Učitavanje

4. Zaštićena područja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati i pripovjedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
  • uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
  • pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja

#1 Zadatak

Koja su imena ispravno napisano?

#2 Zadatak

Povucite i smjestite sadržaje na odgovarajuće mjesto na karti.

1. Rožanski i Hajdučki kukovi – strogi rezervat

Područje u kojem je priroda neizmijenjena ili neznatno izmijenjena ljudskom djelatnošću te u kojem je zabranjena svaka djelatnost.

2. Brijuni – nacionalni park 

Prostrana, pretežno neizmijenjena područja u kojima su dopuštene djelatnosti kojima se ne ugrožava izvornost prirode.

3. Đurđevačke pijesci – posebni rezervat

Područje od osobitog značenja zbog jedinstvenih, rijetkih ili reprezentativnih prirodnih vrijednosti u kojem nisu dopušteni zahvati i djelatnosti koje mogu narušiti svojstva zbog kojih je proglašen rezervatom.

4. Lonjsko polje – park prirode

Prostrana prirodno ili dijelom kultivirana područja velike bioraznolikosti s vrijednim ekološkim obilježjima u kojima su dopuštene djelatnosti kojima se ne ugrožavaju njihova bitna obilježja.

5. Moslavačka gora - regionalni park 

Prostrano prirodno ili dijelom kultivirano područje u kojem su dopuštene djelatnosti i zahvati kojima se ne ugrožavaju njegova bitna obilježja i uloga.

6. Otok Jabuka – spomenik prirode

Pojedinačni neizmijenjeni dio prirode, ekološke, znanstvene ili odgojno-obrazovne vrijednosti na kojem su dopuštene djelatnosti koje ne ugrožavaju obilježje i vrijednosti tog područja.

7. Uvala Stiniva – značajni krajobraz

Prirodni ili kultivirani predjel velike krajobrazne vrijednosti i bioraznolikosti u kojem su dopušteni zahvati i djelatnosti koje ne narušavaju obilježja zbog kojih je dobio status zaštićenog područja.

8. Jankovac – park-šuma

Prirodna ili sađena šuma veće bioraznolikosti i/ili krajobrazne vrijednosti u kojoj su dopušteni zahvati i djelatnosti koje ne narušavaju obilježja zbog kojih je proglašena.

9.Park Maksimir – spomenik parkovne arhitekture

Umjetno oblikovani prostor koji ima estetsku, kulturno-povijesnu i odgojno-obrazovnu vrijednost te u kojem su dopuštene djelatnosti kojima se ne narušavaju vrijednosti zbog kojih je zaštićen.

Karta
1
2
3
4
5
6
7
8
9

Koja od navedenih vrsta nije zaštićena?

U Hrvatskoj postoje 

parkova prirode.

Što od navedenog nije razlog ugroženosti biljnih vrsta?

U kojem od navedenih područja nije dozvoljena turistička djelatnost?

Dopunite sljedeću tvrdnju.

U primjerima poput primjera špilja Veternica, svjetionik Sveti Ivan na pučini koristimo se pravopisnim pravilom koje kaže da se 
 početnim slovom piše riječ koja pobliže određuje zemljopisno ime, ali nije njegov
.

Dopunite sljedeću tvrdnju.

Prilikom pisanja imena nacionalnih parkova i parkova prirode (kao npr. Nacionalni park Plitvička jezera) koristimo se pravopisnim pravilom koje kaže da se velikim početnim slovom pišu jednorječna imena te prva riječ i riječ koja je i sama
 ili
  pridjev izveden od imena u višerječnim imenima.

Procjena znanja

Dopunite sljedeću tvrdnju.

Opis otvorenoga prostora može imati dvije namjene: osobnu i
), a može se i opisati na dva načina: 
.

Povežite dijelove plana opisa s njihovim pojašnjenjem.

UVOD U uvodu se imenuje prostor i najavljuje tema. Opisuje ga se općenito i naznačuje prevladavajući ugođaj.
ZAVRŠETAK Na kraju se prostor stavlja u kontekst korištenja, tematizira se odnos ljudi prema opisivanom prostoru i obratno, utjecaj prostora na ljude.
RAZRADA Fokusira se na važne pojedinosti u odabranom redoslijedu. Pritom navedeno treba slikovito opisivati uz korištenje različitih stilskih izražajnih sredstava.

Prilikom pisanja imena država koristimo se pravopisnim pravilom koje kaže da se velikim početnim slovom pišu jednorječna zemljopisna imena i sve riječi višerječnih zemljopisnih imena osim...

Koju od navedenih kategorija zaštićenog područja ima Zlatni rat, najljepša plaža na otoku Braču i simbol hrvatskog turizma?

Pozorno promotrite fotografiju i odgovorite na pitanje.

Na fotografiji je prikazana
. To je jadranska
 vrsta koja raste na obalnom dijelu u okolici Cavtata i u Splitu te na otocima od Dugog otoka do Palagruže, Lastova i Mljeta.

4. Zaštićena područja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati i pripovjedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
  • uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
  • pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Moje putovanje - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe
    1. Videolekcija 2.1: Putopis - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    2. Videolekcija 2.2: Autobiografija - Ishodi učenja: analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove., prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku
    3. Videolekcija 2.3: Plan putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet
    4. Videolekcija 2.5: Put u nepoznato - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete
    5. Videolekcija 2.6: Nekad i danas - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, istraživati proces stvaranja i širenja države na Starome Istoku i u Europi, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    6. Videolekcija 2.7: Dojmovi nakon putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika