Povlačenjem elemenata napravi jednakosti.
V(36,6)=
|
1 |
D(9,36)=
|
9 |
V(5,7)=
|
35 |
D(5,7)=
|
36 |
Želiš li razlomak do kraja skratiti u jednom koraku, odnosno odjedanput, najprije ćeš odrediti
Skrati zadani razlomak do kraja. Pri zapisivanju rješenja, umjesto razlomačke crte, upotrijebi kosu crtu te rješenje upiši u obliku a/b.
Poredaj zadane brojeve po veličini.
Pomoć:
Uoči jednake brojnike.
Učenici 6.a i 6.b razreda pisali su provjeru iz matematike. U 6.a razredu - od
25 učenika - njih
20 je dobilo pozitivnu ocjenu, a u 6.b - od
30 učenika - pozitivnu ocjenu dobilo je
24 učenika. Sanja tvrdi da su učenici oba razreda bili jednako uspješni. Je li Sanja u pravu? Obrazloži.
Pomoć:
Iskaži udio pozitivno ocijenjenih učenika u oba razreda razlomkom pa usporedi dobivene razlomke.
Postupak:
2025=45
2430=45
Četvero Sofijinih prijatelja vozi biciklističku utrku. Ivona je prešla
37, Miran
59, Dominik
78, a Katja
510 cijele trase. Sofija je to opisala ovako:
Najbliže cilju je
Pomoć:
Razlomke nije potrebno svoditi na zajednički nazivnik jer ih se može usporediti u odnosu na polovinu i na cijelo.
Koristeći proširivanje ili skraćivanje razlomka, izračunaj vrijednost broja
n, a zatim spoji odgovarajuće elemente.
2472=3n
|
n=9 |
30n=511
|
n=66 |
36n=911
|
n=44 |
3240=n10
|
n=8 |
Koliko dvanaestina ima
56?
Pomoć:
Proširi razlomak tako da nazivnik bude
12
Postupak:
5·26·2=x12
x=10
Svedi
98 i
79 na najmanji zajednički nazivnik.
Pri upisivanju razlomačke crte koristi kosu crtu.
Pomoć:
V(8,9)=72
Na nagradnoj igri djeca su izvlačila brojeve. Rajna je izvukla broj
114, Maro
165, Ida
3310, a Zora
208. Prvu nagradu dobiva najveći izvučeni broj. Tko je sretni dobitnik?
Zadani broj zapiši u obliku koji je naveden u zagradi.
Ako je traženi oblik razlomak, on treba biti skraćen do kraja tj. neskrativi razlomak. Pri zapisu koristi kosu crtu.
Ako je traženi oblik decimalni broj, u zapisu koristi decimalnu točku.