Učitavanje

25. Može li se zvukom zapaliti vatra?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za zvuk i njihove mjerne jedinice.
  • FIZ 2 Naučit ćete određivati jakost zvuka.
  • GK 1 Naučit ćete prepoznati operu kao glazbeno-scensku vrstu.
  • GK 2 Naučit ćete imenovati i razlikovati dijelove opere te objasniti njihova specifična obilježja.
  • GK 3 Naučit ćete slušno prepoznati neke primjere opernih brojeva.
#1 Zadatak

U sljedećem zadatku dopunite rečenice.

Valovi na vodi su
, a valovi zvuka
valovi. Frekvencija zvuka mjeri se jedinicom
.
prostorna je udaljenost između dviju točki u zraku u kojima je zrak najviše stisnut ili raširen.
#2 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Tri su odgovora točna.

Označite polja uz fotografije koje prikazuju točan odgovor.

Na kojim je fotografijama prikazan izvor tonova?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koji izvođači izvode skladbu?

Nema dostupnog transkripta.

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.

Pjevački glas koji izvodi skladbu prema svojoj je vrsti

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Operni pjevači mogu biti izvođači popularne glazbe.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog glazbenog primjera.
Odabirom točnog opernog broja u padajućem izborniku riješite zadatak.

Nema dostupnog transkripta.
Je li u glazbenom primjeru arija ili recitativ?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog glazbenog primjera.
Odabirom točnog opernog broja u padajućem izborniku riješite zadatak.

Nema dostupnog transkripta.
Je li u glazbenom primjeru arija ili recitativ?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženog glazbenog primjera.
Odabirom točnog opernog broja u padajućem izborniku riješite zadatak.

Nema dostupnog transkripta.
Je li u glazbenom primjeru arija ili recitativ?

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbene primjere. 
Odabirom točnoga pojma u padajućem izborniku riješite zadatak. 
 

Nema dostupnog transkripta.
Odredite vrstu pjevačkoga glasa u glazbenom primjeru.

.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbene primjere.
Odabirom točnoga pojma u padajućem izborniku riješite zadatak. 

Nema dostupnog transkripta.
Carmen – alt ili

.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbene primjere.
Odabirom točnoga pojma u padajućem izborniku riješite zadatak. 

Nema dostupnog transkripta.
Odredite vrstu pjevačkoga glasa u glazbenom primjeru.

.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbene primjere. 
Odabirom točnoga pojma u padajućem izborniku riješite zadatak. 

Nema dostupnog transkripta.
Odredite vrstu pjevačkoga glasa u glazbenom primjeru.

.

Od ženskih glasova postoje u konkretno opernim literaturama sopran, mezzosopran i alt i svaki do njih spada u neku podvrstu. Soprana još mogu postojati koloraturni soprani, lirski soprani, dramski soprani i spinto koji je između lirskog i dramskog. Moj glas spada u neku kategoriju recimo spinto glasa trenutno, s obzirom da je s vremenom se iz lirskog razvio u malo tamniji glas i vjerojatno će s godinama postati sve dramskiji i zreliji. Pa postoji škola za glas, dakle ja sam krenula u glazbenu školu nekako s mišlju da bih mogla postati pjevačica ne odmah zapravo operna, a s obzirom da je u glazbenoj školi samo operno pjevanje se uči, tako je zapravo i nekakav moj put nastavio se tim tragom i ja sam zapravo učila cijeli život operno pjevanje da bih mogla pjevati na velikog pozornici i da bi taj glas imao i volumen i sve potrebno što je potrebno da bi se nadjačao jedan orkestar. Pa onaj koji je u najboljoj formi to bi bio recimo S mali, a S3 najviši. Iz svog iskustva mogu reći ne. Da bih rastužila publiku to bi bila Hatzeova Suzi koja počinje ovako. Moram dati intonaciju. Tiho suzu oko spušta. Gorka suza k' zemlji pada. To bi bilo to. Da bih razveselila publiku mogla bi to biti Moja dika od Ivana pl. Zajca. Moram dati intonaciju. Ja što imam diku tako nema više, šećeran je, al’ se zanj’ ne bojim kiše. To je to. To bi bila svakako arija O mio babbino caro Giacomo Puccinia. O mio babbino caro, mi piace, é bello, bello, Vo' andare in Porta Rossa a comperar l'anello! To je to. . Transkript: Od ženskih glasova postoje u konkretno opernim literaturama sopran, mezzosopran i alt i svaki do njih spada u neku podvrstu. Soprana još mogu postojati koloraturni soprani, lirski soprani, dramski soprani i spinto koji je između lirskog i dramskog. Moj glas spada u neku kategoriju recimo spinto glasa trenutno, s obzirom da je s vremenom se iz lirskog razvio u malo tamniji glas i vjerojatno će s godinama postati sve dramskiji i zreliji. Pa postoji škola za glas, dakle ja sam krenula u glazbenu školu nekako s mišlju da bih mogla postati pjevačica ne odmah zapravo operna, a s obzirom da je u glazbenoj školi samo operno pjevanje se uči, tako je zapravo i nekakav moj put nastavio se tim tragom i ja sam zapravo učila cijeli život operno pjevanje da bih mogla pjevati na velikog pozornici i da bi taj glas imao i volumen i sve potrebno što je potrebno da bi se nadjačao jedan orkestar. Pa onaj koji je u najboljoj formi to bi bio recimo S mali, a S3 najviši. Iz svog iskustva mogu reći ne. Da bih rastužila publiku to bi bila Hatzeova Suzi koja počinje ovako. Moram dati intonaciju. Tiho suzu oko spušta. Gorka suza k' zemlji pada. To bi bilo to. Da bih razveselila publiku mogla bi to biti Moja dika od Ivana pl. Zajca. Moram dati intonaciju. Ja što imam diku tako nema više, šećeran je, al’ se zanj’ ne bojim kiše. To je to. To bi bila svakako arija O mio babbino caro Giacomo Puccinia. O mio babbino caro, mi piace, é bello, bello, Vo' andare in Porta Rossa a comperar l'anello! To je to. .

