Digitalni obrazovni sadržaj za 5. razred osnovne škole za nastavni predmet Likovna kultura
Ana Vivoda, Kristina Antolić, Ana-Marija Smoljanec (1. dio)
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći u vlastitome radu koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći interpretirati u likovnom ili vizualnom radu kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Slika, pokret, zvuk i riječ - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazivati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 1.1: Doživljaj glazbe – moja najdraža pjesma - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavate služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 1.2: Zvuk mog grada - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati plohu u prostoru i na umjetničkom djelu., U potpunosti ću moći razlikovati slobodne i geometrijske likove na plohi., U potpunosti ću moći primijeniti tehniku kolaža u stop animaciji kako bi izrazio svoj doživljaj kroz vlastiti rad., U potpunosti ću moći interpretirati svoj doživljaj zvuka ritmom i likovima na plohi., U potpunosti ću moći razlikovati različite načine upotrebe ritma i plohe na umjetničkim djelima., Djelomično ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišljati o stvaralačkom procesu te ukazati na moguće promjene prvobitnih rješenja., Djelomično ću moći raspravljati o društvenom kontekstu umjetničkoga djela., Djelomično ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., Djelomično ću moći raspravljati o likovnom i vizualnom umjetničkom djelu povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
Tema 2: Čovjek iznutra i izvana - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 2.1: Kako sam se osjećao/osjećala danas? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću se moći koristiti tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija u vlastitom radu., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 2.2: Maska – što bih htio biti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavate služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Tema 3: Gradim svijet - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražitii i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći interpretirati u likovnom ili vizualnom radu kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju.
Videolekcija 3.1: Park za mene - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istraživati i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći interpretirati i u likovnom ili vizualnom radu interpretirati kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisivati i uspoređivati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 3.2: Kuća za životinje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavate služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine upotrebom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., Djelomično ću moći interpretirati u likovnom ili vizualnom radu kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju.
Tema 4: Osobno i društveno - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstratirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti se u vlastitome radu tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći interpretirati u likovnom ili vizualnom radu kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Videolekcija 4.1: Ispod površine - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavaju služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti se u vlastitome radu tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te predložiti zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći interpretirati u likovnom ili vizualnom radu interpretirati kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju., U potpunosti ću moći raspravljati o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Videolekcija 4.2: Sigurni na internetu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavaju služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u svome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći koristiti se u svome radu tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisivati i uspoređivati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te predlagati zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći objasniti i interpretirati u likovnom ili vizualnom radu kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju., Djelomično ću moći raspravljati o društvenom kontekstu umjetničkoga djela.
Tema 5: Zajedno smo različiti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstratirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Videolekcija 5.1: Čestitka za prijatelja - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istraživati i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitom likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisivati i uspoređivati svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te predlagati zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., Djelomično ću moći raspravljati o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Videolekcija 5.2: Superjunaci - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći raspravljati o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje koje izražavate služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te predložiti zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Tema 6: Umjetnost i zajednica - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstratirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Videolekcija 6.1: Izrada društvene igre Memory - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., Moći ću uočiti različite linije na umjetničkim djelima.
Videolekcija 6.2: Mitska bića - grifon - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom., U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju., U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela., Moći ću opisati što je skulptura i tko je kipar., Moći ću opisati razliku između različitih odnosa masa i prostora te usporediti različite vrste masa., Moći ću primijeniti različite odnosa masa i prostora kako bi izrazio svoju ideju., Moći ću razlikovati različite odnosa masa i prostora na primjerima umjetničkih djela., U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
1. Slika, pokret, zvuk i riječ
Slika, pokret, zvuk i riječ
Slika, pokret, zvuk i riječ
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazivati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će istražiti povezanost glazbe i likovne umjetnosti, odnosno proučavat će kako se određeni elementi pojavljuju u različitim vrstama umjetnosti, kako ih prepoznajemo i po čemu se razlikuju. Analizirat će različite subjektivne pristupe likovnoj interpretaciji glazbe te utjecaj likovne umjetnosti na glazbu.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će usvojiti saznanja o tome što što je ritam na plohi i kako uz pomoć njega izraziti svoj doživljaj zvuka. Istražit će na koji se način umjetnici koriste ritmom, plohom i likovima na plohi u umjetničkim djelima te kako se njima koriste u vlastitome likovnom radu. Savladat će korištenje novomedijske tehnologije i kreirati vlastitu animaciju.
