Ova jedinica namijenjena ja za rad tijekom jednoga školskog sata. Namijenjena ja samostalnom radu kako bi se ostvarili ishodi koji su u njoj navedeni. Jedinica sadrži pet zadataka s postupkom rješavanja, koji se odnose na primjere iz svakodnevnog života, interaktivni kviz, kutak za znatiželjne i zanimljiv projekt. 
Kolika je unutarnja energija mola idealnog jednoatomnog plina pri temperaturi 
U kalorimetru toplinskog kapaciteta nalazi se vode temperature U kalorimetar se ubaci komad metala mase i temperature Odredite specifični toplinski kapacitetet tog metala ako nakon postizanja termičke ravnoteže temperatura u kalorimetru iznosi
Specifični toplinski kapacitet vode iznosi 
           
Pri rješavanju ovog zadatka potrebno je primijeniti Richmannovo pravilo. Ponovite jedinicu 2.1 i prisjetite se jednadžbe:
 
            
              
           
pri čemu je:
 
              - masa hladnijeg sustava     
 
              - masa toplijeg sustava     
 
              - specifični toplinski kapacitet hladnijeg sustava     
 
             -  specifični toplinski kapacitet toplijeg sustava     
 
             - termodinamička temperatura hladnijeg sustava    
 
             - termodinamička temperatura toplijeg sustava     
- termodinamička temperatura smjese
 
           Specifični toplinski kapacitet metala iznosi  
             
             
Metalna kuglica čiji specifični toplinski kapacitet iznosi 
            puštena je bez početne brzine s visine od 
            od tla. Odredite za koliko će se povećati temperatura kuglici pri udaru o tlo ako  
            njezine mehaničke energije prijeđe u toplinsku.
Za rješavanje ovog zadatke prisjetite se formule za toplinu iz jedinice 2.1:  
              
           i zakona očuvanja energije. 
Temperatura kuglice porast će za  
             
             
Plin u zatvorenoj posudi primi toplinu količine  
            pri čemu obavi rad u iznosu od  
             Odredite za koliko se promijeni unutarnja energija tom plinu.
Kako biste riješili ovaj zadatak, potrebno je primijeniti prvi zakon termodinamike: . Pritom je vrlo važno držati se dogovora o predznacima!
 
           Promjena unutarne energije plina iznosi  
            . 
            
 
     O ovoj temi više pročitajte u jedinici 2.5. Prvi zakon termodinamike. 
      
Toplinski stroj tijekom jednog kružnog procesa obavi rad koji je za  
       manji od količine topline koja mu je dovedena. Koliki rad obavi toplinski stroj ako njegova korisnost iznosi  
      
Kako biste točno riješili ovaj zadatak, ponovite jedinicu 2.7. Toplinski stroj.
Toplinski će stroj obaviti rad od
Zrak početnog volumena 
       adijabatski se komprimira na volumen koji je pet puta manji od početnog. Jednaki volumen zraka može se i izotermno komprimirati. Koliki je omjer radova plina tih dvaju procesa ako je adijabatski koeficijent  
      
Kako biste riješili ovaj zadatak, ponovite jedinicu 2.4. Promjena unutarnje energije radom.
Rad pri izotermnim procesima računa se ovom formulom: a rad pri adijabatskim procesima ovom: pri čemu je veličina koja se naziva adijabatski koeficijent i uvijek je veća od
 
      Omjer rada adijabatske kompresije i izotermne kompresije iznosi  
        
        
 
     Originalno, legendarno, kompaktno Esbit® sklopivo kuhalo na kruto gorivo izrađeno je od elektrolitički pocinčanog čelika. 
Nezaobilazni je dio izletničke i planinarske opreme. Kuhalo dolazi u paketu sa komada Esbit® tableta. Eksperimentalno treba odrediti učinkovitost esbit goriva (tablete) pri zagrijavanju vode. Osim toga, treba utvrditi koje veličine uvjetuju učinkovitost kuhala. Tableta sagorijeva oko minuta na temperaturi oko što je dovoljno da si podgrijete hranu ili skuhate čaj, kavu, a litara vode zavri za otprilike minuta. Masa jedne tablete iznosi grama, a specifična je toplina izgaranja tablete
Svaki zadatak naveden u ovoj jedinici ima i postupak rješavanja. Ako niste uspjeli riještiti zadatak, proučite postupak rješavanja ili ponovite jedinicu na koju se zadatak odnosi. Točnost rješavanja kvizova možete provjeriti pomoću jednog klika, a pokus se preporučuje izvesti u školskom laboratoriju. O rezultatima pokusa možete napraviti i kratko izvješće koje možete prezentirati pred razredom.
Svoje znanje provjerite u procjeni znanja na razini cijelog modula.