Učitavanje

24. Kad te oči prevare

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete opisati zakon odbijanja ili refleksije svjetlosti.
  • FIZ 2 Naučit ćete opisati sliku nastalu kod ravnog zrcala.
  • FIZ 3 Naučit ćete razlikovati sferna zrcala i karakteristike slike koje u njima nastaju.
  • FIZ 4 Naučit ćete objasniti lom svjetlosti na granici dvaju sredstava.
  • FIZ 5 Naučit ćete razlikovati sabirne i rastresne leće.
  • LIK 1 Naučit ćete prepoznati geometrijsku, kolorističku, atmosfersku i poliperspektivu.
  • LIK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati vrste perspektiva.
  • LIK 3 Naučit ćete konstruirati perspektivu.
  • LIK 4 Naučit ćete obilježja perspektiva.
  • BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove oka i povezati ih s njihovim ulogama.
  • BIO 2 Naučit ćete opisati nastajanje slike u oku.
  • BIO 3 Naučit ćete razlikovati dalekovidnost i kratkovidnost.
#1 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću ilustracije.

Na ilustraciji je prikazano odbijanje svjetlosti od ravnog zrcala.

Smjestite znakove za upadni kut α i kut odbijanja β na odgovarajuće mjesto.

Slika
α
β
#2 Zadatak

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite pojam i smjestite ga u odgovarajući stupac.

Razvrstajte odlike poremećaja vida u kratkovidnost ili dalekovidnost.

otežano sudjelujemo u prometu
slika nastaje iza vidnih stanica
udubljene leće
slika nastaje ispred vidnih stanica
ispupčene leće
teško čitamo
KRATKOVIDNOST
DALEKOVIDNOST

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. Tri su odgovora točna.

Slika koja nastaje u ravnom zrcalu je:

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Svjetlosna zraka pada ukoso na ravno zrcalo.

Upadni kut iznosi:

Odaberite riječ u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.
U tablici su podaci za brzine svjetlosti u različitim sredstvima: vodi, dijamantu i staklu.

Pri prelasku svjetlosti iz zraka u navedena sredstva, svjetlost se najviše lomi u 

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Divergentne leće sabiru svjetlosne zrake u jednu točku.  

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koliku dioptriju ima Ivano ako je žarišna duljina leća njegovih naočala 50 cm?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću slike.

Elemente zakrivljenog zrcala, središte zakrivljenosti C, fokus F i tjeme T, smjestite na točno mjesto na slici označeno crvenom točkom.

Slika
C
F
T

U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Perspektiva u likovnoj umjetnosti jest način prikazivanja

prostora, odnosno 

na 

podlozi. 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kako možemo prepoznati geometrijsku/linearnu perspektivu?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih reprodukcija. Označite polje uz reprodukciju koja prikazuje točan odgovor.

U kojoj je slici primijenjena koloristička perspektiva?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kako možemo prepoznati poliperspektivu?

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite pojam i smjestite ga u odgovarajući stupac.

Razvrstajte dijelove oka na pomoćne i glavne dijelove.

rožnica
staklovina
kapci
obrve
suzne žlijezde
žilnica
leća
mrežnica
bjeloočnica
trepavice
POMOĆNI DIJELOVI
GLAVNI DIJELOVI

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Uparite dijelove oka i njihove uloge.

zjenica opskrba kisikom i hranjivim tvarima
leća lom svjetlosti
žilnica nastanak slike
mrežnica ulazak svjetlosti

U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.

Poredajte dijelove oka redom kako svjetlost putuje kroz oko.

1. leća
2. mrežnica
3. staklovina
4. zjenica
5. rožnica

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Koja su tri dijela osjetila vida potrebna da vidimo svijet oko sebe?

U sljedećem zadatku odgovorite na pitanja odabirom pojmova u padajućem izborniku.

Matija je trčao 5 kilometara te se prilično oznojio. Koji je pomoćni dio spriječio ulazak znoja u oko?

Maša je hodala prema školi, a na putu je naišla na građevinske radove. Zapuhao je vjetar te je Maša automatski zaklopila oči. Koji je pomoćni dio spriječio ulazak većih čestica u oko?