2. Čovjek iznutra i izvana
Čovjek iznutra i izvana
Čovjek iznutra i izvana
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći koristiti tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će usvojiti saznanja o temeljnim razlikama između apstraktne i figurativne umjetnosti. Istražit će vrste boja i kako djeluju na nas analiziranjem djela umjetnika i u svojem vlastitom radu. Upoznat će se s tehnikom akvarela i kroz osobno iskustvo istražiti slikarsku gestu.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će istraživati različite oblike i uloge maske te kako pored maske možemo pomoći oblikovati kazališni lik. Upoznat će se s tehnikom rada s kaširanim papirom i istražiti karakter površine i teksturu reljefa.
3. Gradim svijet
Gradim svijet
Gradim svijet
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražitii i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstrirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći interpretirati u likovnom ili vizualnom radu kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će istraživati važnost parkova u urbanim prostorima, ali i analizirati razloge zašto su zelene površine važne i kako utječu na zdravlje i kvalitetu života ljudi. Posebno će se upoznati s pojmom krajobrazne arhitekture i arhitektima koji se njome bave.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će se upoznati s osnovama arhitekture, temeljnim konstruktivnim elementima te tradicionalnim i modernim arhitektonskim materijalima. Istražit će odnos između funkcije i izgleda građevine.
4. Osobno i društveno
Osobno i društveno
Osobno i društveno
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstratirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći koristiti se u vlastitome radu tehničkim i izražajnim mogućnostima novomedijskih tehnologija.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći interpretirati u likovnom ili vizualnom radu kako je oblikovanje vizualne okoline povezano s aktivnostima i namjenama koje se u njoj odvijaju.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će se pobliže upoznati s ljudskim pravima. Analizirat će ulogu pojedinca u aktivnom zauzimanju za određena pitanja na primjerima Malale Yousafzai i Grete Thunberg. Analizirat će ljudska prava i doznati koliko su bitna. Fokusirat će se na značaj vizualne komunikacije, odnosno ulogu plakata, filma i drugih vizualnih medija u izražavanju stava i prenošenju poruke u borbi za temeljna ljudska prava.
U ovoj videolekciji, učenici će se upoznati s osnovnim pojmovima o cyberbullingu i kako se zaštititi na internetu. Uvidjet će izazove putem infografika i uvidjeti kako nam one mogu pomoći u prikazivanju važnih informacija. U svom radu, učenici će osmisliti infografiku na temu koja im je bitna.
5. Zajedno smo različiti
Zajedno smo različiti
Zajedno smo različiti
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstratirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U ovoj videolekciji učenici će doznati kako mogu samostalno izraditi čestitku za prijatelja ili prijateljicu. Također će se upoznati s timi što su ornamenti i koja je povezanost umjetnosti i obrta s industrijskom revolucijom.
U ovoj će videolekciji učenici analizirati mogu li umjetnici katkad imati ulogu superjunaka u slučajevima kad se angažiraju unutar neke zajednice te okupe različite stručnjake, volontere ili aktiviste u projektima kojima nastoje odgovoriti na neke konkretne društvene probleme i pokušaju ponuditi prijedloge za poboljšanje.
6. Umjetnost i zajednica
Umjetnost i zajednica
Umjetnost i zajednica
Ishodi:
U potpunosti ću moći istražiti i interpretirati različite sadržaje oblikujući ideje kojima se izražavam služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
U potpunosti ću moći demonstratirati fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
U potpunosti ću moći analizirati likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu.
U potpunosti ću moći opisati i usporediti svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazati na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja.
U potpunosti ću moći raspraviti o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
Tijekom obrade videolekcije učenici će naučiti ucratati linije različite po toku i karakteru i istražit će kako one sudjeluju u gradnji umjetničkog djela te kako se mogu koristiti za izražavanje vlastite ideje. Isprobat će kako se različitim linijama može interpretirati promatrani motiv i kako se uz pomoć crtanja može upoznati vlastita okolina. Također, upoznat će se s primjerima hrvatske arhitektonske baštine.
Tijekom obrade videolekcije, učenici će naučiti tko je kipar i što je skulptura. Usvojit će saznanja o tome koji su različiti odnosi mase i prostora (zbijena masa, plošno istanjena masa, linijski istanjena masa, udubljeno-ispupčena masa, prošupljena masa) i moći će ih međusobno usporediti i razlikovati. Povezat će naučeno u cjelinu pri realizaciji vlastite ideje. U likovnom radu interpretirat će odnos vlastitog doživljaja te ga povezati s doživljajem prostora. Samostalno će osmisliti i razraditi vlastitu ideju te će izraditi trodimenzionalni likovni rad koristeći se kartonom ili aluminijskom folijom.