Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
LIK 1 Naučit ćete prepoznati ritam kao kompozicijsko načelo.
GK 1 Naučit ćete prepoznati i opisati glazbeno-stilska obilježja baroka.
GK 2 Upoznat ćete konkretne glazbene primjere iz baroka.
GK 3 Upoznat ćete najpoznatija djela i njihove skladatelje iz razdoblja baroka.
MAT 1 Naučit ćete prepoznati odnose među skupovima N, Z, Q, I i R te raspravljati o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva.
MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati algebarske izraze.
MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu.
LIK 3 Naučit ćete prepoznati ritam boje na plohi.
LIK 5 Naučit ćete uočiti ritam u neposrednoj stvarnosti.
LIK 4 Naučit ćete razlikovati harmoniju boja i kontrast boja u ritmičnim kompozicijama.
LIK 2 Naučit ćete razlikovati mogućnosti postizanja ritma likovnim elementom boje.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer.
Koje glazbalo izvodi skladbu?
Nema dostupnog transkripta.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.
Spojite glazbalo na slici sa skupinom kojoj pripada s obzirom na način nastanka zvuka.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.
Spojite glazbalo na slici sa skupinom kojoj pripada s obzirom na način nastanka zvuka.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.
Spojite glazbalo na slici sa skupinom kojoj pripada s obzirom na način nastanka zvuka.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor. Iskažite slaganje sa sljedećom tvrdnjom.
Dinamika je u skladbi jednolična.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor. Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer.
Koju vrstu pjevačkoga glasa prepoznajte u skladbi?
Nema dostupnog transkripta.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Dva su odgovora točna.
Na slici je primjer baroknoga orkestra. Koja glazbala prate pjevački glas?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Iskažite slaganje sa sljedećom tvrdnjom.
U skladbi je mnogo virtuoznih elemenata.
mali audio. Transkript: .
U sljedećem zadatku označite točan odgovor. Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer.
Koji izvođački sastav prepoznajete u skladbi?
Nema dostupnog transkripta.
U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
U skladbi se izmjenjuju
i
glazbeni slog. Dinamika je plošna zbog izmjena
i
dijelova. Prema načinu izvođenja, skladba je
.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene matematičke jednadžbe.
Odabirom točnog rješenja u padajućem izborniku riješite zadatak.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene matematičke jednadžbe.
Odabirom točnog rješenja u padajućem izborniku riješite zadatak.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene matematičke jednadžbe.
Odabirom točnog rješenja u padajućem izborniku riješite zadatak.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Vrijednost izraza 3x2 − x + 14 za x = −3 iznosi:
U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.
Poredajte korake rješavanja problemskih zadataka prema redoslijedu njihova izvođenja, od onih koje izvodimo prve do onih koje izvodimo posljednje.
1.
grafičko prikazivanje zadanih podataka
2.
provjera rješenja
3.
zapisivanje poznatih i nepoznatih veličina matematičkim simbolima
4.
zapisivanje poznatih podataka
5.
rješavanje jednadžbe (sustava jednadžbi)
6.
čitanje zadatka
U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi.
Za svaki problemski zadatak odredite njegov matematički zapis jednadžbom.
Maja ima 11 godina, Bruno 6, a Ana 4 godine. Koliko godina ima njihova majka ako će za 5 godina broj njezinih godina biti jednak zbroju godina njezine djece?
3x + 9 = 2 (x + 8)
Drveni je stup petinom duljine u zemlji, trećinom je svoje duljine u vodi i 98 cm iznad vode. Odredite duljinu drvenog stupa.
U jednoj je košari tri puta više jabuka nego u drugoj košari. Kada se u košaru s više jabuka doda još 9, a u drugu košaru 8 jabuka, onda će ih u košari s više jabuka biti dva puta više nego u manjoj košari. Koliko je jabuka na početku bilo u većoj košari?
6x = 9 (x - 3)
Dora je računala da novcem koji ima može kupiti 6 knjiga. Kada bi se cijena knjige smanjila za 3 €, imala bi dovoljno za 9 knjiga. Koliko je novca imala Dora?
x + 5 = 16 + 11 + 9
Procjena znanja
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Ritam je pravilno ponavljanje elemenata.
