Učitavanje

4. Zaštićena područja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati i pripovjedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
  • uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
  • pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja

#1 Zadatak

Koja su imena ispravno napisano?

#2 Zadatak

Povucite i smjestite sadržaje na odgovarajuće mjesto na karti.

1. Rožanski i Hajdučki kukovi – strogi rezervat

Područje u kojem je priroda neizmijenjena ili neznatno izmijenjena ljudskom djelatnošću te u kojem je zabranjena svaka djelatnost.

2. Brijuni – nacionalni park 

Prostrana, pretežno neizmijenjena područja u kojima su dopuštene djelatnosti kojima se ne ugrožava izvornost prirode.

3. Đurđevačke pijesci – posebni rezervat

Područje od osobitog značenja zbog jedinstvenih, rijetkih ili reprezentativnih prirodnih vrijednosti u kojem nisu dopušteni zahvati i djelatnosti koje mogu narušiti svojstva zbog kojih je proglašen rezervatom.

4. Lonjsko polje – park prirode

Prostrana prirodno ili dijelom kultivirana područja velike bioraznolikosti s vrijednim ekološkim obilježjima u kojima su dopuštene djelatnosti kojima se ne ugrožavaju njihova bitna obilježja.

5. Moslavačka gora - regionalni park 

Prostrano prirodno ili dijelom kultivirano područje u kojem su dopuštene djelatnosti i zahvati kojima se ne ugrožavaju njegova bitna obilježja i uloga.

6. Otok Jabuka – spomenik prirode

Pojedinačni neizmijenjeni dio prirode, ekološke, znanstvene ili odgojno-obrazovne vrijednosti na kojem su dopuštene djelatnosti koje ne ugrožavaju obilježje i vrijednosti tog područja.

7. Uvala Stiniva – značajni krajobraz

Prirodni ili kultivirani predjel velike krajobrazne vrijednosti i bioraznolikosti u kojem su dopušteni zahvati i djelatnosti koje ne narušavaju obilježja zbog kojih je dobio status zaštićenog područja.

8. Jankovac – park-šuma

Prirodna ili sađena šuma veće bioraznolikosti i/ili krajobrazne vrijednosti u kojoj su dopušteni zahvati i djelatnosti koje ne narušavaju obilježja zbog kojih je proglašena.

9.Park Maksimir – spomenik parkovne arhitekture

Umjetno oblikovani prostor koji ima estetsku, kulturno-povijesnu i odgojno-obrazovnu vrijednost te u kojem su dopuštene djelatnosti kojima se ne narušavaju vrijednosti zbog kojih je zaštićen.

Karta
1
2
3
4
5
6
7
8
9

Koja od navedenih vrsta nije zaštićena?

Procjena znanja

Dopunite sljedeću tvrdnju.

Opis otvorenoga prostora može imati dvije namjene: osobnu i
), a može se i opisati na dva načina: 
.

4. Zaštićena područja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati i pripovjedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
  • uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
  • pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Moje putovanje - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe
    1. Videolekcija 2.1: Putopis - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    2. Videolekcija 2.2: Autobiografija - Ishodi učenja: analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove., prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku
    3. Videolekcija 2.3: Plan putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet
    4. Videolekcija 2.5: Put u nepoznato - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete
    5. Videolekcija 2.6: Nekad i danas - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, istraživati proces stvaranja i širenja države na Starome Istoku i u Europi, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    6. Videolekcija 2.7: Dojmovi nakon putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika