moći opisivati stvaralački proces, opisivati i uspoređivati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazivati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavate koristeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Tema 2: Osjeti i osjećaji - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
Videolekcija 2.1: Autoportret osjećaja - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologij., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Moći ću opisati svoj likovni ili vizualni rad, promišljat ću o stvaralačkom procesu te ukazati na moguće promjene prvobitnih rješenja., Moći ću opisati što je asocijativna vrijednost boje., Moći ću uočiti različite načine upotrebe dominacije boje na umjetničkim djelima.
Videolekcija 2.2: Osjeti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Moći ću razlikovati obrisne, gradbene i teksturne crte., Moći ću razlikovati ulogu crta po značenju u oblikovanju umjetničkog djela., Moći ću promišljati o stvaralačkom procesu., Moći ću primijeniti crte različite po značenju u oblikovanju svojega likovnog rada te interpretirati osjete crtama različitim po značenju.
Tema 3: Oblik i funkcija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći analizirati i u likovnom i vizualnom uratku ispitati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život.
Videolekcija 3.1: Dizajn prostora za odmor (soba, stolica, svjetiljka za radni stol, kutak za odmor u školi…) - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći analizirati i u likovnom i vizualnom uratku ispitivati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornog oblikovanja okoline na vlastiti život., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., Djelomično ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 3.2: Prijevozno sredstvo iz budućnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati što je dizajn., U potpunosti ću moći razlikovati različite grane dizajna., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., Djelomično ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišljati o stvaralačkom procesu te ukazati na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći opisati tko je dizajner., U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste masa na primjerima produkt dizajna., U potpunosti ću moći primijeniti umnu mapu u razradi vlastite ideje., U potpunosti ću moći koristiti se ambalažom i drugim materijalima u stvaranju vlastitoga likovnog rada., U potpunosti ću moći interpretirati vlastitu ideju likovnim radom., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći analizirati i u likovnom i vizualnom uratku ispitivati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornog oblikovanja okoline na vlastiti život.
Tema 4: Mijenjam se - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći Opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći analizirati i u likovnom i vizualnom uratku ispitati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život.
Videolekcija 4.1: Važan događaj, kako promijeniti neku situaciju, kako drugačije reagirati - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći koristiti se tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija u vlastitome izražavanju., U potpunosti ću moći ekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Djelomično ću moći opisati svoj stvaralački proces, opisati i i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 4.2: Sva moja lica – autoportret - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti se tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija u vlastitome izražavanju., U potpunosti ću moći opisati stvaralački proces., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Tema 5: Zajedno smo različiti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazivati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Videolekcija 5.1: Moje pozitivne osobine – strip - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Djelomično ću moći opisati stvaralački proces., Djelomično ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 5.2: Medalja za… - Ishodi učenja: Djelomično ću moći opisati stvaralački proces., Djelomično ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Videolekcija 5.3: Razglednica za prijatelje u različitim gradovima, moj grad, najdraži dio - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći rekonstruirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći raspravljati o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći opisati stvaralački proces., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
1. Slika, pokret, zvuk i riječ
Slika, pokret, zvuk i riječ
Slika, pokret, zvuk i riječ
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će istražiti kazališni prostor, pozornicu i sve što je okružuje. Upoznat će se se sa scenografijom i njezinom ulogom u kazališnom doživljaju. Kroz vlastiti rad realizirat će skicu i maketu scenografije za predstavu po odabranoj najdražoj knjizi.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će saznati više o asocijativnosti boja i njihovu korištenju u kostimografiji. Upoznat će se s kostimografijom kao jednim od važnih elemenata kazališnog doživljaja. U vlastitome likovnom radu osmislit će skicu kostima za predstavu.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će uvidjeti kako se vizualna komunikacija koristi za uspješno komuniciranje informacija. Saznat ćet također kako su kroz povijest umjetnici prikazivali egzotične teme, a i kako su se koristili kontrastima boja. U svojemu likovnom zadatku realizirat će svoj plakat.
2. Osjeti i osjećaji
Osjeti i osjećaji
Osjeti i osjećaji
Ishodi:
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će uvidjeti što je asocijativna vrijednost boje te kako uz pomoć nje izraziti svoje osjećaje i doživljaje. Istražit će na koji način dominacija boje sudjeluje u gradnji umjetničkog djela te kako je koristiti u vlastitome likovnom radu.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će naučiti kako se crte razlikuju po značenju te kako uz pomoć njih izraziti svoje osjete i doživljaje. Istražit će na koji način crte različite po značenju sudjeluju u gradnji umjetničkog djela te kako se njima koristiti u vlastitome likovnom radu.
3. Oblik i funkcija
Oblik i funkcija
Oblik i funkcija
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći analizirati i u likovnom i vizualnom uratku ispitati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će naučiti o dizajnu koji nas okružuje. Zašto je dizajn u suvremenom društvu nezaobilazan? Kroz vlastiti likovni rad stavit će se u ulogu dizajnera i osmisliti vlastiti kutak za odmor.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će naučiti što je dizajn, koje su odrednice bitne za uspješan dizajn, tko je dizajner i koje smjerove dizajna razlikujemo.Uočit će koji su odnosi masa na uporabnim predmetima i kako utječu na funkcionalnost proizvoda. Samostalno će osmisliti i razraditi vlastitu ideju uz pomoć umne mape. Samostalno će izraditi trodimenzionalni likovni rad koristeći se različitom ambalažom i materijalima.
4. Mijenjam se
Mijenjam se
Mijenjam se
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći Opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći analizirati i u likovnom i vizualnom uratku ispitati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će naučiti nešto novo o vizualnoj komunikaciji, primjerice, kako uspješno prenijeti svoju poruku pomoću vizualne komunikacije. Pogledat će kako su to učinili dizajner i umjetnici na svojim radovima. U vlastitom likovnom radu također će morati smisliti kako vizualno prenijeti svoju ideju.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će istraživati o autoportretu, odnosno načinima na koji umjetnici prikazuju sebe. Autoportret se većinom odnosi na glavu i lice, a ako umjetnik smatra važnim, prikazat će i cijelu figura. Učenici će uvidjeti kako umjetnici pristupaju temi, neki se prikazuju vrlo realistično, drugi su slobodniji u pristupu, a neki posebno naglašavaju emotivna stanja.
5. Zajedno smo različiti
Zajedno smo različiti
Zajedno smo različiti
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazivati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će doznati više o osnovnim elementima stripa: kadrovima i planovima te likovnim elementima. Analizirat će različite primjere stripova, a u likovnom zadatku će izraditi strip na zadanu temu.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će doznati više o posebnoj vrsti kiparstva: reljefu. Kakve sve vrste reljefa postoje? Za što se sve reljefima možemo koristi? U svojemu radu, učenici će se baviti će medaljama.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će naučiti da su osnovni elementi urbanizma ulice i trgovi, analizirat će njihove funkcije i kako se razlikuju po namjeni, s naglaskom na važnosti pješačkih zona u središnjim dijelovima grada. Razmotrit će i ulogu gradskih parkova i općenito zelenih površina u gradu. Usporedbom različitih načina oblikovanja gradskih površina, analizirat će što ih čini ugodnijim za boravak i po čemu neko mjesto može postati najdraži dio grada.