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Prepoznajte način ritmične primjene likovnih elemenata te ga povežite s odgovarajućim opisom.
repeticija
zrakasto širenje
varijacija
ponavljanje
radijacija
promjena
gradacija
prevladavanje
alternacija
stupnjevanje
dominacija
izmjena
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene reprodukcije i označite jedan točan odgovor.
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Prepoznajte značenje navedenih pojmova.
monotonija
skladno
harmonija
suprotno
kontrast
jednolično
U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.
Koje su glazbene značajke karakteristične za razdoblje baroka?
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Georg Friedrich Handel
Oratorij Mesija
Johann Sebastian Bach
Fuga u c-molu
Antonio Vivaldi
Četiri godišnja doba: Proljeće
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Tko je skladatelj prve opere?
U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.
Poredajte računske operacije prema redoslijedu izvođenja, od one koju izvodimo prvu do one koju izvodimo posljednju.
1.
zagrade
2.
kvadriranje i korjenovanje
3.
zbrajanje i oduzimanje
4.
množenje i dijeljenje
Vrijednost izraza
za x=-5 iznosi:
U sljedećem zadatku upišite rješenja.
32 – 52 =
a + 5a =
– 4 · 52 – 5 · (– 6)2 + 12 : 22 =
7a + 3b – 4a + 2b + b =
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
28. Uhvati ritam
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
LIK 1 Naučit ćete prepoznati ritam kao kompozicijsko načelo.
GK 1 Naučit ćete prepoznati i opisati glazbeno-stilska obilježja baroka.
GK 2 Upoznat ćete konkretne glazbene primjere iz baroka.
GK 3 Upoznat ćete najpoznatija djela i njihove skladatelje iz razdoblja baroka.
MAT 1 Naučit ćete prepoznati odnose među skupovima N, Z, Q, I i R te raspravljati o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva.
MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati algebarske izraze.
MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu.
LIK 3 Naučit ćete prepoznati ritam boje na plohi.
LIK 5 Naučit ćete uočiti ritam u neposrednoj stvarnosti.
LIK 4 Naučit ćete razlikovati harmoniju boja i kontrast boja u ritmičnim kompozicijama.
LIK 2 Naučit ćete razlikovati mogućnosti postizanja ritma likovnim elementom boje.
Tema 4: Osjetila - naš kompas - Ishodi učenja: KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., OŠ GK B.8.1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe., FIZ OŠ C.8.7., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., MAT OŠ C.8.1. Skicira prikaz uspravnoga geometrijskog tijela u ravnini., MAT OŠ C.8.2. Analizira i izrađuje modele i mreže uspravnih geometrijskih tijela., MAT OŠ D.8.2. Primjenjuje oplošje i volumen geometrijskih tijela., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost, FIZ OŠ D.8.7. Povezuje pojavu titranja i prijenos energije valom., OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.2. Analizira utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite, FIZ OŠ C.8.8., FIZ OŠ D.8.8. Analizira rasprostiranje i odbijanje svjetlosti te nastanak slike u zrcalu., FIZ OŠ D.8.9. Analizira lom i odbijanje svjetlosti na granici dvaju optičkih sredstava., OŠ LK A.8.1. Učenik oblikuje ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.8.1. Učenik interpretira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., FIZ OŠ D.8.7. Povezuje pojavu titranja i prijenos energije valom., OŠ GK A.8.3. Učenik slušno i vizualno prepoznaje, razlikuje, opisuje i uspoređuje glazbeno-scenske i vokalno-instrumentalne vrste., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM OŠ B.8.2. Analizira vrste kemijskih reakcija., MAT OŠ D.8.3. Prikazuje pravce i analizira njihove međusobne položaje u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.3. Analizira utjecaj životnih uvjeta na razvoj prilagodbi i bioraznolikost., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ A.8.3. Prepoznaje odnose među skupovima N, Z, Q,I i R te raspravlja o pripadnosti rješenja jednadžbe skupu brojeva., MAT OŠ B.8.3. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ B.8.4. Rješava i primjenjuje sustav dviju linearnih jednadžbi s dvjema nepoznanicama., MAT OŠ B.8.5. Rješava i primjenjuje kvadratnu jednadžbu, OŠ LK A.8.1. Učenik oblikuje ideje kao poruke kojima komunicira s okolinom služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK C.8.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem analizira utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te daje prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja, MAT OŠ C.8.4. Prikazuje međusobne odnose dviju kružnica u ravnini., OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja, OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi
Videolekcija 4.1: Slatka tajna - Ishodi učenja: Naučit ćete navesti organe osjetila okusa., Naučit ćete opisati tijek nastajanja osjeta okusa., Naučit ćete navesti vrste okusa., Naučit ćete imenovati ugljikohidrate i njihove izvore., Naučit ćete opisati određivanje relativne slatkoće šećerima i drugim tvarima., Naučit ćete navesti umjetna i prirodna sladila.
