Učitavanje

1. Putopis

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku
  • čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika

#1 Zadatak

 Pročitajte izvore i odredite kojoj vrsti teksta pripadaju.

Vrijedan viđenja u Pireju je okrug Atene i Zeusa, oba njihova kipa su od bronce, Zeus drži žezlo i Niku, a Atena koplje. Tu je slika Leostena i njegovih sinova, koju je naslikao Arkezilaj.“ 
Peripl   
„Uz ovaj teritorij nalaze se sljedeći otoci kojima mogu reći imena i ima mnogih koji nemaju ime. Istra, otok dužine 210  i širine 120 stadija, Elektrides (Krk), Mentorides (Pag), i ovi su otoci sjajni…Plovidba teritorijem Liburna traje dva dana.“   
Peripl    

#2 Zadatak

 Dopuni sljedeće tvrdnje.

Svjetski su poznati putopisni fragmenti koji su dio Montaigneovih 
. U početcima hrvatske književnosti vrijedne putopisne elemente nalazimo u Ribanju i ribarskom prigovaranju autora
Najprepoznatljiviji putopis hrvatske književnosti jesu 
  Antuna Nemčića.

Kako se zove povijesni narod koji je sagradio svoj glavni grad Petru?

Koje je godišnje doba kalendarski u Jordanu kada je  u Hrvatskoj zima?

Koliko je duga jordanska obala?

Arapski izraz „Tusbeh ala kieer“ znači dobro jutro.

Jordan ima izlaz na Crno more.

Naziv pustinje Wadi Rum u prijevodu bi označavao uzdignutu dolinu.

Khoubize je naziv za jelo od kozletine.

Dopuni sljedeće tvrdnje.

Aqaba, grad na samome jugu Jordana, jedina je jordanska 
. Spisatelj je u okviru beduinskoga kampa zapazio dvije vrste biljaka: oleandar i 
. Riječ bedu u nazivu beduin u prijevodu znači 
.

Procjena znanja

Neki od prvih putopisnih tekstova nastali su zbog potreba trgovine.

Najraniji putopisni tekstovi mezopotamske i grčke književnosti vezani su za mitološke junake.

Autor djela Geografija grčki je pisac Herodot.

Najstariji opisi turističkih putovanja dolaze nam iz Egipta.

Grčki opisi dalekih zemalja i naroda uvijek su nepristrani i precizni.

Dopiši tražene pojmove.

Najstariji opisi putovanja na zidovima egipatskih i mezopotamskih hramova imali su za svrhu
), a najpoznatija egipatska ekspedicija u bogatu zemlju 
opisana je u hramu kraljice 
.

Poveži pojmove i tvrdnje.

autor djela „Povijest“ Strabon
autor djela „Geografija“ periegeze
grčki tekstovi koji opisuju plovidbu obalom Herodot
grčki tekstovi koji opisuju mjesta i gradove peripli

Koja je namjena putopisne reportaže?

Obilježja kojih funkcionalnih stilova pronalazimo u putopisnim reportažama?

Razvrstajte sljedeće pojmove.

informativnost
točnost
dezinformacije
fotografije
međunaslovi
putnik
novinar
deskriptivnost
naracija
pouzdanost
književnik
tijelo
Oprema teksta
Stil pisanja i ton
Kritički stav
Autor

1. Putopis

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku
  • čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Moje putovanje - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe
    1. Videolekcija 2.2: Autobiografija - Ishodi učenja: analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove., prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku
    2. Videolekcija 2.3: Plan putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet
    3. Videolekcija 2.4: Zaštićena područja - Ishodi učenja: opisivati i pripovjedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    4. Videolekcija 2.5: Put u nepoznato - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete
    5. Videolekcija 2.6: Nekad i danas - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, istraživati proces stvaranja i širenja države na Starome Istoku i u Europi, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    6. Videolekcija 2.7: Dojmovi nakon putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika