Digitalni obrazovni sadržaj za 8. razred osnovne škole za nastavni predmet Likovna kultura
Ana Vivoda, Kristina Antolić, Ana-Marija Smoljanec (1. dio)
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te davati prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija u vlastitome izražavanju.
U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja.
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Umjetnost, tehnologija i društvo - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija u vlastitome izražavanju., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
Videolekcija 1.1: Ritam i kontrast - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišljati o stvaralačkom procesu te ukazati na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima komunicirate s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći koristiti se tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija u vlastitom izražavanju.
Videolekcija 1.2: Ritam i simetrija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima komunicirate s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti se tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija u vlastitome izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišljati o stvaralačkom procesu te ukazivati na moguće promjene prvobitnih rješenja.
Tema 2: Identitet i popularna kultura - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Videolekcija 2.1: Moje jake strane (kako mogu pomoći drugima) - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te dati prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja., Djelomično ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišljati o stvaralačkom procesu te ukazati na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima komunicirate s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Videolekcija 2.2: Grafiti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Moći ću opisati što je simbolička vrijednost boje., Moći ću opisati što je vizualna komunikacija., Moći ću uočiti različite načine upotrebe kontrasta i simbolike boje na umjetničkim djelima i primjerima., Djelomično ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišljati o stvaralačkom procesu te ukazati na moguće promjene prvobitnih rješenja.
Tema 3: Umjetnost i zajednica - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Videolekcija 3.1: Moja skulptura u javnom prostoru - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajati različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Moći ću primijeniti različite odnose masa i prostora te različite teksture kako bih izrazio svoju ideju., Moći ću razlikovat ću različite odnose masa i prostora te različite teksture na primjerima umjetničkih djela.
Videolekcija 3.2: Utopijski svijet - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te dati prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja., Djelomično ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišljati o stvaralačkom procesu te ukazati na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Tema 4: Mijenjam se, mijenjam svijet - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja.
Videolekcija 4.1: Novi učenik/učenica - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelini., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Videolekcija 4.2: Ja kao heroj - Ishodi učenja: Djelomično ću promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Djelomično ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te predložiti njezino moguće (pre)oblikovanje., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Tema 5: Osobno i društveno - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima ću se izražavati služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći raspraviti o likovnom i vizualnom umjetničkom djelu povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Videolekcija 5.1: Najvažniji dan – fotostrip - Ishodi učenja: Djelomično ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Djelomično ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te predložiti njezino moguće (pre)oblikovanje., Moći ću se u vlastitom izražavanju koristiti tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Videolekcija 5.2: Značenje oblika i simbola u različitim kulturama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći raspravljati o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija u vlastitome izražavanju.
Tema 6: Prostor u kojemu svjesno boravim - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., Djelomično ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., Djelomično ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te predložiti njezina moguća (pre)oblikovanja.
Videolekcija 6.1: Grad budućnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Djelomično ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., Djelomično ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te predložiti njezina moguća (pre)oblikovanja., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
Videolekcija 6.2: Nove galaksije / nepoznati planet - Ishodi učenja: Djelomično ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., Djelomično ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te predložiti njezina moguća (pre)oblikovanja., U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
1. Umjetnost, tehnologija i društvo
Umjetnost, tehnologija i društvo
Umjetnost, tehnologija i društvo
Ishodi:
U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija u vlastitome izražavanju.
U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja.
U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U ovoj videolekciji, učenici će analizirati kompozicijska načela ritma i kontrasta na primjerima fotografija i filma. Istraživat će različite vrste ritma i vrste elemenata koji mogu biti u suprotstavljenim odnosima unutar kompozicije fotografije. Uočit će kako se ritam u filmu razlikuje od fotografije te se upoznati s pojmovima filmskog kadra i plana.
U ovoj videolekciji, učenici će istraživati odnos ritma i simetrije u likovnim umjetnostima, arhitekturi i dekorativnom oblikovanju. Upoznat će se s vrstama simetrije i pojmom ravnoteže likovne kompozicije.
