Povlačenjem elemenata napravi jednakosti.
|
|
|
|
|
|
|
Želiš li razlomak do kraja skratiti u jednom koraku, odnosno odjedanput, najprije ćeš odrediti
Skrati zadani razlomak do kraja. Pri zapisivanju rješenja, umjesto razlomačke crte, upotrijebi kosu crtu te rješenje upiši u obliku
Poredaj zadane brojeve po veličini.
Pomoć:
Uoči jednake brojnike.
Učenici 6.a i 6.b razreda pisali su provjeru iz matematike. U 6.a razredu - od
učenika - njih
je dobilo pozitivnu ocjenu, a u 6.b - od
učenika - pozitivnu ocjenu dobilo je
učenika. Sanja tvrdi da su učenici oba razreda bili jednako uspješni. Je li Sanja u pravu? Obrazloži.
Pomoć:
Iskaži udio pozitivno ocijenjenih učenika u oba razreda razlomkom pa usporedi dobivene razlomke.
Postupak:
Četvero Sofijinih prijatelja vozi biciklističku utrku. Ivona je prešla
Miran
Dominik
a Katja
cijele trase. Sofija je to opisala ovako:
Najbliže cilju je
Pomoć:
Razlomke nije potrebno svoditi na zajednički nazivnik jer ih se može usporediti u odnosu na polovinu i na cijelo.
Koristeći proširivanje ili skraćivanje razlomka, izračunaj vrijednost broja
a zatim spoji odgovarajuće elemente.
|
|
|
|
|
|
|
Koliko dvanaestina ima
Pomoć:
Proširi razlomak tako da nazivnik bude
Postupak:
Svedi
i
na najmanji zajednički nazivnik.
Pri upisivanju razlomačke crte koristi kosu crtu.
Pomoć:
Na nagradnoj igri djeca su izvlačila brojeve. Rajna je izvukla broj
Maro
Ida
a Zora
Prvu nagradu dobiva najveći izvučeni broj. Tko je sretni dobitnik?
Zadani broj zapiši u obliku koji je naveden u zagradi.
Ako je traženi oblik razlomak, on treba biti skraćen do kraja tj. neskrativi razlomak. Pri zapisu koristi kosu crtu.
Ako je traženi oblik decimalni broj, u zapisu koristi decimalnu točku.