Videolekcija 4.2: Prstohvat soli - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava natrijeva klorida., KEM 2 Naučit ćete povezati građu soli s njihovim svojstvima., KEM 3 Naučit ćete kritički razmatrati upotrebu soli i njezin utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM 4 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., MAT 1 Naučit ćete analizirati i izrađivati modele i mreže uspravnih geometrijskih tijela., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati oplošje i volumen geometrijskih tijela na problemima iz svakodnevnog života.
Videolekcija 4.3: Je li zvuk il je muk ? - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove uha i povezati ih s prolaskom zvučnih valova., BIO 2 Naučit ćete opisati nastanak osjeta sluha., BIO 3 Naučit ćete opisati organe za sluh u ostalih kralježnjaka., FIZ 1 Naučit ćete što je zvuk., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati ton i šum., FIZ 3 Naučit ćete kolika je brzina zvuka u različitim sredstvima., FIZ 4 Naučit ćete više o ultrazvuku i infrazvuku., FIZ 5 Naučit ćete o frekvencijama čujnih valova., GK 1 Naučit ćete prepoznati suvremene izvore zvuka., GK 2 Naučit ćete prepoznati obilježja suvremene glazbe., GK 3 Naučit ćete različite mogućnosti oblikovanja glazbe.
Videolekcija 4.4: Kad te oči prevare - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete opisati zakon odbijanja ili refleksije svjetlosti., FIZ 2 Naučit ćete opisati sliku nastalu kod ravnog zrcala., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati sferna zrcala i karakteristike slike koje u njima nastaju., FIZ 4 Naučit ćete objasniti lom svjetlosti na granici dvaju sredstava., FIZ 5 Naučit ćete razlikovati sabirne i rastresne leće., LIK 1 Naučit ćete prepoznati geometrijsku, kolorističku, atmosfersku i poliperspektivu., LIK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati vrste perspektiva., LIK 3 Naučit ćete konstruirati perspektivu., LIK 4 Naučit ćete obilježja perspektiva., BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove oka i povezati ih s njihovim ulogama., BIO 2 Naučit ćete opisati nastajanje slike u oku., BIO 3 Naučit ćete razlikovati dalekovidnost i kratkovidnost.
Videolekcija 4.5: Može li se zvukom zapaliti vatra? - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za zvuk i njihove mjerne jedinice., FIZ 2 Naučit ćete određivati jakost zvuka., GK 1 Naučit ćete prepoznati operu kao glazbeno-scensku vrstu., GK 2 Naučit ćete imenovati i razlikovati dijelove opere te objasniti njihova specifična obilježja., GK 3 Naučit ćete slušno prepoznati neke primjere opernih brojeva.
Videolekcija 4.6: MiriSSSSSSSS - Ishodi učenja: Naučit ćete navesti organe osjeta njuha., Naučit ćete imenovati skupine mirisnih tvari., Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava sumpora i njegovih spojeva., Naučit ćete povezati građu sumpora i njegovih spojeva s njihovim svojstvima., Naučit ćete opisati uloge njuha., Naučit ćete navesti razloge osjeta njuha., Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena sumpora i njegovih spojeva., Naučit ćete što je halitoza, kako nastaje i kako se liječi.
Videolekcija 4.7: Slijedeći osjetila - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete obilježja putopisa i upoznati strukturu toga književnog djela., HJ 2 Naučit ćete kako se tvore i što označavaju glagolski prilozi., HJ 3 Naučit ćete preoblikovati jednostavne rečenice s glagolskim prilozima u zavisnosložene rečenice., BIO 1 Naučit ćete opisati osjetila za snalaženje u prostoru i pronalaženje plijena., BIO 2 Naučit ćete povezati osjetila s prilagodbama na životne uvjete u staništu., MAT 1 Naučit ćete prikazivati odnose dviju kružnica u ravnini.