Učitavanje

4. I tako se prvi put nešto izvede…

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • povezivati definiciju derivacije funkcije u točki s problemom tangente i brzine
  • opisivati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika

#1 Zadatak

Odredite nagib tangente na graf funkcije ƒ(x) = x2 – 2x + 3 u točki kojoj je x0 = 2
 
k = 

Odgovori na pitanja točno/netočno.

Je li istina da su Hrvati tiskali knjige u kosinjskoj, senjskoj i riječkoj tiskari na završetku 15. stoljeća?

Odredite o kojim je leksikografskim djelima riječ i tko je autor?

Rječnik pet najuglednijih europskih jezika: latinskog, talijanskog, njemačkog, dalmatinskog i mađarskoga
FAUST VRANČIĆ
KAŠIĆ, Bartol, Temelji ilirskoga jezika u dvije knjige, Rim, 1604.
JURAJ HABDELIĆ - DIKCIONAR ILI REČI SLOVINSKE
Ardelio della Bella objavio je Dizionario italiano, latino, illirico
IVAN BELOSTENEC - Gazophylacium seu latino-illyricorum onomatum aerarium
00:00
00:00
00:00
Intervju - 4.5.4.. Transkript: .

Procjena znanja

Odaberi točan odgovor.

Tko je autor prvog kajkavskog rječnika?

4. I tako se prvi put nešto izvede…

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • povezivati definiciju derivacije funkcije u točki s problemom tangente i brzine
  • opisivati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Kronologija - Ishodi učenja: analizirati utjecaj promjenjivih životnih uvjeta na evoluciju, analizirati procese vezanja i pretvorbi energije tijekom postanka života na Zemlji, istražiti svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta, istražiti kemijske promjene odabranih biomolekula, objasniti molekularnu osnovu živoga svijeta, objasniti životne procese na molekularnoj razini, opisivati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika, povezivati definiciju derivacije funkcije u točki s problemom tangente i brzine, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i analizirati posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, argumentirati različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, povezati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom
    1. Videolekcija 5.1: Život prije života - Ishodi učenja: analizirati utjecaj promjenjivih životnih uvjeta na evoluciju, analizirati procese vezanja i pretvorbi energije tijekom postanka života na Zemlji, istražiti svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta, istražiti kemijske promjene odabranih biomolekula, objasniti osnovna načela i tijek kemijske i biološke evolucije, povezati kemijsku evoluciju s dostupnom energijom u praatmosferi, povezati nastanak prvih organizama s dostupnom energijom u praoceanima, povezati bioraznolikost s pojavom aerobnosti, opisati svojstva, sastav i vrstu proteina, povezati strukturu proteina s njihovom funkcijom u organizmu, objasniti fizikalna i kemijska svojstva aminokiselina i proteina
    2. Videolekcija 5.2: Zašto DNA nije dovoljna - Ishodi učenja: objasniti molekularnu osnovu živoga svijeta, objasniti životne procese na molekularnoj razini, istražiti svojstva, sastav i vrstu odabranih biomolekula primjenjujući kemijsko nazivlje i simboliku u okviru koncepta, objasniti da su deoksiribonukleinske kiseline nositelji nasljedne upute i temelj raznolikosti živog svijeta, razlikovati pojmove gen i genom, objasniti proces replikacije, transkripcije i translacije, opisati svojstva, sastav i vrstu nukleinskih kiselina, povezati strukturu nukleinskih kiselina s njihovom funkcijom u organizmu, opisati uloge ribonukleinskih kiselina
    3. Videolekcija 5.3: Razvoj kroz promjene - Ishodi učenja: analizirati utjecaj promjenjivih životnih uvjeta na evoluciju, opisati evoluciju čovjeka, opisivati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika, objašnjavati početke hrvatske pismenosti, opisivati povijesni razvoj hrvatskoga pisma i pravopisa
    4. Videolekcija 5.5: Dokazivanje - Ishodi učenja: analizirati skup realnih brojeva, opisivati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika
    5. Videolekcija 5.6: Suvremenost… - Ishodi učenja: objašnjavati životne procese na molekularnoj razini, opisivati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i analizirati posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti
    6. Videolekcija 5.7: Dobrobiti i izazovi molekularne biologije - Ishodi učenja: objasniti životne procese na molekularnoj razini, argumentirati različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, povezati svojstva odabranih tvari s njihovom primjenom