Procjena znanja

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca.

To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

jakost zvuka metar
valna duljina decibel
frekvencija herc

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.

Neki zvuk ima jakost 30 decibela. Taj je zvuk

puta glasniji od zvuka jakosti 0 decibela.

U sljedećem zadatku odaberite točan odgovor.

Koji izvođači sudjeluju u operi?

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca.

To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

ARIJA vokalno-instrumentalni broj u kojemu je naglasak na osjećajima likova
RECITATIV instrumentalni broj koji povezuje pjevane dijelove
UVERTIRA instrumentalni uvod u operu
INTERLUDIJ vokalno-instrumentalni broj u kojemu se predstavlja radnja

Odaberite pojam u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.

Operu Ljubav i zloba skladao je

.

25. Može li se zvukom zapaliti vatra?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za zvuk i njihove mjerne jedinice.
  • FIZ 2 Naučit ćete određivati jakost zvuka.
  • GK 1 Naučit ćete prepoznati operu kao glazbeno-scensku vrstu.
  • GK 2 Naučit ćete imenovati i razlikovati dijelove opere te objasniti njihova specifična obilježja.
  • GK 3 Naučit ćete slušno prepoznati neke primjere opernih brojeva.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Osjetila - naš kompas - Ishodi učenja: KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., OŠ GK B.8.1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe., FIZ OŠ C.8.7., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., MAT OŠ C.8.1. Skicira prikaz uspravnoga geometrijskog tijela u ravnini., MAT OŠ C.8.2. Analizira i izrađuje modele i mreže uspravnih geometrijskih tijela., MAT OŠ D.8.2. Primjenjuje oplošje i volumen geometrijskih tijela., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost, FIZ OŠ D.8.7. Povezuje pojavu titranja i prijenos energije valom., OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.2. Analizira utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite, FIZ OŠ C.8.8., FIZ OŠ D.8.8. Analizira rasprostiranje i odbijanje svjetlosti te nastanak slike u zrcalu., FIZ OŠ D.8.9. Analizira lom i odbijanje svjetlosti na granici dvaju optičkih sredstava., OŠ LK A.8.1. Učenik oblikuje ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.8.1. Učenik interpretira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., FIZ OŠ D.8.7. Povezuje pojavu titranja i prijenos energije valom., OŠ GK A.8.3. Učenik slušno i vizualno prepoznaje, razlikuje, opisuje i uspoređuje glazbeno-scenske i vokalno-instrumentalne vrste., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM OŠ B.8.2. Analizira vrste kemijskih reakcija., MAT OŠ D.8.3. Prikazuje pravce i analizira njihove međusobne položaje u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ A.8.3. Prepoznaje odnose među skupovima N, Z, Q,I i R te raspravlja o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva., MAT OŠ B.8.3. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ B.8.4. Rješava i primjenjuje sustav dviju linearnih jednadžbi s dvjema nepoznanicama., MAT OŠ B.8.5. Rješava i primjenjuje kvadratnu jednadžbu, OŠ LK A.8.1. Učenik oblikuje ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK C.8.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem analizira utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te daje prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja, MAT OŠ C.8.4. Prikazuje međusobne odnose dviju kružnica u ravnini., OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja, OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi
    1. Videolekcija 4.1: Slatka tajna - Ishodi učenja: Naučit ćete navesti organe osjetila okusa., Naučit ćete opisati tijek nastajanja osjeta okusa., Naučit ćete navesti vrste okusa., Naučit ćete imenovati ugljikohidrate i njihove izvore., Naučit ćete opisati određivanje relativne slatkoće šećerima i drugim tvarima., Naučit ćete navesti umjetna i prirodna sladila.