Luka je bio tužan jer se razbolio pa nije mogao k najboljem prijatelju na rođendan. Koji je pomoćni dio prouzročio da Luka intenzivno plače, a pritom mu curi i nos?

U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Tea i Jana uspoređivale su svoje naočale te su zamijetile znatnu razliku. Naime, Tea teško čita pa su leće njezinih naočala

 . Jana ne vidi baš najjasnije udaljenije prometne znakove kad vozi bicikl, pa su leće njezinih naočala

.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih ilustracija. Označite polje uz ilustraciju koja prikazuje točan odgovor.

Koja slika prikazuje leću kada je predmet udaljen od nje?

24. Kad te oči prevare

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete opisati zakon odbijanja ili refleksije svjetlosti.
  • FIZ 2 Naučit ćete opisati sliku nastalu kod ravnog zrcala.
  • FIZ 3 Naučit ćete razlikovati sferna zrcala i karakteristike slike koje u njima nastaju.
  • FIZ 4 Naučit ćete objasniti lom svjetlosti na granici dvaju sredstava.
  • FIZ 5 Naučit ćete razlikovati sabirne i rastresne leće.
  • LIK 1 Naučit ćete prepoznati geometrijsku, kolorističku, atmosfersku i poliperspektivu.
  • LIK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati vrste perspektiva.
  • LIK 3 Naučit ćete konstruirati perspektivu.
  • LIK 4 Naučit ćete obilježja perspektiva.
  • BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove oka i povezati ih s njihovim ulogama.
  • BIO 2 Naučit ćete opisati nastajanje slike u oku.
  • BIO 3 Naučit ćete razlikovati dalekovidnost i kratkovidnost.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Osjetila - naš kompas - Ishodi učenja: KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., OŠ GK B.8.1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe., FIZ OŠ C.8.7., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., MAT OŠ C.8.1. Skicira prikaz uspravnoga geometrijskog tijela u ravnini., MAT OŠ C.8.2. Analizira i izrađuje modele i mreže uspravnih geometrijskih tijela., MAT OŠ D.8.2. Primjenjuje oplošje i volumen geometrijskih tijela., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost, FIZ OŠ D.8.7. Povezuje pojavu titranja i prijenos energije valom., OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.2. Analizira utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite, FIZ OŠ C.8.8., FIZ OŠ D.8.8. Analizira rasprostiranje i odbijanje svjetlosti te nastanak slike u zrcalu., FIZ OŠ D.8.9. Analizira lom i odbijanje svjetlosti na granici dvaju optičkih sredstava., OŠ LK A.8.1. Učenik oblikuje ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.8.1. Učenik interpretira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., FIZ OŠ D.8.7. Povezuje pojavu titranja i prijenos energije valom., OŠ GK A.8.3. Učenik slušno i vizualno prepoznaje, razlikuje, opisuje i uspoređuje glazbeno-scenske i vokalno-instrumentalne vrste., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM OŠ B.8.2. Analizira vrste kemijskih reakcija., MAT OŠ D.8.3. Prikazuje pravce i analizira njihove međusobne položaje u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ A.8.3. Prepoznaje odnose među skupovima N, Z, Q,I i R te raspravlja o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva., MAT OŠ B.8.3. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ B.8.4. Rješava i primjenjuje sustav dviju linearnih jednadžbi s dvjema nepoznanicama., MAT OŠ B.8.5. Rješava i primjenjuje kvadratnu jednadžbu, OŠ LK A.8.1. Učenik oblikuje ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK C.8.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem analizira utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te daje prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja, MAT OŠ C.8.4. Prikazuje međusobne odnose dviju kružnica u ravnini., OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja, OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi
