Učitavanje

3. Plan putovanja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
  • baratati podatcima prikazanima na različite načine
  • primjenjivati linearne nejednadžbe
  • razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
  • prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu
  • analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet

#1 Zadatak

Unesite podatke.

  • Vertikalna os: 
,
,
,
  • Horizontalna os:
,
,
,

Dopuni sljedeću rečenicu

Alkejska strofa sastoji se od dvaju stihova 
duljine i dvaju stihova
duljine.

U antičkoj retorici i tijekom srednjeg vijeka stupanj ukrašenosti govora bio je osnovni kriterij klasificiranja stila pa razlikujemo visoki, srednji, niski.

Što u starogrčkom pjesništvu podrazumijeva lirsku pjesmu načelno svjetovna karaktera pisanu visokim stilom?

#3 Zadatak

Razvrstaj točne tvrdnje.

Književni rod je lirika.

Pjesma je napisana vezanim stihom i stihovi su jednake duljine.
Razvidan je pjesnikov osobni odnos prema domovini.
Pjesma završava optimističnom porukom.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo ponavljanje.
Pjesnički oblik je oda.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo metafora.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo ponavljanje.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo personifikacija.
Pjesnički oblik je oda.
Epiteti ističu važnost teme.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo kontrast.
Razvidan je pjesnikov osobni odnos prema domovini.
Pjesma je zasićena stilskim izražajnim sredstvima.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo inverzija.
Tematizira se domovina.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo ponavljanje.
Sve su strofe katreni/četverostisi.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo personifikacija.
Sve su strofe katreni/četverostisi.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo anafora.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo anafora.
Pjesma je zasićena stilskim izražajnim sredstvima.
Razvidan je pjesnikov osobni odnos prema domovini.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo kontrast.
Književni rod je lirika.
Književni rod je lirika.
Pjesma je zasićena stilskim izražajnim sredstvima.
Epiteti ističu važnost teme.
Alegorija je dominantna stilska figura / stilsko izražajno sredstvo.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo kontrast.
Lađa predstavlja osnovni motiv.
Lađa predstavlja osnovni motiv.
Stihovi u strofama se rimuju.
Tematizira se domovina.
Književni rod je lirika.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo inverzija.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo metafora.
Alegorija je dominantna stilska figura / stilsko izražajno sredstvo.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo personifikacija.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo metafora.
U pjesmi se pojavljuje stilsko sredstvo inverzija.
Tematizira se domovina.
Lađa predstavlja osnovni motiv.
Pjesnički oblik je oda.
Alegorija je dominantna stilska figura / stilsko izražajno sredstvo.
Horacije, Pjesma o lađi
Alkej, Lađi
Preradović, Moja lađa

Procjena znanja

Dopuni sljedeće tvrdnje.

Alkej i Horacije stvarali su u književnome razdoblju koje se naziva
.
 

Alkejska strofa je katrena, dakle sastoji se od 
stiha.

O kojoj republici Horacijeva pjesma alegorijski govori?

Marko na putovanju voli pješke razgledavati grad. Za 50 minuta propješačio je 4 km. Koliko je kilometara prošao taj dan ako je ukupno pješačio 6 sati hodajući cijelo vrijeme istom brzinom?

 

Odgovor: 

km

Cijena putovanja je 650 €. Za gotovinsko plaćanje agencija nudi popust od 12 % na cjelokupni iznos putovanja. Kolika je cijena putovanja za gotovinsko plaćanje?

Odgovor:

 €

Stupčastim dijagramom prikazani su troškovi putovanja. Zaokružite točne tvrdnje:

3. Plan putovanja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi
  • baratati podatcima prikazanima na različite načine
  • primjenjivati linearne nejednadžbe
  • razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
  • prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu
  • analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Moje putovanje - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove, prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, baratati podatcima prikazanima na različite načine, primjenjivati linearne nejednadžbe
    1. Videolekcija 2.1: Putopis - Ishodi učenja: analizirati različite ideje, umjetnost i predmete za svakodnevnu uporabu u prapovijesti i u starome vijeku, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    2. Videolekcija 2.2: Autobiografija - Ishodi učenja: analizirati tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, razlikovati i opisivati književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove., prepoznavati i opisivati književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku
    3. Videolekcija 2.4: Zaštićena područja - Ishodi učenja: opisivati i pripovjedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, pisati tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    4. Videolekcija 2.5: Put u nepoznato - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starome vijeku, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava, uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete
    5. Videolekcija 2.6: Nekad i danas - Ishodi učenja: analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starome vijeku, istraživati proces stvaranja i širenja države na Starome Istoku i u Europi, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, uspoređivati prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava
    6. Videolekcija 2.7: Dojmovi nakon putovanja - Ishodi učenja: primjenjivati proporcionalnost, postotke, linearne jednadžbe i sustave linearnih jednadžbi, baratati podatcima prikazanima na različite načine, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika