Učitavanje

6. Nekad i danas

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku
  • istraživati proces stvaranja i širenja države na Starome Istoku i u Europi
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
  • uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava

Označite je li tvrdnja točna ili netočna.

Drevna Salona bila je glavni grad rimske provincije Dalmacije.

Dopunite rečenicu s točnim nazivom naroda.

Prema izvorima, rimsku Salonu napadali su Goti,  
.

Kraj Salone došao je s propasti Zapadnog Rimskog Carstva u 

stoljeću.

#2 Zadatak

Na slikama su prikazane neke biljne i životinjske vrste koje žive u Hrvatskoj. Koje su od njih autohtone, a koje alohtone? Pridružite naziv vrste odgovarajućem pojmu.

ALOHTONA VRSTA
AUTOHTONA VRSTA

Nadopunite rečenicu odgovarajućim pojmom.

Moderni grad Split naslijedio je upravnu i crkvenu važnost antičkog grada
  Car Dioklecijan podijelio je vlast u carstvu i uveo novi oblik vladavine poznat kao
. Srednjovjekovni Split formirao se oko građevine poznate kao
.

Mungos, rakun i ibis su primjeri
vrsta u Hrvatskoj.

Plaže bogate zabavnim sadržajima kao što su kafići, restorani i kasina primjer su 
turizma.

Sve izraženija apartmanizacija priobalnog područja štetno djeluje na
 vrste koje time gube svoja staništa.

Procjena znanja

Odaberite točan odgovor.

a) Dioklecijan je rođen u


 
b) Inflacija u Rimskom Carstvu odnosila se prije svega na pad vrijednosti

 novca denariusa.
c) Metropola Dalmacije prije Splita bio je grad

.
d) Vladavina četvorice koju je uveo Dioklecijan, zove se

.

Dioklecijan je pokušao suzbiti inflaciju izdavanjem Edikta o cijenama.

Drevnu Salonu grčki geograf Strabon opisuje kao luku Japoda.

Uspon Salone započeo je u drugom stoljeću prije Krista.   

Vjeruje se kako je konačni kraj Salone stigao u 7. stoljeću. 

Koja od navedenih tvrdnja najbolje opisuje odnos vrste Posidonia oceanica  i algi roda Caulerpa?

Nadopunite rečenice odgovarajućim pojmovima.

primjer je 
  biljaka. To je
 vrsta koja štetno utječe na lokalnu 
 jer izlučuje 
 koji sprečava rast
biljaka.

Povećanje proizvodnje energije iz obnovljivih izvora energije neće značajno utjecati na održivi turizam.

Zaštićena područja mogu povećati gospodarsku korist ako se njima upravlja na prihvatljiv način.

Jedna od mjera održivog turizma uključuje kupovanje proizvoda od lokalnih proizvođača.

Intenzivno iskorištavanje prirodnih resursa jedno je od temeljnih načela održivog turizma.

6. Nekad i danas

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku
  • istraživati proces stvaranja i širenja države na Starome Istoku i u Europi
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
  • uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Moje putovanje - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe
    1. Videolekcija 2.1: Putopis - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    2. Videolekcija 2.2: Autobiografija - Ishodi učenja: analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove., prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku
    3. Videolekcija 2.3: Plan putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet
    4. Videolekcija 2.4: Zaštićena područja - Ishodi učenja: opisivati i pripovjedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    5. Videolekcija 2.5: Put u nepoznato - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete
    6. Videolekcija 2.7: Dojmovi nakon putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika