Veličina slova Tamni način rada Kontrast Disleksija

Odabir obrazovnih tehnologija

2 Odabir obrazovnih tehnologija

Odlučili ste svoju nastavu osuvremeniti i krenuti s hibridnom i online nastavom. Nakon promišljanja o publici kojoj je kolegij namijenjen, odnosno nakon odrađene analize krenuli ste u planiranje metoda učenja i poučavanja odnosno dizajn kolegija. Ono što je preostalo jest idući korak, tj. razvoj nastavnih materijala.

Za izradu sadržaja i pripremu aktivnosti, koje su dio faze razvoja, potrebna vam je obrazovna tehnologija – alati, sustavi i digitalni resursi za podršku procesu učenja.

No ne znate od kuda krenuti?

U idućih nekoliko koraka pokušat ćemo vam približiti neke najčešće upotrijebljene primjere obrazovnih tehnologija.

Obrazovne tehnologije odnose se na alate, sustave i digitalne resurse koji se rabe za podršku procesu učenja, poučavanja i administracije obrazovnih aktivnosti (Bates, 2019).

Njihova primjena podrazumijeva digitalne alate i platforme koji omogućuju interaktivno učenje, suradnju i personalizaciju nastavnih iskustava. Pri odabiru obrazovnih tehnologija važno je osigurati njihovu pristupačnost, uključujući podršku za čitače ekrana, titlove i prilagodljive formate sadržaja, kako bi svi studenti imali jednaku mogućnost sudjelovanja.


Primjeri obrazovnih tehnologija

Raznovrsne obrazovne tehnologije pružaju podršku različitim dijelovima obrazovnog procesa, od suradnje do vrednovanja, održavanja nastave i organizacije.

Obrazovne tehnologije

Alati za suradnju

Alati za suradnju omogućuju zajednički rad i razmjenu ideja među sudionicima čime se poticanje suradnje i kreativnog razmišljanja podiže na novu razinu.

Alati za vrednovanje

Alati za vrednovanje unose elemente igre u procjenu znanja ili omogućuju stvaranje anketa i dobivanje povratnih informacija u stvarnom vremenu čime je nastavnicima omogućena prilagodba nastave studentskim potrebama.

Alati za sastanke i predavanja

Alati za online sastanke i predavanja omogućuju sinkronu komunikaciju profesora i studenata te su postali nezaobilazni u provedbi hibridne i online nastave.

Sustavi za upravljanje učenjem (LMS)

Sustavi za upravljanje učenjem omogućuju organizaciju nastavnih materijala i aktivnosti, praćenje i vrednovanje napretka studenata i komunikaciju između nastavnika i studenata.

/4

Primjeri najčešće upotrijebljenih obrazovnih tehnologija

Video 1. Primjeri najčešće upotrijebljenih obrazovnih tehnologija

Odabir odgovarajuće obrazovne tehnologije složen je proces koji zahtijeva razmatranje različitih čimbenika kako bi odabrani alati i platforme bili u skladu s potrebama studenata, nastavnika i obrazovnih ciljeva.

Čimbenici koji utječu na odabir obrazovnih tehnologija podrazumijevaju  tehničke i pedagoške zahtjeve, troškove, dostupnost, jednostavnost uporabe te sigurnosne vidove.
Pri odabiru obrazovne tehnologije potrebno je uzeti u obzir razinu digitalne pismenosti studenata i nastavnika, njihovu mogućnost pristupa tehnologiji te stupanj kompatibilnosti s postojećim sustavima. Prema Edulab (2020) digitalna pismenost obuhvaća vještine primjene digitalnih alata kao što su alati za obradu teksta, tablica ili izradu prezentacija, komunikaciju putem interneta te sposobnost pronalaženja i vrednovanja informacija dostupnih na internetu. Također, važni su pedagoški kriteriji poput toga kako odabrana tehnologija podržava ostvarenje ishoda učenja, potiče angažman studenata i olakšava procese vrednovanja i suradnje.

Interakcija

Moodle je primjer sustava za upravljanje učenjem.
Zoom je alat za online sastanke i predavanja.
Mentimeter je primjer sustava za upravljanje učenjem.
Quizizz je alat za online sastanke i predavanja.
Google disk je alat za suradnju.
/5

Za uspješan kolegij u hibridnom ili online obliku važno je odabrati odgovarajuću obrazovnu tehnologiju. No o čemu ovisi odabir obrazovne tehnologije? Odabir odgovarajuće obrazovne tehnologije složen je proces koji zahtijeva razmatranje različitih čimbenika kako bi odabrani alati i platforme bili u skladu s potrebama studenata, nastavnika i obrazovnih ciljeva. Čimbenici koji utječu na odabir obrazovnih tehnologija uključuju tehničke i pedagoške zahtjeve, troškove, dostupnost, jednostavnost uporabe te sigurnosne vidove.