    1. Videolekcija 4.1: Slatka tajna - Ishodi učenja: Naučit ćete navesti organe osjetila okusa., Naučit ćete opisati tijek nastajanja osjeta okusa., Naučit ćete navesti vrste okusa., Naučit ćete imenovati ugljikohidrate i njihove izvore., Naučit ćete opisati određivanje relativne slatkoće šećerima i drugim tvarima., Naučit ćete navesti umjetna i prirodna sladila.
    2. Videolekcija 4.2: Prstohvat soli - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava natrijeva klorida., KEM 2 Naučit ćete povezati građu soli s njihovim svojstvima., KEM 3 Naučit ćete kritički razmatrati upotrebu soli i njezin utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM 4 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., MAT 1 Naučit ćete analizirati i izrađivati modele i mreže uspravnih geometrijskih tijela., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati oplošje i volumen geometrijskih tijela na problemima iz svakodnevnog života.
    3. Videolekcija 4.3: Je li zvuk il je muk ? - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove uha i povezati ih s prolaskom zvučnih valova., BIO 2 Naučit ćete opisati nastanak osjeta sluha., BIO 3 Naučit ćete opisati organe za sluh u ostalih kralježnjaka., FIZ 1 Naučit ćete što je zvuk., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati ton i šum., FIZ 3 Naučit ćete kolika je brzina zvuka u različitim sredstvima., FIZ 4 Naučit ćete više o ultrazvuku i infrazvuku., FIZ 5 Naučit ćete o frekvencijama čujnih valova., GK 1 Naučit ćete prepoznati suvremene izvore zvuka., GK 2 Naučit ćete prepoznati obilježja suvremene glazbe., GK 3 Naučit ćete različite mogućnosti oblikovanja glazbe.
    4. Videolekcija 4.5: Može li se zvukom zapaliti vatra? - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za zvuk i njihove mjerne jedinice., FIZ 2 Naučit ćete određivati jakost zvuka., GK 1 Naučit ćete prepoznati operu kao glazbeno-scensku vrstu., GK 2 Naučit ćete imenovati i razlikovati dijelove opere te objasniti njihova specifična obilježja., GK 3 Naučit ćete slušno prepoznati neke primjere opernih brojeva.
    5. Videolekcija 4.6: MiriSSSSSSSS - Ishodi učenja: Naučit ćete navesti organe osjeta njuha., Naučit ćete imenovati skupine mirisnih tvari., Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava sumpora i njegovih spojeva., Naučit ćete povezati građu sumpora i njegovih spojeva s njihovim svojstvima., Naučit ćete opisati uloge njuha., Naučit ćete navesti razloge osjeta njuha., Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena sumpora i njegovih spojeva., Naučit ćete što je halitoza, kako nastaje i kako se liječi.
    6. Videolekcija 4.7: Slijedeći osjetila - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete obilježja putopisa i upoznati strukturu toga književnog djela., HJ 2 Naučit ćete kako se tvore i što označavaju glagolski prilozi., HJ 3 Naučit ćete preoblikovati jednostavne rečenice s glagolskim prilozima u zavisnosložene rečenice., BIO 1 Naučit ćete opisati osjetila za snalaženje u prostoru i pronalaženje plijena., BIO 2 Naučit ćete povezati osjetila s prilagodbama na životne uvjete u staništu., MAT 1 Naučit ćete prikazivati odnose dviju kružnica u ravnini.
    7. Videolekcija 4.8: Uhvati ritam - Ishodi učenja: LIK 1 Naučit ćete prepoznati ritam kao kompozicijsko načelo., GK 1 Naučit ćete prepoznati i opisati glazbeno-stilska obilježja baroka., GK 2 Upoznat ćete konkretne glazbene primjere iz baroka., GK 3 Upoznat ćete najpoznatija djela i njihove skladatelje iz razdoblja baroka., MAT 1 Naučit ćete prepoznati odnose među skupovima N, Z, Q, I i R te raspravljati o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva., MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati algebarske izraze., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu., LIK 3 Naučit ćete prepoznati ritam boje na plohi., LIK 5 Naučit ćete uočiti ritam u neposrednoj stvarnosti., LIK 4 Naučit ćete razlikovati harmoniju boja i kontrast boja u ritmičnim kompozicijama., LIK 2 Naučit ćete razlikovati mogućnosti postizanja ritma likovnim elementom boje.