2. Identitet i popularna kultura
Identitet i popularna kultura
Identitet i popularna kultura
Ishodi:
U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Tijekom obrade ove videolekcije, učenici će analizirati važnost i sveprisutnost vizualne komunikacije u suvremenom društvu. Razmišljat će o poveznicama između dizajna i umjetnosti i uočit će kako se prenose poruke vizualnim jezikom, no na različite načine. Posebno će se upoznati s dizajnom logotipa, naučit će što je logotip i okušati se u dizajniranju.
U ovoj videolekciji, učenici će ponoviti različite kontraste boje i što je simbolika boje. Proučit će razliku između vandalizma, grafita i murala. Naučit će što je vizualna komunikacija. Naučeno će povezati u cjelinu pri realizaciji vlastite ideje. U likovnom radu predložit će grafit korištenjem odabranog kontrasta boja.
3. Umjetnost i zajednica
Umjetnost i zajednica
Umjetnost i zajednica
Ishodi:
U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će ponoviti različite odnose mase i prostora (zbijena masa, plošno istanjena masa, linijski istanjena masa, udubljeno-ispupčena masa, prošupljena masa) te naučiti što je tekstura. Naučeno će povezati u cjelinu pri realizaciji vlastite ideje. U likovnom radu interpretirat će odnos vlastitog doživljaja glazbe te ga povezati s doživljajem prostora.
U ovoj videolekciji, učenici će vidjeti kako su se ideje o savršenom gradu mijenjale kroz povijest. U vlastitome likovnom zadatku probat će osmisliti svoj utopijski grad.
4. Mijenjam se, mijenjam svijet
Mijenjam se, mijenjam svijet
Mijenjam se, mijenjam svijet
Ishodi:
U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja.
U ovoj videolekciji, učenici će analizirati ulogu boje u umjetničkom izrazu. Na nekoliko različitih primjera uočavat će različite načine upotrebe boje i ulogu boje u izražavanju osjećaja. Upoznat će nove pojmove koji se odnose na boje, naučiti što je valer i što znači degradacija boje.
U ovoj videolekciji, učenici će naučiti što su omjeri i kako ih možemo primijeniti na prikazu ljudskog lika. Promislit će o tome tko su heroji u našoj okolini i kako svi mi možemo postati heroji.
5. Osobno i društveno
Osobno i društveno
Osobno i društveno
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima ću se izražavati služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći raspraviti o likovnom i vizualnom umjetničkom djelu povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
U ovoj videolekciji, učenici će proširit svoje znanje o stripu i o umjetničkom pokretu pop-artu. Upoznat će se s narativnim i vizualnim elementima stripa i kako se pop-art koristio motivima popularne kulture u umjetnosti. U likovnom zadatku izradit će svoj vlastiti strip.
U ovoj videolekciji, učenici će istraživati simbole u svakodnevnom životu. Na nekoliko primjera analizirat će kako se određena značenja simbola mijenjaju ovisno o kulturi u kojoj nastaju, a i što znači da jednaki simboli na različitim mjestima dobivaju drukčije značenje.
6. Prostor u kojemu svjesno boravim
Prostor u kojemu svjesno boravim
Prostor u kojemu svjesno boravim
Ishodi:
U potpunosti ću moći oblikovati ideje kao poruke kojima ću komunicirati s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći interpretirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći promisliti o stvaralačkom procesu te usporediti i vrednovati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika ukazujući na moguće promjene prvobitnih rješenja.
Djelomično ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Djelomično ću moći likovnim i vizualnim izražavanjem analizirati utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te predložiti njezina moguća (pre)oblikovanja.
U ovoj videolekciji, učenici će se baviti problemima velikih gradova današnjice i razmisliti o tome kako bi trebali izgledati gradovi budućnosti. Gradovi su u prošlosti rasli da bi se osigurao prostor za život i rad, no nisu se u širenju svih gradova uvijek uspjeli uskladiti svi urbani problemi. Učenici će uvidjeti nekoliko uspješnih i manje uspješnih primjera i razmisliti o tome kako bi gradovi budućnosti trebali izgledati.
U ovoj videolekciji, učenici će se upoznati s važnošću skulpture u javnom prostoru. Istražit će različite javne skulpture u povijesti i otkriti njihovo značenje u prošlosti i sadašnjosti. Doznat će kako javna skulptura može pozitivno utjecati na prostor i ljude. U likovnom zadatku osmislit će skicu za vlastitu javnu skulpturu.