    2. Videolekcija 4.2: Prstohvat soli - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava natrijeva klorida., KEM 2 Naučit ćete povezati građu soli s njihovim svojstvima., KEM 3 Naučit ćete kritički razmatrati upotrebu soli i njezin utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM 4 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., MAT 1 Naučit ćete analizirati i izrađivati modele i mreže uspravnih geometrijskih tijela., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati oplošje i volumen geometrijskih tijela na problemima iz svakodnevnog života.
    3. Videolekcija 4.3: Je li zvuk il je muk ? - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove uha i povezati ih s prolaskom zvučnih valova., BIO 2 Naučit ćete opisati nastanak osjeta sluha., BIO 3 Naučit ćete opisati organe za sluh u ostalih kralježnjaka., FIZ 1 Naučit ćete što je zvuk., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati ton i šum., FIZ 3 Naučit ćete kolika je brzina zvuka u različitim sredstvima., FIZ 4 Naučit ćete više o ultrazvuku i infrazvuku., FIZ 5 Naučit ćete o frekvencijama čujnih valova., GK 1 Naučit ćete prepoznati suvremene izvore zvuka., GK 2 Naučit ćete prepoznati obilježja suvremene glazbe., GK 3 Naučit ćete različite mogućnosti oblikovanja glazbe.
    4. Videolekcija 4.4: Kad te oči prevare - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete opisati zakon odbijanja ili refleksije svjetlosti., FIZ 2 Naučit ćete opisati sliku nastalu kod ravnog zrcala., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati sferna zrcala i karakteristike slike koje u njima nastaju., FIZ 4 Naučit ćete objasniti lom svjetlosti na granici dvaju sredstava., FIZ 5 Naučit ćete razlikovati sabirne i rastresne leće., LIK 1 Naučit ćete prepoznati geometrijsku, kolorističku, atmosfersku i poliperspektivu., LIK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati vrste perspektiva., LIK 3 Naučit ćete konstruirati perspektivu., LIK 4 Naučit ćete obilježja perspektiva., BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove oka i povezati ih s njihovim ulogama., BIO 2 Naučit ćete opisati nastajanje slike u oku., BIO 3 Naučit ćete razlikovati dalekovidnost i kratkovidnost.
    5. Videolekcija 4.6: MiriSSSSSSSS - Ishodi učenja: Naučit ćete navesti organe osjeta njuha., Naučit ćete imenovati skupine mirisnih tvari., Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava sumpora i njegovih spojeva., Naučit ćete povezati građu sumpora i njegovih spojeva s njihovim svojstvima., Naučit ćete opisati uloge njuha., Naučit ćete navesti razloge osjeta njuha., Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena sumpora i njegovih spojeva., Naučit ćete što je halitoza, kako nastaje i kako se liječi.
    6. Videolekcija 4.7: Slijedeći osjetila - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete obilježja putopisa i upoznati strukturu toga književnog djela., HJ 2 Naučit ćete kako se tvore i što označavaju glagolski prilozi., HJ 3 Naučit ćete preoblikovati jednostavne rečenice s glagolskim prilozima u zavisnosložene rečenice., BIO 1 Naučit ćete opisati osjetila za snalaženje u prostoru i pronalaženje plijena., BIO 2 Naučit ćete povezati osjetila s prilagodbama na životne uvjete u staništu., MAT 1 Naučit ćete prikazivati odnose dviju kružnica u ravnini.
    7. Videolekcija 4.8: Uhvati ritam - Ishodi učenja: LIK 1 Naučit ćete prepoznati ritam kao kompozicijsko načelo., GK 1 Naučit ćete prepoznati i opisati glazbeno-stilska obilježja baroka., GK 2 Upoznat ćete konkretne glazbene primjere iz baroka., GK 3 Upoznat ćete najpoznatija djela i njihove skladatelje iz razdoblja baroka., MAT 1 Naučit ćete prepoznati odnose među skupovima N, Z, Q, I i R te raspravljati o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva., MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati algebarske izraze., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu., LIK 3 Naučit ćete prepoznati ritam boje na plohi., LIK 5 Naučit ćete uočiti ritam u neposrednoj stvarnosti., LIK 4 Naučit ćete razlikovati harmoniju boja i kontrast boja u ritmičnim kompozicijama., LIK 2 Naučit ćete razlikovati mogućnosti postizanja ritma likovnim elementom boje.